Annons:
Etikettteknik
Läst 1898 ggr
[Nillan83]
10/20/17, 9:49 PM

Sony experia

Jag funderar på att köpa en Sony Experia men undrar nu hur den är.. måste man ha någon slags inloggning som man har med iPhone (apple id)? Måste den uppdateras hela tiden? Går det att koppla den till en mac?  Hur är batteritiden?

Någon som rekommenderar denna telefonen?

Annons:
Carrosh
10/20/17, 11:23 PM
#1

Finns ju otaliga modeller - vilken är det du har tänkt dig?

Köper du en telefon med Android behöver du ha ett google-konto för att komma åt Play-butiken osv. Appar behöver uppdateras lite nu och då - det kommer man ju inte ifrån, men du kan ju fortfarande välja om du vill göra det själv eller om det ska ske automatiskt.

Det som får mig att gå ifrån Sony nu är att varje gång jag uppdaterar en app som jag lagt på minneskortet så hoppar den tillbaka till telefonen och jag måste flytta tillbaka den igen till minneskortet - vid varje uppdatering. Något jag tycker känns något störigt att behöva göra hela tiden, då det ju blir ett par uppdateringar i veckan samt att minnet på telefonen snabbt tar slut (men det beror väl på vilken modell man använder också).

Själva operativsystemet behöver väl någon uppdatering iaf någon gång under tiden du använder telefonen. Det är bara att hålla lite koll på när ny mjukvara släpps och därefter söka i telefonen. Det går att söka manuellt lite nu och då också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

kissidor
10/21/17, 12:27 PM
#2

som carrosh säger, det finns massor av modeller i sony xperia-serien så du måste berätta vilken av dem det är du funderar på, annars kan vi omöjligt uttala oss om den 🙂.

ang dina generella frågor dock så ja om du ska kunna ladda ner appar så måste du regga ett google-konto, men det är ju inget besvärligt med det 🙂. 

och ja du kan koppla in den till en mac likaväl som till en windowsdator om det skulle vara så att det behövs. sony är duktiga med uppdateringar, och det är självklart en fördel man ska utnyttja - nu verkar det som att du ser det mer som en nackdel med uppdateringar och det vet jag ju inte varför, men man måste ju inte uppdatera heller om man prompt inte vill. så är det nog med alla telefoner såväl android som iPhones, att det kommer att sitta en liten irriterande påminnelse där hela tiden om du inte gör det men klarar du bara av att ignorera den så behöver du inte uppdatera.

det carrosh säger om sina problem med appar som är flyttade till SD-kortet är ju bara relevant om man har en telefon med för litet internt lagringsutrymme så man är tvungen att ha appar på ett minneskort för att få plats, det är ju inget man normalt sett gör. men det är ju väldigt bra att tänka på det när man ska köpa en ny telefon så man inte hamnar i den sitsen. bilder och sånt däremot går ju utmärkt att ha på ett minneskort.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: