Annons:
Etikettövrigt
Läst 1900 ggr
Fridaaaa
2017-08-30 11:03

Problem med min samsung

Min samsung galaxy J3 2016 har fått något frispel.

Skärmen lyser upp som när man får aviseringar, SMS eller någon ringer tex, men är inget av det som sker.

Och så låter den, något "plingade" ljud (svårt att förklara).

Vad kan vara fel?

Har startat om den.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kissidor
2017-09-06 07:10
#1

Ojdå, denna har jag missat att svara på - det var lite kaos här hemma när inlägget kom och sen glömde jag bort det. Men håller den fortfarande på och dummar sig? Hade det kommit någon uppdatering precis innan?

Egentligen oavsett vilket kan jag nog bara rekommendera att pröva en fabriksåterställning, och om det inte hjälper att du sen lämnar in den för garantiåtgärd, för då bör det vara hårdvarufel. Jag vet att det är jobbigt med fabriksåterställning, men det är ändå det första verkstaden kommer att göra om man lämnar in den, så då kan man lika gärna göra det själv under kontrollerade former. Är telefonen säkerhetskopierad med både google-kontot och samsung-kontot är det ändå inte såååå mycket jobb med att få tillbaks den som man vill ha den med appar och inställningar. Det knöligaste är väl bank-ID och sånt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2017-09-06 08:09
#2

#1 Jag får inte det på garanti, pga spricka i skärmen, måste laga det först enligt dem, för att alla fel som kommer efter det, kan bero på det säger dem :/ 
Testat att fabrikåterställa men dummar sig ändå :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2017-09-06 21:14
#3

åh, det var tråkigt att höra 😕. de är ganska fula ibland när de slingrar sig ur garantiåtagandena. då har jag tyvärr inget mer att föreslå än ett långskott. stämmer det att batteriet är löstagbart? i såfall skulle du kunna ta ut det och kolla mot en helt plan yta så att det inte svällt. sånt har gett upphov till väldigt konstiga fel förr

Värd på Mobiltelefoner och Android

Fridaaaa
2017-09-06 21:21
#4

#3 Ja det är de :( 

Japp stämmer.
Batteriet ser fint ut :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: