Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1659 ggr
InkaAthilea
3/10/16, 10:57 AM

Nätverket hoppar ur hela tiden

Jag har en huawei som jag haft i ca en vecka och nu har nätverket hoppat ur lite titt som tätt. Har klickat i att den ska välja automatiskt men ändå händer det framförallt vid uppstart men ibland ändå att jag helt plötsligt inte har något nätverk.  Vet ni vad det kan vara för inställning eller liknande som kan åtgärdas?

Sen  så vill jag inte att den ska vibrera när jag skriver. har klickat ur det, men den vibrerar ändå. Skumt!

Har jag fått tag i ett måndagsex?

Sen hittar jag inte heller hur man ställer in "ordförslag" har klickat i rättstavning.  men alltså, den här telefonen verkar inte vilja vara med…  billigt skit….

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
kissidor
3/10/16, 11:15 AM
#1

det låter onekligen lite måndagsex det där. huawei har allmänt sett mycket kvalitet per krona, och köper du en billig telefon ska du ju räkna med att den är seg och att kameran är usel mm, men inte med att det är fel på dess grundläggande funktioner. 

om du har haft den så kort tid kanske du kan få lämna tillbaks den, då ska du åberopa DOA (dead on arrival) isf. det brukar ofta vara inom 2 veckor de godkänner det. har den tiden överskridits är det garantin som gäller och då får du inte lämna in den och få en ny utan då är det din som ska skickas in för åtgärd och då blir du ju utan telefon under tiden. 

det du bör testa är att göra en fabriksåterställning, det kan lösa oförklarliga konstigheter och det är ändå det första de kommer att göra på verkstaden när du lämnar in den.

vilken huawei var det? tänkte man kunde googla lite och se om det verkar vara allmänna problem på den modellen

att nätverket hoppar ur kan bero på att ditt sim-kort börjat bli dåligt också - de har en begränsad livslängd verkar det. det kan ju verka som en underlig slump att det skulle börja trassla precis i samband med att du skaffar en ny telefon då, men det händer inte så sällan att det är precis så. vet inte om det kanske påverkar när man bökar med sim-kortet när man byter 🤔. men skaffade du helt nytt sim till denna telefon är det ju inte så sannolikt förstås. men annars kan du väl kolla om du kan få testa ett annat sim i din telefon och se om det blir nån skillnad? huawei är ju annars riktigt stora på allt som har med nätverk att göra, så det verkar konstigt om det skulle vara en allmän svaghet i en av deras telefoner hur billig den än var. 

APN-inställningarna kan vara värda att dubbelkolla med din operatörs support också.

vad beträffar tangentbordet så vet jag inte hur inställningarna ser ut där på din telefon, om det kan vara nåt du missat eller om den inte uppför sig som den ska. men det du kan göra för att komma runt det är ju att du behöver ju inte nödvändigtvis använda telefonens medföljande tangentbord, det finns ju massor av utmärkta tangentbordsappar i playstore som du kan ladda ner och använda istället

Värd på Mobiltelefoner och Android

InkaAthilea
3/10/16, 11:34 AM
#2

Tack för ett jättebra svar… får väl kolla runt lite :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

_Fisken
3/10/16, 11:37 AM
#3

Med "nätverk", menar du Wifi hemma?

Jag har en grunka som är kopplade via Wifi till min router.  Jag fick lov att låsa Routern på en viss kanal (knl 3 av 1-15) för annars funkade det inte pga "interference" från andra…..eller nåt. Ofta har routers automatiskt val och min valde ofta en hög kanal typ 13, 14, 15.  Det var inte bra för min grunka.

InkaAthilea
3/10/16, 12:01 PM
#4

Nej… Telefonens/operatören.. Varje gång jag stänger av min mobil och sen startar måste hag klicka i igen..

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

InkaAthilea
3/10/16, 4:19 PM
#5

Jag gjorde en frabriksåterställning. Det verkar funka!! :) jag var nära att telefonen i väggen av vrede…

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

kissidor
3/10/16, 4:27 PM
#6

håller tummarna för dig 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: