Annons:
Etikettövrigt
Läst 1660 ggr
Novelia
5/4/16, 11:46 PM

Mindre telefon

Jag ska byta från iPhone 5s och funderar på en huawei honor 7. Jag tycker dock att den är för stor. Har kollat på olika samsungs men dom flesta verkar vara sådär stora nu? Vilken telefon skulle ni rekommendera som är bra men ändå lite mindre?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
kissidor
5/5/16, 8:41 AM
#1

med android som OS finns det egentligen bara sonys z compact-serie som stämmer in på "bra men lite mindre". det är då z3 compact och z5 compact som fortfarande finns att köpa. i alla fall z3 har tyvärr ett visst rykte om sig att det är lite för lätt att spräcka skärmen på den, men annars är det utomordentliga telefoner. 

skulle du justera kravet till "hyfsad men lite mindre" så har du samsungs galaxy A3. på elgigantens hemsida till exempel fanns rätt många användaromdömen om den: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/SAMA310WH/samsung-galaxy-a3-smartphone-2016-vit

så ser det ut med androidtelefoner idag, att den bästa prestandan hör ihop med större skärmar - vilket iofs är ganska rimligt för en 4"-skärm begränsar ju ändå upplevelsen en hel del så det vore ju lite bortkastat att sätta sin allra värsta monsterhårdvara i en sån telefon - men det vore ju märkligt om ingen tillverkare tog sig för att ta fram ett vettigt androidalternativ till iphone se - men det lär ju dröja isf.

och annars släpps väl iphone se nästa vecka tror jag 🙂

sen så vänjer sig de allra flesta efter ett tag vid en större telefon, och uppskattar de uppenbara fördelarna. 

och huawei honor 7 vore annars ett bra val, man får mycket för pengarna med  huawei 👍. jag har själv deras allra största telefon, mate 8 som är hela 6", och den har en enhandsfunktion där man med en enkel svepning förminskar och flyttar ner hela gränssnittet i ena hörnet. jag vet inte säkert om även deras normalstora telefoner som honor 7 har det, men jag tror nästan det. kolla upp det, och om det i såfall skulle underlätta för dig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Novelia
5/5/16, 9:25 PM
#2

Tack för ett bra svar! Ska kolla upp galaxy A3 och jämnföra den med honor 7 :) Anledningen till att jag vill ha en mindre telefon är för att jag vill få plats med den i fickan. Hade en galaxy S3 förut och det var svårt att få ner den i jeansfickan, där jag gärna lägger den på promenader med hundarna och under arbetstid osv.

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
5/5/16, 9:28 PM
#3

Hur upplever föresten andra ljudet i telefonen när dom pratar med dig? Min brorsa har en huawei, en av dom vattentäta man kan ha 2 simkort i (vet inte vilken modell) och ibland hör man honom väldigt dåligt. Flera som ringer honom upplever detta. Vet du om det ofta förekommer med huaweis telefoner?

I have no sympathy for people without empathy

kissidor
5/5/16, 10:08 PM
#4

nja ingen har nånsin sagt nåt om att de hört mig dåligt i alla fall 🤔, och jag har heller inte hört nåt om att det skulle vara nåt problem generellt med vare sig huawei allmänt eller nån specifik modell. men vad kan det vara för huawei han har som är vattentät? jag hittar ingen sån som säljs i sverige?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Novelia
5/7/16, 5:15 PM
#5

Okej :) han kanske fick ett måndagsexemplar! Jag ska fråga honom vad den heter. Enda jag vet är att den är vit, stor, vattentät och går att ha två simkort i. Jag har iallafall accepterat storleken nu. Men huawei p9 kom nyss ut så nu är valet ännu svårare. Det står mellan p9, honor 7 och ev galaxy s7 men lutar mer åt någon av huaweis. Spännande är det iallafall! Är intresserad av p9 men vet ej om den är värd det dyrare priset om 7an är lika bra =\ å andra sidan är det trist att köpa förra årets modell när det finns en ny! kommer ju att ha telefonen i flera år så jag vill ju ha en som underhålls med uppdateringar osv.

I have no sympathy for people without empathy

kissidor
5/8/16, 10:30 AM
#6

jadu, det är lite tidigt att uttala sig om exakt hur bra p9 är - den är ju så rykande färsk och har inte hunnit få så många omdömen än. tex såna saker som batteritid och kamera kan se ut att vara på det ena eller andra sättet på papperet men sen visa sig vara nåt helt annat in real life use.

men om man tittar på några väldigt konkreta skillnader till att börja med och ser om de har någon betydelse för dig:

använder du NFC?

använder du IR?

har du många appar och tycker därför att 16GB kan vara lite klent som internt lagringsutrymme?

skulle du kunna ha nån nytta av att kunna använda dubbla SIM-kort?

vill du ha i stort sett bästa möjliga kamera eller räcker det med att den är hyfsad?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: