Annons:
Etikettövrigt
Läst 840 ggr
marcusln7
5/8/16, 8:16 PM

Garanti för mobilen

Hej, jag har en Sony Xperia Z3+ som jag köpte från Telia (icke operatörslåst) och den har några problem. Ibland så slutar touch funktionen att fungera helt plötsligt, så om man väldigt lätt "böjer" den så kommer funktionen tillbaka förutom idag så var touchen borta i ca 10 min (kunde inget göra, och den var laddad på ca 50%).

Andra problemet är att andra dagen efter köpet så sprack mobilen på baksidan, sprickan är ca 2 cm lång. Jag hade inte tappat den något eller stött till den, det kan ha varit några spänningar i glaset men jag är osäker. Senare har det kommit två sprickor till utan att jag tappat den. OBS! Jag tror att den första sprickan kom från andra dagen men jag var klantig och tänkte inte på att kolla den noga när jag hade öppnat den men jag kan inte minnas att det fanns några sprickor eller nåt sådant.

Så frågan är, tycker ni att detta bör gå på garantin? Garanti-tiden är på 24 månader och jag köpte den i januari i år. (Jag har kvar kvittot)

Tacksam för svar 🙂

Annons:
kissidor
5/8/16, 9:32 PM
#1

jag tycker absolut att det borde göra det - båda problemen. men det är många som inte fått igenom såna anspråk trots att självsprickor är ett känt problem för flera av telefonerna i sonys xperia z-serie. 

det enda du kan göra är att försöka - risken är att de blånekar till att baksidan kan ha spruckit av sig själv och sen dessutom menar att problemet med touchen uppstått pga den skadan. men det handlar mycket om att du råkar få prata med rätt person - och hur påläst du verkar kan också hjälpa. se till att googla på problemet och samla på dig det du hittar som visar att detta är ett känt problem så förbättrar du kanske dina chanser något iaf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
5/11/16, 9:22 PM
#2

Tack så mycket #1 för hjälpen 🙂 men i måndags så upptäckte jag att plasten jag hade på skärmen gjorde så det kändes och såg ut som om det var sprickor. När jag tog bort plasten så var det ingen skråma alls på framsidan, så de "sprickorna" måste varit ganska djupa för det kändes som om det var en spricka. Och så hade jag inte tänkt på att det var plast ovanpå, hehe. 😛 (Detta gäller de två senare "sprickorna")

Men jag för hjälpen.

Upp till toppen
Annons: