Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2072 ggr
Nanna70
2016-04-02 20:16

Sony Xperia Z3 Compact vs. iphone 6?

Jag har just nu en Sony Xperia Z3 Compact med ett extra minneskort på 32 GB. Jag vet inte hur stor del av dessa GB som jag utnyttjar, men kanske hälften? Eftersom alla övriga i min familj har iPhone så funderar jag nu starkt på att byta även jag till en iPhone 6. Då kommer vi att kunna använda oss av sms till gruppen o.s.v. Och det är även lättare om man stöter på problem med mobilen om alla har samma system. Som det är nu har de ingen aning om Android och kan inte hjälpa mig vid problem. Vad jag undrar nu är om jag ska välja 16 GB eller 64 GB. Hur ska man tänka här? Jag vill ju inte stå där med slut på internminne då man ju inte kan uppgradera en iPhone på samma sätt som t.ex en Sony. Ni som har en iPhone 6, vad skulle ni säga är bättre/sämre med den än Sony Xperia Z3 Compact? Fördelar/nackdelar?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
kissidor
2016-04-02 22:35
#1

nejnejnej, välj för allt i världen inte 16GB! om du använder ca hälften an minneskortet på 32GB nu får du ju tänka på att det är utöver internminnet på 16GB! 

jag hade tills i förrgår en iphone 6s plus parallellt med min androidtelefon, för att jag tänkte att jag skulle ge det en chans och se om det var nånting som var så alldeles fantastiskt med den att det motiverade att överge allt jag trivs med i android. svaret blev för min del ett rungande nej och jag sålde den. men svaret för nån annan kan vara ett annat, jag skulle tro att det är en smaksak helt enkelt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nanna70
2016-04-03 17:16
#2

Tack för bra tips! Problemet för mig är nog att jag haft både iPhone och olika Android och har varit lika nöjd med båda sorterna. Därför har jag nu svårt att välja.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

kissidor
2016-04-03 20:03
#3

Jamen i såfall tycker jag det låter som ett ganska starkt argument med samordningsfördelarna med resten av familjen om du skaffar en iphone, jag skulle nog köra på det i ditt ställe isf 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Nanna70
2016-04-04 09:07
#4

Okej tack, men vad har man mer för samordningsfördelar menar du?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Nanna70
2016-04-04 09:19
#5

Just det, jag kom på en sak till: Hur gör man med musik, jag har Googleplay och har hämtat en massa låtar mm. Kan man föra över detta till en ev. iPhone då?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

kissidor
2016-04-04 11:44
#6

jag menade inga ytterligare, bara de som du själv nämnde 🙂. fast det är klart, man har ju familjedelning också, av betalappar och kanske det gäller innehåll som musik och film också?

det med google play music ordnar sig nog ganska enkelt - jag tror att det finns som app för iPhone också om jag inte är ute och cyklar helt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Nanna70
2016-04-05 08:13
#7

Tack för era tips.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Upp till toppen
Annons: