Annons:
Etikettövrigt
Läst 943 ggr
Leviosa
2016-03-06 19:40

Paj mobil, nu då?

Hallå! Min mobil pajade idag, och jag har verkligen verkligen inte råd med en ny, samtidigt som jag också tycker det är onödigt att försöka återuppliva den genom att skicka in den på lagning.

Det är en iPhone 4, två år gammal och stod redan med ena foten i graven. Orsaken är troligtvis att jag tappade den i snön igår, då den var död en stund fram tills jag la den på laddning, men nu hoppar den verkligen inte igång igen. 

Hemförsäkring täcker inte drulle osv. Jag är mitt i abbonemangsperioden (går ut i maj-juni någon gång). 

Funderar på om man på annat håll kan få vantarna på något fungerande? Hoppas någon har koll på vad jag ska ta mig till. Operatören är Tre.

Annons:
kissidor
2016-03-06 19:59
#1

Kolla med alla du känner om de inte har nån gammal skruttig men fungerande reservmobil som du kan få låna några månader tycker jag 🙂. Annars finns det ju nya 500 kronors-telefoner att köpa, de är gräsliga förstås men man kanske kan stå ut några månader om man inte har nåt annat val.

Men om du tror att orsaken är att den kan ha fått fukt i sig i snön så ska du iaf testa att lägga den i en påse med risgryn, men den ska ligga länge - typ en vecka eller nåt tror jag.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Outlawly]
2016-03-06 20:01
#2

På tradera finns det iphone 4 runt 500-lappen. Om du kan tänka dig det.
Annars kan du kanske fråga en vän eller bekant om de har en mobil de inte använder och om du kan få den eller byta mot något annat 🙂

Upp till toppen
Annons: