Annons:
Etikettövrigt
Läst 1884 ggr
[EM_L]
1/9/18, 12:00 PM

Ladda ner gratis appar på Samsung galaxy S3

Är en riktig nybörjare på detta.

Jag undrar hur man kan ladda ner gratis appar på Samsung Galaxy S3?

För jag saknar Spotify och Goggle Classrom😃

Och hur får man inernet utan att använde Wifi?

Köper man en Comviq kort som man laddar telefonen med så att man kan ringa och surfa?

Tackar för all hjälp jag kan få!

Annons:
kissidor
1/9/18, 12:46 PM
#1

oavsett om det är gratis eller betalappar så måste du registrera ett google-konto - gjorde du det när du första gången slog på telefonen? annars får du göra det nu iaf, för annars kan du inte ladda ner appar från googles app-butik, google play.

vill du komma åt internet även när du inte har wifi så måste du använda mobildata, och om det är kontantkort du har nu så går det att köpa mobildata - eller "surf" som det ofta står - till kontantkort också, men när jag inte vet vilket kontantkort du har så vet jag inte om du redan har lite surf på det eller behöver köpa det separat. 

vad man behöver tänka på är att man kan inte köpa en massa surf och så surfa tills det tar slut, utan den har ett utgångsdatum också så man ska inte köpa på sig mycket mer än man hinner göra av med på en månad eller vad som nu gäller för just det kontantkortet 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[EM_L]
1/10/18, 9:32 AM
#2

Ok. Just nu rensar vi den för att jag fick den av en annan person.

kissidor
1/10/18, 9:50 AM
#3

ojdå, ja det måste ni definitivt göra först - och när du säger rensar så hoppas jag att du menar att ni kör en fabriksåterställning på den, inte bara raderar den förre ägarens appar, bilder och sånt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[EM_L]
1/10/18, 1:07 PM
#4

Vi kan inte hitta fabriksåterställningen=(

kissidor
1/10/18, 1:22 PM
#5

ok, nu blir det lite knepigt för den telefonen har ju några år på nacken och jag kommer inte ihåg hur det kan ha sett ut i inställningarna på den tiden 🤔. 

men prova att gå in på inställningar och se om det finns en flik som heter "konton" eller möjligen "moln och konton", sen under det "säkerhetskopiering och återställning" eller liknande, och sen när ni gått in där slutligen ligger förhoppningsvis "fabriksåterställning"

Värd på Mobiltelefoner och Android

[EM_L]
1/10/18, 6:24 PM
#6

#5 Jag har hittat den med hjälp av din beskrivning!

Att jag missade den=) Vi har varit på den sidan ett par gånger=)

Tack=) Men Appen Foton. Kommer den försvinna? För att jag har fotat lite.

Några har jag på iPaden och några kan jag ta om, men några på Mira kan jag inte göra det.

Jaja. Provade att fota bilderna på mobilen med iPaden. Det blev sisådär. Men jag älskar svartvita bilder så kan redigera dem ju=)

Annons:
[EM_L]
1/10/18, 6:36 PM
#7

Kommer  Galleri, kamera och Goggle Butik att försvinna?

kissidor
1/10/18, 8:23 PM
#8

Kan du inte tanka över bilderna till en dator då? Eller sitter det ett minneskort i telefonen som du kan kolla så att bilderna ligger på? För minneskortet raderas normalt inte vid fabriksåterställning om man inte särskilt väljer att det ska det. Annars raderas all data, alla konton och alla appar. De appar som är samsungs egna som fanns med från början i telefonen kommer tillbaka, (dvs bland annat de du räknar upp) men alla data i dem som inställningar och bilder är borta från telefonen.

När du väl har lagt in ett google-konto och är inloggad på det när du laddar ner nya appar så kommer de också tillbaka när du installerar en ny telefon eller återställer en gammal. När du väl har installerat din nya telefon så borde du också ladda ner google drive, för då kan du ha inställt att alla dina bilder säkerhetskopieras till molnet när du är ansluten till wifi 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[EM_L]
1/11/18, 9:30 AM
#9

#8 Ok, så dem apparna jag nämnde kommer inte att försvinna? För vi ska återställa den senare idag på eftermiddagen.

kissidor
1/11/18, 10:40 AM
#10

nej google play, kamera och galleri samt alla andra standardappar som meddelanden, mail, webbläsare, telefonappen så klart mm mm kommer alltid tillbaka, men som sagt själva innehållet i dem måste säkerhetskopieras. tex har du tagit bilder med kameraappen och tittat på dem i galleriappen, ja då måste du alltså se till på ett eller annat sätt att själv säkerhetskopiera de bilderna innan en fabriksåterställning 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[EM_L]
1/11/18, 11:04 AM
#11

#10 Ok, har inget på den förutom bilderna.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: