Annons:
Etikettövrigt
Läst 1487 ggr
[Ifokusmedlem]
2016-02-25 13:11

Mobil verkstad

Svar från verkstan " går inte att reparera för att felet går ej att återskapa". 
Men när garanti finns har man inte rätt att begära ut en ny telefon från operatören då?  Kan tycka att man inte ska behöva lägga flera tusen på en ny för att den gamla inte går och laga men hur ligger det egentligen till?

Annons:
[Outlawly]
2016-02-25 13:56
#1

Vad är det för fel?
Om du t.ex. lämnat in det för glapp i lås-knapp. Men i verkstaden upplever de inget glapp. Då räknas ju mobilen som hel.

kissidor
2016-02-25 13:58
#2

tydligen anser de att det inte är nåt fel på den, och då kan du knappast räkna med att operatören ska ge dig en ny - de kommer att gå på verkstadens utlåtande där. sååååå jobbigt med såna fel som vägrar visa sina fula trynen just på verkstaden 😡! vad är det för fel på den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Ifokusmedlem]
2016-02-25 14:43
#3

Det går en dag eller 3 så låser sig plötsligt telefonen, ibland startar den om sig själv men som oftast måste jag ta ut batteriet för att få igång den igen.  Pratade med operatören och jag fick vända mig till samsung, gjorde detta och först skulle man bekosta priset på 387:- bara för att få hem den igen och sedan skickas vidare, hittas inga fel där heller följs en ny kostnad. Undrar allt om det inte blir billigare att skrota skiten i det här fallet?

[Ifokusmedlem]
2016-02-25 14:44
#4

Skickas vidare till samsungs verkstad alltså!

[Outlawly]
2016-02-25 14:50
#5

Jag har också det problemet med min S5. Och jag vet att det är något vanligt som händer med typ all Samsung. Det är rekommenderat att starta om den typ var 2-3 dag för att den ska fungera optimalt har jag lärt mig. Min telefon brukar också bli svart helt plötsligt. Men jag vet att det händer och kommer att fortsätta.

Men jag hittade denna infon som du kanske borde kolla på: Info från Samsungs facebook

[Ifokusmedlem]
2016-02-26 11:34
#6

Har aldrig upplevt detta fel på mina andra samsung men ändock skönt att höra att man inte är ensam om problematiken.  Det stämmer att den funkar som den ska efter omstart men blev trött på att behöva göra det och speciellt när man är på väg för att ringa viktiga samtal t.e.x. så valde därför att lämna in den men om det nu är känt, borde inte samsung känna till det här då eller framförallt operatören som säljer samsung? Hur vet du att det kommer fortsätta Outlawly?

Annons:
[Outlawly]
2016-02-26 12:20
#7

Jag gör ju inget speciellt för att det ska lösa sig på något vis, så det kommer nog fortsätta då.
Men har du kollat batteriet? Man kan ta ut det och snurra det på en plan yta och om det snurrar mycket så vet man att det är svullet och behöver bytas. Men det borde ju verkstan ha kollat 🤔 (mitt batteri var inte svullet nu när jag kollade)

Vilken modell har du?
Jag tror också att nyare modeller buggar sig mer än äldre modeller.
Annars kanske du ska schemalägga när du ska göra omstart så du inte gör det när precis när du måste göra något viktigt? 🙂 Men det är väl bara en tillfällig lösning. Så annars får du nog kontakta Samsung, de är nog vana att folk hör av sig om det problemet och vet nog vad du ska göra.

[Ifokusmedlem]
2016-02-26 12:44
#8

Nej det visste jag inte, tack! De hittade inga fel  så batteriet borde inte vara svullet. Skönt att din var grön.  Har också S5.
Jag beskrev problemet för samsung  men de rådde mig bara att skicka in till deras verkstad istället.  Var har du hört att det är rekommenderat att starta om den var och varannan dag? Ringde till nuvarande verkstad  och hälsade att de får ha den en vecka så de tar sig en rejäl titt.  Ska ha dina tips i åtanke till en annan gång men tänker gå vidare med detta tills jag får min rätt.

[Ifokusmedlem]
2016-02-26 12:48
#9

Jag frågade samsung om de kände till det här problemet men enligt deras utsago var det något nytt. Samtidigt undrade jag vad de kunde göra som inte den nuvarande kunde och fick tyvärr inga konkreta svar så den får testat där den är idag.

[Outlawly]
2016-02-26 12:58
#10

Mina kompisar som har Samsung har sagt det till mig att de fungerar bra men att man måste starta om de ofta så att de inte hänger sig och dyl. 

Sen har jag läst på forum online där folk beskriver sina problem och folk svarar ofta bara att de ska starta om mobilen så funkar den bra sedan. Det är vad jag går på.

[Ifokusmedlem]
2016-02-26 13:00
#11

Okej. Konstigt att samsung inte ville medge detta.

[Ifokusmedlem]
2016-02-26 13:04
#12

För det måste ju vara fel på mobilen när den beter sig så. Tycker jag i alla fall. Är det ingen av dem som skickat in den eller de bara finner sig i det?

[Ifokusmedlem]
2016-03-01 10:52
#13

Det gäller stå på sig för det visa sig  i slutändan att det var fel på kretskortet och laddkontakten i alla fall!

Outlawly Bara min åsikt men jag tycker du ska skicka in telefonen,  nu när man vet vad felet beror på kan man gå på det .  Även om man kan "leva" med det så ska den ändå inte bete sig så.

Annons:
[Outlawly]
2016-03-01 18:39
#14

Inga av mina bekanta hade skickat in den någon gång…

Men vad bra att det verkligen var något som inte stämde! Så det kan bli bättre 🙂
Tack för att du sa till.  Ska kolla upp jag med 🤗

Upp till toppen
Annons: