Annons:
Etikettövrigt
Läst 1343 ggr
zimm
2/24/16, 7:24 AM

Ny mobil

Visste inte var jag skulle lägga den så la den på övrigt.

Jag vill prova på någon ny telefon efter att bara haft Iphone(förutom någon knapptelefon förut). Vill gärna prova en med Windows på. Vill ha en någorlunda bra men inte för dyr runt 3-4 tusen.

Medarbetare på

Star Wars

Annons:
jevc
2/24/16, 7:53 AM
#1

Oneplus är ett bra budget märke, vet inte om de har Windows dock.

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

[Outlawly]
2/24/16, 7:59 AM
#2

Kan du inte bara fråga nån bekant om de har en som ligger och "skräpar" så behöver du inte köpa en ny 🙂

kissidor
2/24/16, 11:21 AM
#3

#1 nej oneplus har absolut inte windowstelefoner, problemet är att det är det nästan ingen som  har idag - för närvarande mig veterligen bara microsoft själva. (hp presenterade en ny windowslur på mwc-mässan nyligen, men det dröjer några månader innan den kommer och den kommer inte att ligga i den prisklass TS önskar. annars vet jag inte om några fler. surfplattor däremot finns det betydligt fler tillverkare som gör med windows.

Värd på Mobiltelefoner och Android

zimm
2/24/16, 2:15 PM
#4

#2 Då jag bor i en liten by där alla typ alla har Iphone så finns det nog ingen.(förlåt om tonen blev lite taskig, det var verkligen inte menat så🙂)

#3 Surfplatta är jag inte ett så stort fan av så det blir det nog inte. Får titta lite på några affärer på nätet då efter microsoft telefoner.

Medarbetare på

Star Wars

kissidor
2/24/16, 3:39 PM
#5

haha, nej jag menade inte att du skulle köpa en surfplatta istället för en telefon 😃. även om det finns de som har köpt sig en surfplatta som det går att ringa med och som använder den precis så 🙂. vanligast förstås med en 7 eller 8-tummare, men jag vet faktiskt en som använder en 10-tummare så 😮. men som sagt, det passar ju inte de flesta så det var bara en passus.

du kan tro mig på mitt ord annars, det finns inte fler windowstelefoner än jag sa att det fanns 🙂, här ser du precis alla windows-telefoner med mer än 2GB RAM, vilket iaf får anses vara ett minimum om man inte är så illa tvungen att rätta mun efter matsäcken på den punkten: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s260390483

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2/25/16, 11:52 AM
#6

En ny Windows lur på gång är Lumia 650.

Premiär i Sverige 17 mars, pris 1900 kronor (med reservation för ändringar)

Länk till Svenska Windowscentralen.se: Microsoft lanserar Lumia 650

OBS: Länk ej till Windowscentral.com utan till Windowscentralen.se vilket inte är samma sajt!

Flera tillverkare (utöver HP och Microsoft) är nu på gång med Windows 10 Mobile, men när och om de når Sverige är än så länge inte klarlagt.

Datortillverkarna ser potential i att använda sig av W10 på mobiler med Windows Continuum. Ett exempel är Acer Jade Primo Premium

Annons:
zimm
2/25/16, 2:29 PM
#7

#6 Tack för infon.

#5 På länken du gav hittade jag Nokia Lumia 930. Är det någon här som kan säga hur bra den är typ att man kan ladda ner 4 appar utan att den går segt som en sengångare.

Medarbetare på

Star Wars

Fillixa
2/25/16, 11:00 PM
#8

Nokia Lumia 930 presenterades i april 2014.

Lumia 930 väntas få tillgång till skarpa versionen av Windows 10 Mobile 29 februari.

Har själv kört W10M (Windows Insider) på min 930 i över ett halvår och det är helt klart ett lyft gentemot gamla versionen W8.1.

Visst kan du ladda ner många appar utan att den "går segt som en sengångare".

zimm
2/26/16, 6:50 AM
#9

#8 Tack har varit med om att vänners telefoner har gått segt efter typ 2 appar så vill inte vara med om det.

Medarbetare på

Star Wars

kissidor
2/26/16, 8:07 AM
#10

är övertygad om att nokia lumia 930 rullar på helt ok, men om du kan vänta och kolla läget lite vore det det nog bra, den känns ju dock inte så framtidssäker kanske… det verkar vara en hel del på gång på windows phone-fronten, jämfört med den stiltje som rått ett tag. det är ju ändå bra onödigt att köpa en 2 år gammal modell om det kommer nya telefoner i samma prisklass inom de närmaste månaderna. det har ju ändå utvecklats en del tekniskt sen 2014, med batteri- och processorteknik till exempel. du kanske kan kolla lite här till exempel om vad som verkar vara på gång: http://www.gsmarena.com/news.php3?sTag=Windows+phone

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fillixa
2/26/16, 12:27 PM
#11

Jag skulle vänta lite också som #10 säger, mycket är på gång nu!

Det har verkligen rått  "stiltje" på Windows Phone fronten i över 1,5 år,  men nu satsas det igen med många nya modeller med nya W10M.

marcusln7
2/26/16, 10:44 PM
#12

Jag såg att HP hade släppt en ny telefon med Windows 10, mycket bra, med 5 mp främre kamera och bakre kamera på 16-20 mp (osäker hur mycket). Den skulle jag tro var bra med Windows på, hade också 4 GB RAM samt Snapdragon 820 som processor.

Jag tror att den telefonen är ganska dyr, som en populär telefon idag, men om det är Windows du vill ha så vore HP:s telefon ett bra val tror jag. 🙂

Jag minns inte bara vad telefonen hette, har tyvär ingen länk troligen kan du hitta den genom att googla. 😉

zimm
3/20/16, 8:00 PM
#13

Efter lite googling så har jag kommit fram till att jag inte vill ha någon Windows phone. Dom viktigaste apparna jag vill ha finns inte. Så om det blir en ny mobil blir det nog något annat

Medarbetare på

Star Wars

Annons:
Upp till toppen
Annons: