Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1895 ggr
sali
5/4/16, 7:41 AM

Snabbladdning på huawei honor 5x ?

Hejsan, någon som vet om det finns snabbladdnings stöd på huawei honor 5x ? Den är ganska slö i laddningen så funderar på hur jag kan bättra det men hittar ingen specifikation om det finns eller inte !

Annons:
kissidor
5/4/16, 11:19 AM
#1

ska kolla lite närmare sen - men rent allmänt är det väl oftast de allra dyraste telefonerna som har såna finesser som stöd för snabbladdning, och även där så är det inte alls säkert att den laddaren som då behövs är den medföljande laddaren! 

hur mycket laddström står det att den laddaren du använder ger, står det 1 eller 1,5 eller 2A? 2A bör man ha iaf till en modern telefon om det inte ska gå väldigt långsamt. jag ser också att den har ett 3000 mAh batteri, vilket är hyfsat stort faktiskt - så då får man ju förstås räkna med att det tar lite längre tid att fylla det, om det som sagt inte har stöd för någon snabbladdning.

Värd på Mobiltelefoner och Android

sali
5/4/16, 2:18 PM
#2

Står input 100-240vac ~250mA 50-60hz På den jag använder nu, har provat igenom alla jag kan hitta i huset men alla laddar jätte långsamt fick 100% mellan 21:30-06:30 när jag såg vid 04:00 va där bara 73% laddat.. Kan man använda snabbladdare och få maxeffekten telefonen kan ta emot eller måste det va anpassat efter telefonen ?

kissidor
5/4/16, 3:30 PM
#3

en modern telefon kommer inte att ta emot mer än den tål.. det där låter ju inte alls rimligt. är det den medföljande laddaren du använder? eller är det nåt gammalt skrot?

Värd på Mobiltelefoner och Android

sali
5/4/16, 4:35 PM
#4

Nått gammalt skrot, köpte den i andra hand och fick inte med själva adaptern, har laddat nu med en det står samma fast 0,5A på och output 5v-2A den gick betydligt snabbare men ändå inte så man blir jätte nöjd.

Upp till toppen
Annons: