Annons:
Etikettövrigt
Läst 1317 ggr
[Belliszz]
2016-07-26 09:24

Bluboo Maya mobiltelefon

Någon här som har en Bluboo Maya? 

Vi har nyss köpt våra och väntar på att få hem dom. Försöker hitta info och omdömen på internet men hela tiden är de tidningar som har skrivet vad dom tycker. Alltså inget personlig eller vad man ska säga.

Tänkte se om någon här har köpt en sån mobil?

Annons:
kissidor
2016-07-26 15:20
#1

det enda jag hittar är två omdömen på gearbest.com, vet inte var ni har beställt era. dessa omdömen brukar dock inte vara att lita på 

men ni har kollat så att den versionen ni har köpt har frekvenser som funkar m ed er operatör? ser att 4G har den där telefonen inte alls, och 3G bara 2 frekvenser, 850 och 2100MHz, vilket låter lite snålt tycker jag. det är iaf vad det står på gearbest, så jag hoppas det är en annan variant ni har beställt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Belliszz]
2016-07-26 17:09
#2

Vi har beställt från Ebay. Men gått efter deras hemsida http://bluboo.hk/product/maya och så klart kollat på ebay så de är samma.

Det är sällan min mobil går upp i 4G

kissidor
2016-07-26 17:44
#3

ja får ni ändå nästan aldrig 4G så förstår jag att ni inte bryr er så mycket om det - så det jag reagerade på var som sagt närmast det med 3G-banden som såg lite snålt ut. men  om 2100 är det enda ni använder idag så är ju allt frid och fröjd 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Belliszz]
2016-07-26 17:48
#4

Exakt. Då vi inte har råd att köpa dom nyaste samsung eller iphone med flera nya mobiler. Så blir de att de man kräver kan man hitta till ett billigare pris utomlands

kissidor
2016-07-27 12:49
#5

jomenvisst, det finns många "kinatelefoner" som ger ett otroligt värde för pengarna, jag testade själv en doogee f5 av nyfikenhet och mycket med den var riktigt bra och nästan allt var åtminstone helt ok. det finns ju telefoner som är bara skräp och pengar i sjön också så tricket är självfallet att hitta de rätta, vilket försvåras av att det tyvärr förekommer falska specifikationer och oärliga omdömen. 

på swedroid-forumet finns det flera som roar sig med att testa "kinalurar" och hitta guldkornen sas, men tyvärr är inte er modell nämnd där då de i första hand riktar in sig på de märken som har fullt stöd för alla våra svenska frekvensband. men det vore roligt om ni ville skriva härinne på iFokus och berätta när ni har fått telefonerna vad ni tycker om dem 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Belliszz]
2016-07-27 13:03
#6

Klart så kommer jag hålla dig uppdaterad haha :) Idag sitter jag lixom med en Huawei P8 liten och kommer inte upp i varken uppdateringen på android FAST Phonehous och Huawei själv sa att vi skulle kunna få nära utgåva av andriod 5,2 eller vad de skulle vara. Jag kan tex ta hem Pokémon GO men GPS:en synkar inte till spelet. Redan där bråkar de för den som måste spela de spelet vilket jag tyvärr anser är skit men ja. 

Anledningen till att vi fastnade för Bluboo Maya som jag vet så där rakt nu är följande:
* Priset är ett rimligt "prova på" pris för att se om mobilen hållet. Lixom 650 kr per mobil.
* En stor fin HD skärm och den har väldigt bra upplösning mm på sina bilder.
* Den ger mycket mer än tex Iphone 5 för ca 2500 kr eller Samsung J5 för ca 3500 kr. 
* För min man som inte klara av 5 tums skärmarna utan att få för många bokstäver i smset haha. Så är 5,5 tum väldigt bra för han.
* För mig lockar upplösningen av skärmen och bildernas kvalite samt Zony kamera bak och en bra kamera fram " Inte för jag använder fram så mycket" 
* Sen har den har den nya android 6 de är gör jo bara saker bättre haha :D

Annons:
kissidor
2016-07-27 13:34
#7

ja ett rimligt prova på-pris är det ju verkligen 🙂. tråkigt att du har problem med din p8 lite, jag trodde det var en riktigt bra telefon. men uppdateringar har ju inte varit huaweis starka sida nej men de har skärpt till sig mycket på sista året - men det gäller väl bara deras nyaste modeller då. 

fast när jag googlar på det står det ju att det finns android 6.0 till den sen i maj nån gång, men den verkar inte vara släppt i alla länder än 🤔. såg också nåt så udda som ett "roll back package" tillbaka till android 5.0, så den där uppdateringen kanske inte var så bra och kanske därför de inte släppt den i fler länder och tom har möjliggjort att backa uppdateringen för de som hade fått den 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Belliszz]
2016-07-27 14:18
#8

Ja du vännen jag vet inte. Min Huawei vill inte gå upp :( Detta för att alla andra som kan vända dom nya emojione gubbarna får dom nya. Men jag sitter med samma android som Samsung galaxy 2 gjorde :/ Då blir man inte så glad haha.
Gubben Samsung Galaxy S4  som enligt elgiganten ska kunna ta sista Android 5.? inte heller går upp. Den går inte ens in i 4G FAST vi båda har 4G simkort men telefonerna säger nej. Huawei gnäller på att minneskortet inte är snabbt nog för att synka med telefonens hastigthet för minneskortet. Hmm fel eller?

Köpte 709_v82_jbla118 från lightinthebox för 3 år sen. Vilken telefon asså

[Belliszz]
2016-08-01 12:36
#9

Uppdaterning!!

Vi har nu sen i Fredags suttit och mailat med företaget i Kina som vi har köpt mobilen ifrån. 1 av 2 företag vid Ebay. Dom informerade oss direkt om att den mobilen vi hade betalat för hade mjukvara problem och teknikern satt och håll på med de. Idag kl 06:08 svensk tid alltså 12:08 i Kina kom beskedet att de är flera mobiler som har samma problem och hon lovar att hålla oss uppdaterade om vad som händer. Fram till 11:50/17:50 så har mailen handlar om den vita Bluboo Maya telefonen som vi har betalat för. Men 11:50 svensk tid så kommer informationen att dom skicka OMGÅENDE en ny tillverkad Bluboo Maya Guld med rätt mjukvara och att allt har varit rätt med mjukvaran. 

Alltså ett väldigt seriöst företag som hållen oss informarade och vad som händer och även låter oss ändra färgen på vår köpta mobil fast dom inte har skyldigheten till detta.

Så tummen upp till max

Upp till toppen
Annons: