Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1614 ggr
dundeer
3/8/16, 3:08 PM

Vilken mobil ska man välja?!

Jag måste inse att min kära kompanjon (samsung s5a) måste bytas ut pga vattenskada… Så min fråga till er är vad man ska satsa på?!
Det jag kräver av telefonen är att det ska vara bra batteritid då jag är ute på internet mycket i brist på dator, det ska vara en azum kamera, ser gärna att den har skärm som storlek med s5an (inte mkt mindre) och gärna rätt tålig då jag är ute i ur och skur med både häst och hund ;p 

Såå ge mig gärna synpunkter och motiveringar på olika telefoner, har snöat in mig lite väl på nya s7an själv, så lite sypunkter och åsikter och andra (och den) hade vart väldigt uppskattat! :)

Annons:
kissidor
3/9/16, 7:03 AM
#1

vad är en azum kamera för nåt 🙂?

vad s7 kommer att ha för batteritid vet man ju inte än, men samsung har väl aldrig hittills prioriterat detta i s-serien vilket ju kan vara nåt att tänka på. 

tålig är den ju inte med glas både fram och bak, du får vackert ha skal och skärmskydd av härdat glas på den. 

s6 hade ju enligt de flesta förra årets bästa mobilkamera - nu är ju kameran ganska omgjord i s7 och liksom med batteritiden är det för tidigt än för att den ska ha hunnit bli ordentligt recenserad. men det av det lilla jag sett av förhandstittar så tror jag säkert att s7 också kommer att ha en väldigt bra kamera.

skärmstorlek minst som s5 är verkligen inget problem - hade du velat ha mindre däremot hade du inte fått mycket att välja på 😃.

just tålighet är ju en svår punkt - de bra telefonerna görs ju inte direkt i tåliga material, för man prioriterar ju att de ska se snygga ut. samsung har ju fått så fantastiskt mycket skit för sin plast i all år, men egentligen är det väl ett ganska smart material till en mobiltelefon kan jag tycka. men nu är det glas eller metall som gäller för alla de bästa telefonerna. glaset spricker och metallen får bulor och båda repas om man inte skyddar dem. så metall är väl kamske vettigare för dig om du inte vill ha skal, den blir ju bara ful men med spräckt glas är det ju risk att själva funktionen påverkas. men jag skulle rekommendera skal ändå, det finns ju de som skyddar bra trots att de inte bygger på måtten nämnvärt.

lite svårt att tipsa om nån annan telefon just precis nu faktiskt - höstens bästa telefoner känns ju kanske lite gamla om du sitter och drömmer om s7, samtidigt som de nya som hunnit presenteras för i år dem vet vi inte tillräckligt mycket om hur de levererar i praktiken, bara på papperet. och sen har vi ju inte sett än vad till exempel htc kommer med i år. 

men om vi ändå nämner någon av höstens bästa modeller så kan väl lg v10 vara värd att ta en titt på (den är dock lite större, vet inte hur mycket större du tål): http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3452715

annars tycker jag egentligen att s-seriens senaste active-modell borde ju varit som klippt och skuren för dig och det skulle då ha varit s6 active (active-modellerna släpps ju alltid senare så s7 active lär dröja några månader innan man hör nåt om). men tyvärr släppte inte samsung den i Sverige. mycket synd, tror den hade bättre batteritid också faktiskt. nån butik eller två brukar oftast ta in såna modeller på gråimport, men eftersom de inte ens gjort det så gissar jag att frekvensbanden stämmer allt för illa med våra svenska - så även om du skulle våga importera den själv så vet jag inte om det vore en så bra idé

Värd på Mobiltelefoner och Android

dundeer
3/9/16, 4:49 PM
#2

Tackar för dina väldigt trevliga åsikter (Lätt att först för en oteknisk sak som mig ;)).
Jag har inga problem med att gå med skal, har gjort det i alla år med dessa smarta telefoner så där är det inga problem. Men jag ska överväga de det sagt och fortsätta kolla runt, är ju inte jätte akut med ny telefon då denna fortfarande funkar, när den känner för det ;)

marcusln7
3/11/16, 9:43 PM
#3

Om du vill ha en mycket bra kamera och lång batteritid så skulle jag rekommendera dig en Sony Xperia Z5. Z5:an har en skärm på 5,2 tum och en riktigt bra kamera på 23 megapixlar och 5520x4140 i upplösning för stillbilder. Den har också ett batteri på 2900 mAh som kan räcka på 2 dagars batteritid. Den är också vattentät och klarar att vara i vatten på 1,5 m djup. Designen är också bra med frostat glas på baksidan och snygga kanter på sidan. 

Sen finns också Sony Xperia Z5 Premium med en 5,5 tum skärm med 4K upplösning. Samma vattentäthet som Z5:an men har ett bättre batteri än Z5:an. Det batteriet är på 3430 mAh.

Sen finns också Z3+ som är smal och har samma slags batteri som Z5:an, lite sämre kamera, vattentät, väger mycket mindre och är lite billigare.

LG:s telefoner har blivit bra, som jag också skulle rekommendera. Men med tanke på att du ville ha en "awesome" kamera så tycker jag Sony är ett mycket bra alternativ.

Upp till toppen
Annons: