Annons:
Etikettmjukvara
Läst 3761 ggr
CamillaS
7/27/16, 4:36 PM

Vad kan vara fel med min LG G3?

Jag har en LG G3. Den blir 2 år i oktober. På senare tid har jag haft många problem med den, t.ex så kan den starta om sig/av sig när det passar den, den hänger sig då och då så att det inte går att göra något på skärmen, den laddar inte som den ska om jag använder en sladd från t,ex biltema eller en sån här powerbank. Indikatorn på laddningen går upp och ner som den ska men procenten på laddningen fortsätter endå att gå neråt istället för uppåt, speciellt om jag håller på med mobilen samtidigt.
Sätter jag i min original laddare så laddar den som den ska och jag kan även hålla på med mobilen samtidigt utan problem. Men sedan när den är uppe i 100% så tycker jag endå att den slukar batteriet även  i sand by.
Så jag kan inte använda någon annan laddare än original vilket jag tycker är konstigt. Telefonen blir ganska ofta varm också.

Har ni någon idé vad det kan vara?

Jag ska lämna in den på lagning.

Annons:
micki83
7/27/16, 4:45 PM
#1

Mobiltelefonernas batterier håller rätt dåligt, de ofta slut vid 2-års åldern, och jag har haft fler mobiler som börjat krångla när garantin gått ut.  Kan mycket väl vara att batteriet börjar va slut. Laddarna  ger också olika mängd ström, det kan va att din powerbank inte ger tillräckligt för att ladda din mobil. http://www.testfakta.se/tester/hem-och-hush%C3%A5ll/b%C3%A4sta-och-s%C3%A4msta-laddarna-f%C3%B6r-mobilen

Notera, trots att telefonens garanti ofta är 2 år, så är batteriets bara 6 månader

[aqva65]
7/27/16, 4:47 PM
#2

jag tycker du ska använda original laddare & inte  någon annan laddare än original speciellt om den blir varm som du skriver !

lämna in den & hör vad dom säger !!

Razzora
7/27/16, 6:01 PM
#3

LG mobiler har en tendens att vara lite kinkiga när det gäller laddare. Jag har själv en G2:a och sambon en G3:a. Vi kan bara ladda med orginal laddaren annars så laddar den inte som den ska. 

Men anledningen till att den dränerar batteri när den är i standby läge kan vara en process som ligger i bakgrunden och drar en massa batteri. Det jag skulle rekommendera är att du gör en total återställning. Om du gör det så glöm inte att spara alla kontakter och allt annat du har i telefonen innan du gör detta. Annars kommer du att förlora allt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

CamillaS
7/27/16, 6:15 PM
#4

Ok tack för era svar. :)

#3 Bra att veta då att det inte bara är min som är knasig med laddningen.
Hmm läste för någon dag sen på metro där dom sa att det inte drar mer batteri för att man har på appar i bakgrunden. Sen vad man ska tro om det är ju en annan sak.
Hmm  hur sparar man kontakterna på bästa vis? Måste endå återställa den innan jag skickar in den.

Razzora
8/2/16, 12:43 AM
#5

#4 Ursäkta att det tog lite tid.  Jag kollade i sambons mobil och där så var det "Kontakter" -> tryck på de tre punkterna uppe i högra övre hörnet -> "Hantera kontakter" -> "Importera/Exportera"-> här kan du välja hur du vill exportera dina kontakter.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

CamillaS
8/2/16, 11:54 AM
#6

#5 Tack för svaret. Fick hjälp sen av min brorsa. :)

Annons:
Razzora
8/2/16, 12:40 PM
#7

#6 Så bra! Det är så många saker man ska tänka på innan man skickar in telefonen. Hoppas att de kan fixa den åt dig :) *håller tummarna*

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

CamillaS
8/2/16, 4:38 PM
#8

#7 Ja det är ju det. Tack! :)

Upp till toppen
Annons: