Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1863 ggr
Sindri
2016-03-26 18:19

Tappat virtuella tangentbordet!

Typiskt! på resa och helt plötsligt tappar telefonen det virtuella tangentbordet. Helst vill den skriva på kinesiska också! Sony Xperia Ray 3-4 år gammal.

Blir galen! Varit inne i Inställningar hundra gånger och valt virtuellt tangentbord. Stängt av coh satt på. Tagit ut batteri och satt i.
Kan den tappa det bara sådär?

Annons:
kissidor
2016-03-27 11:52
#1

oj, ingen aning - men med en telefon från 2011 skulle jag nog tyvärr förvänta mig att både det ena och andra kunde trassla. den kanske också skulle må bättre av en återställning.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-03-27 15:29
#2

Var rädd för att nån skulle föreslå det.
Har just gjort det på min ASUS-platta och det gick väl hyfsat bra. Alla mina recept försvann, men jag har dem i min dator så det går ju att fixa. Plattan visste faktiskt vilka appar som hade funnits så det gick rätt smidigt att lägga in dem förutom att jag är i ett internet-uland! Även mina eböcker har jag lyckats återställa. 😃

kissidor
2016-03-27 16:50
#3

haha, jag tänkte faktiskt det - att nu blir sindri inte glad 😃. men du har alltså bitit i det sura äpplet med plattan iaf - löste det några av dina problem med den 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-03-27 23:17
#4

Plattan fungerar som en klocka! Är riktigt stolt. Nu har jag fått in alla mina recept också. Hade jag varit lite tuffare hade jag rootat den också och sluppit alla dessa appar som jag aldrig kommer att använda och som hela tiden skriker att de vill bli uppdaterade.

Men - enough for now!
Jaha, så jag måste göra samma med telefonen då. Bilder kan jag lägga in på datorn, men hur kopierar jag telefonboken?

kissidor
2016-03-28 09:40
#5

Synka dina kontakter med nåt moln, välj det du föredrar 🙂. Själv har jag synkat med mitt google-konto sen min första smartphone, men det går väl att använda Facebook eller Yahoo eller nåt om man föredrar det.

Härligt att höra att plattan fick nytt liv 👍 - då kanske det var mödan värt trots allt 😉?

Ett litet orosmoment ang din Xperia Ray - jag hoppas verkligen det går att återställa den utan att koppla in den till datorn med nån skum och krånglande programvara. Jag bara kom att tänka på att det var så man var tvungen att göra med min allra första smartphone,  x10 mini 😓, och jag vet inte när det blev enklare.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-03-28 11:48
#6

Nej, inget moln eller FB eller sånt för mig. Här ska inte synkas. 😉 Blir galen av att plattan och datorn vill veta var jag är. Har tagit bort allt sånt. Tror jag - för nu gör plattan reklam för filmer och musik - på spanska!!!!

Annons:
kissidor
2016-03-28 15:12
#7

haha, jag skulle tvärtom bli galen om jag inte kunde använda molnsynk för att spara mina grejer och komma åt dem var jag än är och vilken enhet jag än använder 😃. och om google verkligen är så nyfikna på var lilla jag är och gör vad så ids jag inte försöka hindra dem från att ta reda på det, jag tänker bara dra full nytta av det 🙂.

men ok, då får du väl hoppas att de får plats på sim-kortet då 🙂. du kan ju även söka på google play om det finns nån app som du kan backa upp kontakterna med, jag vet att det finns för sms och samtalsloggar och så iaf, så det kanske finns för kontakter med - även om efterfrågan borde vara mindre.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: