Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1738 ggr
[helga21]
9/1/16, 6:28 PM

Galaxy S 6

Det står i manualen att man ska kunna kopiera från en Galaxy till en annan. Min man har en gammal S 3 men den vill inte föra över till den nyare S 6. Vad är felet. Han gör som det står i instruktionen och den börjar arbeta men det fungerar inte.

Annons:
kissidor
9/1/16, 7:36 PM
#1

det finns flera varianter på hur man gör det, kan du berätta vilken av dem ni försöker med 🙂? och har din man uppdaterat sin s3 till den senaste tillgängliga mjukvaran?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[helga21]
9/2/16, 11:12 AM
#2

Han lägger dem på varandra men det händer inget. Det gjorde han i början när han startade upp den nya. Nu går detta inte att göra längre. Det händer inget säger han.

kissidor
9/3/16, 8:56 AM
#3

aha, via nfc. nu fick jag inte svar på om hans s3 var så uppdaterad som det går, men han ska kunna vara  uppdaterad till android 4.3 så kolla så han är det så är det större chans att detta funkar. sen ska han ladda ner den här appen i sin s3 - jag tror att den redan är installerad i s6 men annars ska den laddas ner där också: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.easyMover

prova sen igen med att lägga nfc-chippen mot varann, eller bättre  om det fanns med en usb otg-adapter i s6-kartongen (det finns i s7:ornas lådor och jag har för mig det fanns i dotterns s6 edge + så förmodar att det kan finnas i s6 också) så koppla ihop de båda telefonerna med den och en samsung ladd/synk-kabel när smart switch-appen säger till att ni ska göra det.

och skulle inte detta funka, så under förutsättning att han har inställt säkerhetskopiering med både sitt google-konto och sitt samsung-konto så kan han ändå få tillbaka mycket av appar och inställningar bara genom att logga in med dem i den nya telefonen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[helga21]
9/3/16, 10:26 AM
#4

Tack för hjälpen men maken tyckte det var för jobbigt 🤔 Får se om jag klarar av det när jag får min. 😃

kissidor
9/4/16, 9:46 PM
#5

hoppas det, för det är ju mycket jobbigare isf att lägga in allt manuellt 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[helga21]
9/5/16, 11:05 PM
#6

Min man lyckades med att kopiera det till datorn från s3 och sända det till s6. Men tack för hjälpen. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: