Annons:
Etikettövrigt
Läst 942 ggr
Fridaaaa
2016-10-06 10:05

Slukar batteri

Min sambo har en samsung galaxy s6 edge .
2 nätter nu har den laddat ur på batteri. Han har ingenting igång. Aldrig hänt förrut förutom dessa två nätterna.

Vad kan det bero på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2016-10-06 10:33
#1

i samband med antingen en uppdatering av operativsystemet eller installation eller uppdatering av en app kan det uppstå en bugg som gör att någon app tvingar telefonen att hålla sig vaken så den aldrig går ner i djupsömn. tyvärr kan det vara väldigt svårt att spåra vilken app det gäller. lite bättre koll åtminstone över vad det är som drar batteri än vad man kan läsa sig till i inställningarna kan man dock få av den här appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsamlabs.bbm&hl=sv

på s7:orna var det helt nyligen någon bugg i senaste uppdateringen av oculus-apparna som gav försämrad batteritid för flera användare, min egen s7 edge började plötsligt dra 2,5% i timmen i viloläge istället för normala 1%, men en del andra drabbades mycket värre än så. men fixen för det problemet hjälpte mig och flera andra, och det är ju då helt enkelt att man går in i apphanteraren och inaktiverar alla appar som heter något med oculus. 

nu är det ju inte säkert att det är samma som din sambo råkat ut för, men att det är någon app som spökar och förorsakar detta kan man iaf vara i stort sett helt säker på. det värsta är att oftast ser man inte själva den appen i statistiken, utan typiskt för den här sortens buggar är att det står att android system har dragit mest.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: