Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2394 ggr
dundeer
12/21/16, 6:11 PM

Samsung eller huawei

Jaa.. jag står nu inför att köpa en ny telefon då min samsung s5a ger upp lite mer för varje dag. Är lite intresserad av samsung s7 och huawei p9 eller honor 8. Vad är +/- med dessa telefoner? Är huawei en bra telefon? Vilken är bäste enligt DIG och varför?

Annons:
kissidor
12/22/16, 11:12 AM
#1

Just de två huawei-modeller du nämner har jag inte testat, men jag hade huawei mate 8 tidigare i år och känner till deras telefoner ganska väl. nu har jag en galaxy s7 edge.  till viss del beror det naturligtvis på vad du använder telefonen till och vad som är absolut allra viktigast att det måste funka bra vilken av dessa som vore lämpligast för dig, men jag skulle lite vårdslöst vilja påstå att s7 är bäst av dem, honor 8 mest prisvärd och p9 någonting däremellan. 

men huawei gör rent allmänt väldigt bra och välbyggda telefoner med ganska fint flyt och lite mer värde för pengarna än samsungs m fl toppmodeller, så det är definitivt inget dåligt val. men skriv lite mer om vad som är viktigast för dig så ska jag försöka svara lite mer detaljerat 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

dundeer
12/22/16, 4:46 PM
#2

Hmm.. viktigast för mig är kameran, batteritiden (vet att der beror mycket på appar osv) och att den är lika "känslig" och snabb som samsungens touch :) Använder egentligen bara telefonen till ringa/smsa, facebook, instagram och snapchat, tror inte jag använder många fler appar ;p

kissidor
12/24/16, 9:37 AM
#3

s7 har ju den allra bästa kameran, men p9:s är också riktigt bra. min s7 edge har grym batteritid och jag tror att vanliga s7 också ska ha bra, men hur p9 står sig mot dem har jag tyvärr ingen riktig koll på. har läst både plus och minus om dess batteritid, det beror så mycket på hur man använder den. 

jag tror jag hade lite fel om honor 8 vs p9, visste inte att p9 gått ner så väldigt i pris och att superseriösa cyberphoto har den för 3490! de är ju rätt lika, men honor 8 har något mer framtidssäkra 4GB RAM. tanken var väl att honor 8 skulle vara aningens mer budget än p9, men då den samtidigt är lite nyare och har fått mer RAM är det nästan omöjligt att säga mellan de två vilken som är bäst. men om dual sim är nåt du kan ha nytta av så är det bara honor 8 som har det

Värd på Mobiltelefoner och Android

dundeer
12/24/16, 11:05 PM
#4

Hmm… dual sim är inget som jag ens visste vad det var förän 2 dgar sen ;) Jag ska kik vad som händer nu på melladagsrean och se vad som kommer med hem 😁 tack ändå ^^

dundeer
12/25/16, 8:02 PM
#6

Fick en super deal för en honor 8, så den fick följa med hem! ~1900 kr med halebop mellan abonnemang (269kr/månaden) ✌✌

Annons:
Upp till toppen
Annons: