Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1581 ggr
[Jens]
2016-04-10 08:22

Ny surfplatta med android?

Jag har en arbetskamrat som är i tankarna att köpa en surfplatta av det större slaget och vill helst ha android men han säger att alla de som finns är för 'gamla'. Finns det något rykte om att det ska komma nya versioner inom kort?

Annons:
kissidor
2016-04-10 11:05
#1

Nej det verkar lite dåligt med det faktiskt 🤔. Dock är fortfarande Sonys Xperia tablet z4 och Samsungs galaxy tab s2 från förra året utmärkta plattor som levererar ungefär jämbördigt med iPad air 2 om det kunde duga åt honom.

Sen har vi givetvis Googles egna platta pixel c, som dock tyvärr inte säljs i Sverige men kan köpas tex från ebay eller Amazon i England eller Tyskland. Menar du med "av det större slaget" ca 10"? För snackar vi 12" finns det tyvärr ingen androidplatta jag kan rekommendera 😕.

Huawei gör riktigt fina mobila enheter i toppkvalitet och med bra flyt, och de har även relativt färska plattor ute på marknaden, som mediapad m2 10 i 64GB-varianten. Användargränssnittet brukar inte falla de som uppskattar Android helt i smaken bara, men det löser man ganska enkelt med att byta launcher.

Jag har inte hört något om det, men jag antar att Samsung ändå kommer att släppa tab s3 i år, men det kan bli först framåt hösten vi får se dem. De plattorna borde isf bli bra, för jag var väldigt positivt överraskad av tab s2, jag vill påstå att nu har Samsung äntligen lärt sig att göra surfplattor. Sony har kunnat detta lite längre, men jag är inte så säker på att de gör en ny surfplatta i år, det kan isf gott tänkas att det blir en 8".

Slutligen kan du ju hälsa honom från en annan inbiten androidvän att även en sådan kan faktiskt stå ut ganska bra med en iPad 😉. En Iphone däremot går inte lika bra, det har jag misstänkt länge och kan nu bekräfta efter ordentligt testande 😃, men som sagt i vart fall för mitt primära användningsområde av en surfplatta som en enhet för konsumtion av olika typer av media så går det alldeles utmärkt med en ios-platta också, man får ge det ett par veckor åtminstone för att vänja sig bara 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-04-10 11:09
#2

Tack för info. Han vill gärna ha 12 tum och han vet att jag gillar Apple och då måste han ha android men jag tror att det kommer bli en ipad pro för hans del. ;)

kissidor
2016-04-10 11:15
#3

Ja då får du hälsa honom från en certifierad androidvän att hon ser sig tvungen att rekommendera iPad pro i 12-tumsklassen 😃. Jag har testat androidalternativen i 12-13" och kunde inte ens riktigt rekommendera dem när de var nya - och nu är de dessutom lite till åren. Google pixel c är dock något större än de vanliga 10-tummarna, tror den är 10,6", och i "roten ur 2":1-format har jag för mig

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-04-10 11:21
#4

Ja, jag ska hälsa honom. :)

Upp till toppen
Annons: