Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 2720 ggr
kaffemoster
7/31/16, 10:37 AM

Hangouts ingen ringsignal

När jag blir uppringd på Hangouts så ringer inte telefonen. Däremot ser jag missat samtal när jag öppnar telefonen, och om jag blir uppringd när skärmen är aktiv så ringer den. Jag har inställning Behåll wifi vid viloläge, alltid, så jag tycker att det borde fungera. Hade samma problem med Viber. Jag pratar med sonen som tidigare bodde i London och numera i USA, har hela tiden haft det här problemet, men vill ju gärna höra när han ringer! Han hör när jag ringer. Jag har en Xperia z1 compact. Är det nåt med telefonen eller har jag missat nåt med inställningarna?

Annons:
Razzora
8/2/16, 12:46 AM
#1

Har du kollat på inställningarna i apparna? Kan vara det som spökar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kaffemoster
8/2/16, 8:19 PM
#2

Jag tror faktiskt att jag löste problemet själv igår. Av en tillfällighet kom jag på att ringsignalen i telefonen (alltså inte i Hangouts) var inställd på både att ringa och att vibrera. Det har inte varit något problem med själva telefonens ringsignal, men jag testade att avmarkera vibreringen och när min son senare ringde upp mig så hördes ringsignalen. 🙂

Razzora
8/2/16, 10:52 PM
#3

#2 Ojdå, det var ju skönt att du fick bukt på problemet. Men det känns nästan som en bugg som du råkade ut för. Har du testat att markera vibreringen igen? Se om det fungerar igen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kaffemoster
8/11/16, 9:04 PM
#4

Tyvärr verkar det som att problemet kvarstår. Igår när sonen ringde så ringde inte telefonen igen.  Vad menar du med att jag ska kolla inställningarna i apparna? Vad ska jag titta efter?

Razzora
8/16/16, 6:14 PM
#5

#4 Oftast så finns det vissa inställningar i själva apparna som ibland kan ställa till det. Jag använder själv inte handout men jag skulle tro att antingen finns det en knapp med tre prickar vertikalt, eller så finns det ett kugghjul,

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kaffemoster
8/17/16, 10:25 PM
#6

Jaha, du menar att jag ska kolla inställningarna i Hangouts. Det har jag gjort men inget konstigt där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: