Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1663 ggr
[Lizzier_83]
2016-05-03 21:55

Fått ett erbjudande om iPad, lite råd.

Hoppas det är okej att jag frågar här trots att det inte gäller mobiler. Sommarlovet börjar ju närma sig och pojken kom häromdagen hem med en lapp från skolan där det står att eleverna kan få köpa loss sina ipads som de haft i skolan, istället för att lämna tillbaka dom. Sonen har haft en iPad 2 och får köpa loss den för 950:- den känns snabb och smidig det lilla jag testat den, inget lagg men då har den ju inte testats med några mer avancerade spel. Vad tror ni, är det en bra idé att köpa loss den eller är den väl gammal så den bara kommer lagga med tex minecraft och liknande. Är priset rimligt för en iPad 2? Passar också på att fråga om någon vet när nya iPhone SE kommer ut i butikerna?

Annons:
lövsångare
2016-05-03 22:06
#1

Google finns ju, men kan hjälpa dig lite på traven. Enl. pricerunner ligger priset på iPad 2 runt 3000-4000 kr, beroende på hur många GB det är. Enl. MacWorld ska iPhone SE redan finnas ute till salu, men om det stämmer vet jag inte.

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

[Lizzier_83]
2016-05-03 22:09
#2

Det är svårt att hitta info på Google om hur tyngre spel som tex minecraft kan fungera på en iPad 2, 3000 är nypris gissar jag?

kissidor
2016-05-04 11:31
#3

jag kan tycka att till det priset känns det rätt ok, även om det är ganska rejält gammal hårdvara. jag skulle nog tänka som så att till vissa saker kommer den säkert att funka minst ett par tre år till, även om den inte kommer att funka till allt.

 en kille på swedroid sålde en iPad mini 1 gen 16GB wifi och fick 950 för några dar sen - dvs samma hårdvara som iPad 2 fast mindre.  och då är ju det ändå ett forum där många har lite kunskap om teknikprylar. så då borde ju denna vara marknadsmässigt värd åtminstone det - och förmodligen lite mer då den är större, och kanske ännu lite mer om man säljer till nån som blir stjärnögd bara av att höra "iNånting" och inte vet så mycket vad olika modeller innebär och är värda 🙂.

ang minecraft PE eller vad det heter versionen för mobila enheter - den är spärrad så det inte går att kolla hur det funkar innan ni har köpt loss den då antar jag?  här står det lite om systemkraven annars, så som de ser ut i nu gällande version: http://minecraft.gamepedia.com/Pocket_Edition#System_requirements

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2016-05-05 08:15
#4

missade ju helt din fråga om när iPhone SE släpps - troligen nästa vecka 🙂. kan dock dröja nån vecka till innan den kommer till fysiska butiker, brukar ju vara så.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
2016-05-05 17:56
#5

Tusen tack för hjälpen kissidor, jag hoppades på råd från dig :) sonen tjatar om att vi ska köpa loss den och det verkar ju ändå prisvärt då. Precis som du säger kan jag inte testa några tyngre spel på den då de inte får ladda ner betalspel på sina skolipads men om den har samma hårdvara som första ipad mini så borde ju spelet flyta på precis som den gör på minin och pojken har ju en sån mini där spelet funkar fint. Hoppas det är så att iPhonen kommer till fysiska butiker om max två veckor. Har en z5 compact nu men är ruskigt sugen på iPhone SE.

kissidor
2016-05-05 22:32
#6

hehe, glad att kunna stå till tjänst lizzier 🙂. åh men vad bra att ni hade en ipad mini 1 gen, då vet ni ju vad ni kan vänta er av denna ipad 2. jag dubbelkollade så det var som jag hade för mig med hårdvaran, och det stämde så den bör definitivt prestera likvärdigt med er mini 🙂.

ni är nog ganska många som vankar och väntar på se 🙂 - själv skulle jag få nippran av att ha en så pyttig skärm,  men jag måste ändå ge tummen upp för att det släpps en högpresterande telefon i formatet, det är ju ingen tvekan om att det har varit efterlängtat. hoppas att i alla fall någon androidtillverkare också hakar på.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: