Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1870 ggr
Saveslillis
2016-09-15 11:27

Lämna tillbaka laddare som ''inte'' laddar

Köpte en laddare till min Xperia 5 igår (14/9) på Kjell & Co. När jag kom hem för att ladda mobilen så laddar den bara ca 10 % för att sedan avbryta laddningen. Tar ut laddaren ur vägguttaget (den är varm) och låter den svalna ett par minuter. Sätter tillbaka den i väggen och mobilen laddar ytterligare  ca 10 %.

Så här kan jag inte ha det. Kan jag gå tillbaka och få pengarna tillbaka eller är det bara att svälja det sura äpplet och gå och lägga pengarna på ännu en laddare?

Kan säga att jag har kvitto kvar och förpackningen är hel och går bra att packa tillbaka laddaren i.

Annons:
Niklas
2016-09-15 11:38
#1

Ta med kvittot och laddaren och lämna tillbaka eller byt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2016-09-17 09:08
#2

Den är troligen defekt och kan mycket väl vara farlig, inget snack om att du får och bör lämna tillbaks den 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
2016-09-17 10:26
#3

Varför köpte du ny laddare? När du säger att den nya blir varm, kan det vara batteriet som är fel på, så att laddaren slår ifrån efter 10% laddning.

Saveslillis
2016-09-19 22:11
#4

Köpte en ny då min gamla laddare kom på villovägar men har nu hittat hem igen. ;-) Den gamla laddar som den ska utan några problem och jag får gå och försöka lämna tillbaka den andra imorgon. :-)

Upp till toppen
Annons: