Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2611 ggr
Fridaaaa
2016-06-23 14:50

Spara appar på minneskortet?

Apparna vill inte sparas på minneskortet jag satt in, och hittar ingen inställning hur man gör. Aldrig behövt ändra inställningar innan men på lånetelefonen nu verkar det behövas

Är en ZTE (mer vet jag inte)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2016-06-23 15:55
#1

alla appar kan ju inte flyttas till minneskort, men jag förmodar då att det rör sig om appar som du haft på minneskort tidigare så du vet att apparna i sig har stöd för det? isf är det troligare att tillverkaren spärrat möjligheten, eller beroende på androidversion (ett tag var detta borta i originalandroid men kom sen tillbaka) helt enkelt inte lagt till det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2016-06-23 16:00
#2

#1 Skrev inte att jag ska flytta dem till minneskortet, skrev att jag vill ladda ner/spara dem på minneskortet när jag laddar hem dem.

Jag har inte haft dessa innan där via denna mobilen, då det är lånetelefon (avskyr den), men haft det på just detta minneskortet på annan mobil.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2016-06-24 09:49
#3

Nej det framgick inte att det var direkt vid nedladdning du ville kunna ladda ner dem direkt till minneskortet, och då tog jag för givet att du menade flyttning eftersom det är vad folk normalt sett frågar om 🙂. Men då förmodar jag att du har så extremt litet internt lagringsutrymme i den att du inte får plats att ladda ner den där ens?

Det normala är ju att det inte går att göra det, och att det inte finns någon inställning i telefonen som låter en ändra det, jag blir lite överraskad faktiskt att du har haft en mobil där detta gick, för det har genom alla år varit ett välkänt problem just att det inte går. men det var en välvillig tillverkare då som hade lagt till den möjligheten. vilket märke var det på den telefonen? Det har dock funnits fixar för det iaf till vissa androidversioner, men då får man koppla in telefonen till datorn och hacka lite. vilken androidversion är det på telefonen du lånar?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2016-06-24 09:55
#4

#3 Jag tycker det framgår, men är ju så med text, man kan tolka det olika :)

"du inte får plats att ladda ner den där ens?" hur menar du?
Ja det är lite lagringsutrymme på telefonen. Har några appar på den, vill kunna ladda ner fler.

Jag har haft både sony och samsung. Jag hittade apparna på minneskortet då ialla fall :) Men gjorde inga inställningar osv, så vet inte hur de låg där? Eller om det bara var filer eller nått, vet inte, men fann där i alla fall  :P Men kanske något som buggat så de inte låg där egnetligen?Ingen aning.

Skrev det i #0, att jag vet inte mer än vad det heter typ. 
Min gamla telefon pajade, och får inte förlänga förrän om lite mer än 1 år :( Så måste stå ut med denna skitmobilen till dess :( den begränsar mycket :( Inte ens gpsen fungerar ordentligt så kan inte använda vissa appar, gammal androidversion osv :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2016-06-24 10:37
#5

lider med dig att få dras med en så gammal telefon 😓

jo jag menade att enda anledningen till att man inte nöjer sig med att först hämta appen som vanligt och sen flytta appen till sd-kortet om den nu åtminstone tillåter det är väl vanligtvis att man har så lite internt lagringsutrymme ledigt att det inte räcker till för att ladda ner appen på

ja jag vet att du skrev att du inte vet mer om telefonen, men vad det är för androidversion är det ju bara att titta i inställningarna så ser du 🙂. under "om telefonen"

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2016-06-24 10:52
#6

#5 Den är inte så många år gammal men gamla versionen av android och budgettelefon :/ 

4.1.2 står det :=)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: