Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2281 ggr
stinatz
9/26/17, 12:11 PM

Kameran funkar inte? (Sony)

Jag har en relativt gammal Sony Xperia z3 compact. Den har funkat bra men nu är det lite som inte funkar, men det har ändå gått bra liksom. För någon dag sedan så slutade kameran att funka. Asså inte "selfiekameran", den funkar jättebra, men när jag byter till vanliga så blir det bara svart och mobilen hänger sig. Det är även såhär på snapchat och andra kameraappar. Inget täcker linsen och kameran ser inte trasig ut utanpå. Vad ska jag göra? Note: Jag samlar till en ny mobil, vill bara kunna ta bilder tills jag har råd liksom…

Annons:
kissidor
9/26/17, 9:19 PM
#1

jag tror tyvärr inte det finns nån bra lösning, eftersom det är likadant i andra kameraappar så är det ju hårdvaran som gett med sig och när du säger att den är relativt gammal så antar jag ju att du inte har nån garanti kvar - och det är aldrig billigt att reparera mobiler - och jag tror absolut inte det går att göra nåt åt det själv.

det enda jag kan föreslå är att om du har hunnit spara ihop litegrann iaf så finns det ju ett par mobiler som funkar väldigt bra och tom har en riktigt hyfsad kamera för under 2000, motorolas g5 tex. eller om du kan köpa en beg mobil billigt så länge

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: