Annons:
Etikettövrigt
Läst 2393 ggr
JenniferFahlander
2016-02-24 15:59

Sammankoppla bluetooth enhet till Samsung galaxys3

Hej, ja har köpt en trådlös bluetooth handsfree o ja fattar inte hur ja ska sammankoppla, ja har följt instruktionerna som stod att man ska slå på bluetooth i mobilen och sen slå på synlighets grejen i telefonen så andra enheter kan hitta telefonen o ja har slagit på handsfree grejen i viloläge som det stod att ja skulle göra men min telefon hittar den inte men datorn hittar den direkt, ja satt i flera timmar igår o sökte runt på google och youtube men jag hittade ingenting dom visa bara hur man sammankopplar 2 enheter men för mig funkar det jju inte, har försökt att hitta bluetooth inställningarna men det värkar som jag inte har några sådanna iallafall så kan jag inte hitta dom. Någon som vet varför det kanske inte funkar ? :) det står också att headsetet har bluetooth verision: V2.0/ V2.1 + EDR 6. Någon som vet vad Samsung galaxy s3 har för verision? eller hur man kollar vilken verision man har? O om man kanske kan göra en uppdatering på bluetooth eller ladda ner någon app som gör att de funkar ? :)

Annons:
kissidor
2016-02-24 16:44
#1

jag tror din BT-enhet har en äldre version isf, men telefonen är ju säkert bakåtkompatibel med äldre versioner. fast du säger att telefonen ser inte alls handsfreen? 

kan du berätta exakt vad det är för en BT-grej du köpt också så blir det lättare att försöka hitta nåt på detta? är du säker på att den stöder flera enheter? om det är en gammal eller enkel modell kan det vara så att du måste ta bort parningen med datorn först för att kunna ansluta nåt annat. men det kanske var telefonen du testade med allra först?

(jag tycker faktiskt det är onödigt ofta i min dar som det knölat med att ansluta BT-enheter, så nuförtiden köper jag bara såna som har NFC, då bara touchar man dem mot telefonen så är det klart sen 😃)

Värd på Mobiltelefoner och Android

JenniferFahlander
2016-02-24 23:23
#2

ja kanske förklara lite otydligt i texten xD Telefonen hittar datorn men inte handsfreen min dator kan heller inte hitta handsfreen, ja satt o kolla runt förut vad samsung s3 har för bluetooth verision o de stod 4.0 o den verisionen är 3 år nyare än den verisionen som är på handsfreen om ja minns rätt, kan det vara därför det inte funkar ? :) ja vet inte vad själva modellen heter på handsfreen heller det står bara modell MT300 men inget mer :S

Razzora
2016-03-03 19:34
#3

Står det inte vad det är för märke på bluetooth headsetet? eller om du möjligen kan ta ett foto på den så att man kan se vad det är för typ.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: