Annons:
Etikettteknik
Läst 1176 ggr
brigg
2018-01-10 13:44

Chromecast: problem med tvn

Köpte förra veckan en Chromecast 2nd generation. Det funkar att se HBO och SVT play, men efter några dagar flippade tvn ut. Text från flera olika kanaler lade sig över varandra. Vissa kanaler fick spansk eller jugoslavisk text.  Mycket irriterande. Provade ta ström till chromecasten från väggen ist för från tvn, men ingen ändring. Har nu kopplat ur chromecasten och tvn är tillbaka till normal funktion. Någon som varit med om liknande? Någon som har ngt förslag på åtgärd? TVn är en Sharp, ngra år gammal. Bor i flerfamiljshus.

Annons:
kissidor
2018-01-10 13:58
#1

vad underligt! jag förstår ju att du sätter det i samband med chromecasten eftersom det tidsmässigt sammanfaller med den - men jag har verkligen inte råkat ut för nåt sånt själv och jag hade aldrig hört talas om nåt liknande heller 🤔.

men lite snabbt googlande gav faktiskt en hel del träffar, jag vet inte om du får ut nåt av det här och om det är samma problem som du har men du kan väl ta en titt: https://www.google.se/search?q=chromecast+causes+tv+interference&rlz=1C1GGRV_enSE748SE748&oq=chormecast+causes+&aqs=chrome.1.69i57j0l5.7571j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Värd på Mobiltelefoner och Android

brigg
2018-01-10 16:17
#2

Tack! Får prova med en förlängningssladd till HDMIn då!

Upp till toppen
Annons: