Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1685 ggr
vendelay
2017-11-08 09:35

Tips på mobil?

Min stackars gamla mobil börjar ge upp så jag måste börja fundera på en ny. Plz, help.

Krav:
- Samsung
- MAX 5" skärm

Önskemål:
- Bra kamera
- Bra batteritid
- Minst 16 GB internt minne (säger en så??)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
kissidor
2017-11-08 12:20
#1

ja då är det ju inte så mycket att fundera på, med undantag för att jag skulle starkt rekommendera dig att sträcka dig till 5,2" skärmstorlek, för annars kan du tyvärr glömma det med en bra kamera 🙂. men då är det galaxy A5 - finns både 2017 års modell och även 2016 års att köpa. 2016 är billigare förstås, men jag skulle nog säga att det är klart värt det att välja 2017-modellen. den har viktiga uppgraderingar som tex vattentålighet, och den har även bättre RAM-minne och lagringsutrymme (du säger iofs att du inte behöver mer än 16GB, men 32GB är klart mer framtidssäkert) https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3434448,4068702

men är det här med max 5" skärm verkligen en dealbreaker för dig så är det ju galaxy A3 som gäller https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4068701 , men som sagt en "bra" kamera kan du ju inte räkna med då 

bästa kameran av de som ligger nära att uppfylla din kravspec har ju galaxy s7 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3499389 , men jag vet inte om batteritiden på den uppfyller dina krav - de andra två lär ha bättre batteritid iaf. s7 har bättre prestanda och skärm, men sånt är alltid på bekostnad av batteritid

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
2017-11-08 15:23
#2

#1 Tusen tack! Jag kan väl kanske tänka mig att åtminstone titta på något större mobiler för att få en bättre kamera. Max 5,5" skärm, men det är verkligen max. Min nuvarande är under 5" och är för stor för alla mina jeansfickor. Enda fickorna den passar i är i min vinterjacka (herrejesus, jag hatar kvinnokläder). Min sambo har Samsung Galaxy s8+ och den kameran är fantastisk. Bilderna blir helt otroliga och färgerna blir så löjliga perfekta. Men den är ju alldeles, alldeles för stor 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-11-08 15:30
#3

Samsung Galaxy s7 verkar kanske bra, som du skriver. Kameran verkar bra, skärmen är 5,1", stort minne. Jag tycker inte om att byta telefon haha…

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
2017-11-08 16:36
#4

det är iofs en sund inställning att inte tycka om att byta telefon 🙂 - själv tycker jag lite för mycket om det… 😞. med s7 skulle du få nästan lika fina bilder som din sambo får med sin s8+ 🙂

jag har själv en note 8, och det är som du säger att det finns inga kvinnokläder med vettiga fickor - så jag har mina telefoner i bh:n ☝️.

Värd på Mobiltelefoner och Android

vendelay
2017-11-08 20:50
#5

Telefonen i bh:n funkar bra - om en inte är lika svettig som mig 😂

Är det en märkbar skillnad på bilderna tror du, med s7:an jämfört med s8+?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kissidor
2017-11-08 21:13
#6

jo på sommaren får jag lägga en servett eller nåt emellan 😃

lite bättre ska väl s8:orna vara, skam vore det väl annars 🙂 - men det är ingen jätteskillnad. överlag är det en rätt så beskedlig uppgradering mellan s7 och s8 skulle jag påstå, designen är den klart största skillnaden

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
vendelay
2017-11-08 23:13
#7

Tusen tack för alla dina svar! Jag ska se om jag kan ta mig förbi någon fysisk butik så jag kan peta på mobilen i verkligheten, förhoppningsvis innan min nuvarande går under 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: