Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1942 ggr
sammy78
2017-11-06 14:41

Google Play+ Paypal??

Halloj !

Vet ej om detta är rätt ställe att fråga… men undrar vad ni har för erfarenheter med Google Play och Paypal ?

Funderar på att köpa lite e-böcker och vill helst betala med Paypal och vet att Paypal nuförtiden är ett betalningsalternativ som accepteras av Google, men är det krångligt med en massa steg eller något? Eller det funkar som att handla med Paypal varsomhelst annars ?

Annons:
kissidor
2017-11-06 21:31
#1

har inte testat med paypal själv än, men det borde rimligtvis vara likadant som med kort, att när du lagt in det som en betalningsmetod till ditt googlekonto så får du verifiera med ditt google-lösenord första gången du använder det, och får då också möjligheten att välja att i fortsättningen verifiera med fingeravtryck 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

sammy78
2017-11-07 14:02
#2

Fingeravtryck 🤔

Har tyvärr inte en smartphone med den funktionen (blir vid nästa inköp dock)

Låter rätt så lätt annars …

Hur är det med om man köper ett eller flera Google Play presentkort ?

Är det lika lätt ? Har hört lite blandade saker om presentkorten att dem inte fungerar och att man måste skicka bild på sig själv samt andra galenskaper 🤪

Vet inte vad som stämmer då jag inte använt Google Play alls innan!

kissidor
2017-11-07 16:22
#3

aha, jo det är sjukt smidigt 🙂. nästa gång du byter telefon blir det nog svårt att få tag i en utan det - även om det fortfarande finns dels bland de allra billigaste - och så även den dyraste av dem alla (iPhone X). men tills dess får du då som sagt verifiera med ditt google-lösenord iställlet

har aldrig provat ett google play presentkort tyvärr, men skulle gissa att iaf tanken är att de ska funka likadant, det där du beskriver kan ju knappast vara hur det är meningen att de ska fungera iaf 🤦‍♂️.

men testa du och lägg till paypal och köp dig en bok så ser du ju själv - jag la själv till paypal igår när du skrev att det gick, för jag använder själv helst paypal när det går - tror inte det gjorde det när jag första gången reggade mig hos google. men tyvärr har jag inte haft anledning att köpa nåt än, så jag kan ännu inte bekräfta att det funkar precis likadant som med kortet jag har använt tidigare. men det skulle verkligen förvåna mig om inte

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: