Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1527 ggr
Cessy
3/12/17, 12:34 PM

Hur aktiverar jag javascript på OP3T?

Försökte köra igång mobilt bank-id på min OP3T men då sa appen att jag har för många mobila bank-id igång. Begriper inte riktigt hur den kan säga det då det ju är samma mobilnr det handlar om o jag bytte över sim-kortet från min HTC One M8 till OP3T. Försökte gå in för radera i appen men då säger den att jag måste enable javascript. Problemet är bara att jag hittar ingenting om javascript i mobilen under inställningar o känner mig verkligen helt lost då jag ju kan ingenting om mobiler. Känns ju som rätt stort panikläge om jag inte får igång mitt mobila bank-ID då jag ju blir utesluten från att betala o kunna logga in på rätt många ställen om jag inte får igång det.

Annons:
Cessy
3/12/17, 1:43 PM
#1

Ähum - Åh känner mig så dum.😞Ja jag letade på laptopen igår o hittade infofilmen o trodde då att jag var tvungen o göra det via mobilappen. När jag inte kunde spärra via ett av mina mobila bank-id via appen så körde jag fast. Nu susade jag till internetbanken via laptopen/Chrome efter ett råd från Swedroidforumet o plötsligt hittade jag efter lite letande att jag kunde både beställa o spärra via datorn, så nu är det fixat. Fast jag önskar att infon om hur man gör via internetbanken hade varit lite mer lättillgänglig att hitta, men är så lättad att jag fick det att funka. Att inte ha mobilt bank-id stänger ju av mig från massor av superviktiga funktioner, så jag är superlättad över att fått igång det.

kissidor
3/12/17, 3:23 PM
#2

bra att du hann få hjälp innan jag kom åt att svara cessy 🙂. mycket riktigt i det här fallet så var det ju absolut inte i din OP3T som du skulle ha kunnat göra detta, utan isf från m8:an. 

men jag misstänker att du skulle ha fått samma felmeddelande i den, för det fick jag i min moto z när jag skulle spärra det äldsta id:t för att kunna lägga till ett i OP3T, och detta har jag aldrig fått förut trots att jag fått göra denna operation ett antal gånger eftersom jag bytt telefoner en del. så jag tror att det är en bugg i nuvarande version av bankID-appen. men jag gjorde som du och gick in i laptopen och gjorde det därifrån istället - så det går ju alltid! och har man ingen dator utan bara sin telefon så antar jag att man kan gå in i webbversionen genom webbläsaren i sin telefon och lösa det så.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
3/12/17, 4:54 PM
#3

Tja jag är mest lättad nu över att det löste sig o hoppas att jag kommer ihåg tills nästa gång att jag måste gå via datorn om det krånglar. Jag lyckades ju köra ihop allt med att samtidigt få ett nytt betalkort o att dels kunna logga in med mobilt bank-id på vissa ställen o dels komma åt (hitta) var man ändrar betalinfon på diverse ställen för de flesta streamingtjänster är ju tyvärr knutna till kortet inklusive PayPal, förrutom Spotify som ju är knutet just till PayPal. Sedan bjöd Netflix mig på huvudbry för där gick det inte att ändra betalinfo via webben, men väl via appen 🤦‍♂️ 

Nå nu har jag rätt på allt - tror jag i alla fall o mobilen börjar se ut som den ska med alla mappar o appar.😃 Men jag undrar hur krångligt livet med Cmore kommer bli framöver nu när TV4 play gick över dit. Vi har ju ett abonnemang där men det är knutet till bredbandbolaget o de abonnemanget står på Göran, men TV4 Premium är ju knutet till mig. Känns som det kommer bli en väldig röra där av att logga in o ut beroende på vad det är jag vill komma åt. *suck*

kissidor
3/12/17, 4:58 PM
#4

ja precis det där muttrar vi också över nu cessy! hur tusan tänkte de med att böka in tv4 play premium i cmore-appen så man måste logga ut och in hela tiden när man vill byta mellan tjänsterna 🤦‍♂️!? vi har cmore-utbudet genom canal digital parabol och tv4 play premium har ju jag sen som en separat tjänst. jag får väl kolla upp om det går att lägga till det i canal digital på nåt sätt så jag kan vara inloggad på samma hela tiden, men det var verkligen urbota dumt av dem 😡

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
3/12/17, 5:40 PM
#5

Tja lyckas du lösa det där får du gärna berätta det, för nu kommer ju snart GoT S7 o det vill jag ju def. se o jag är ju lat så jag brukar inte logga in o ut 😞 Hade ju hoppats på att om man hade Cmore via ett abonnemang så fick man TV4 play premium på köpet, men självklart är de inte så generösa.

kissidor
3/12/17, 6:23 PM
#6

ja det var ju det jag trodde att de menade först också, men inte då 😡. fast vi har ju ett tag på oss att klura ut det, för GoT s7 börjar ju inte förrän i juli 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
3/12/17, 6:32 PM
#7

Aha - jag trodde ju den var i faggorna snabbare då ju HBO hade med den i sitt nyhetsmejl. Ja då kanske det har löst sig till dess. Man kan ju alltid hoppas.😇

Upp till toppen
Annons: