Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2400 ggr
Sindri
2016-03-18 17:21

Bara fyrkanter från iPhones!

Varför får jag bara fyrkanter som emojis från de som har iPhone. Ser lite trist ut och ibland undrar man ju vad som menas. Något jag skall ställa in? Sony Xperia.

Annons:
Moalinn
2016-03-18 17:24
#1

Vi Android-användare har inte alla emojis som iPhone har, därför blir de fyrkanter. Jättetråkigt!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

kissidor
2016-03-18 18:00
#2

Beror på vilken Androidversion man har också, tror att om man har 6.0 så ska nog de nya emoji också gå att läsa 🙂. Men fattar jag dig rätt Sindri att du inte kan läsa några av dem? Vilken Androidversion har du?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-03-18 19:17
#3

2.3.4
Jag använder inte telefonen med internet så jag aldrig funderat på det, eller kollat efter uppdateringar.

Moalinn
2016-03-18 19:49
#4

Jahaa, du menade alla emojis. My bad! Men då kan jag tänka mig att det beror på att din version av Android är för gammal och inte stödjer iPhones emojis (eller ens emojis överhuvudtaget? Eller du kanske får svartvita androidgubbar?), precis som #2 är inne på.

Måste dock inflika att jag som har 6.0 inte ser alla heller. Främst de som har olika hudfärger. Det tråkigaste var att man fick Androids emojis när man uppdaterade. Vet inte om HTC hade egna men de jag hade innan var så mycket bättre (och sötare). Tycker dessa klumpar till gubbar är lite svårtolkade haha! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Sindri
2016-03-18 22:20
#5

Från Androidtelefoner får jag emojis, men alla Iphone blir fyrkanter.

kissidor
2016-03-19 07:25
#6

oj sindri, då är jag nästan förvånad att du kan se några emojis från androidtelefoner heller, men då vet vi iaf orsaken, och att så länge du har den telefonen kvar så kommer det att förbli fyrkanter från iPhones.

moalinn visst är de lite skumma androids inbyggda emojis 🤔. fast först tyckte jag de var snorfula men nu tycker jag nästan de är lite gulliga, lite fulsöta sådär 😃. men det stora abret är ju att det finns flera olika emojisystem och att de ser helt olika ut - så man törs knappt skicka tex en androidemoji till en iPhone- eller samsung-användare för det kan bli helt fel innebörd då den ser helt annorlunda ut när den kommer fram till dem, och inte alls förmedlar samma känsla - det tycker jag är skitdåligt 😡

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2016-04-03 08:05
#7

Ja, det där med emojis är ju urlöjligt att de inte kan visas mellan iOS och Android.

Ladydragon
2016-04-06 03:37
#8

jag blir jätteförvånad då jag aldrig upplevt några problem med sms och emoji 🤔

jag har en Android telefon med Android 4.4 använder Textras smsapp valt att visa Android emojis min partner har en Iphone 6 och använder inbyggda smsappen vi skickar hur mycket emojis som helst till varann och verkligen alla möjliga och aldrig nånsin har vi problem att det blir fel emoji eller att det blir fyrkanter eller nåt annat trassel 🤔

Upp till toppen
Annons: