Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1616 ggr
Tobbe_490
2018-01-12 13:19

Två inloggningar?

Min fru har köpt en ny telefon, Samsung Galaxy A3,  och vi har köpt ett kontantkort hos Telia. Problemet är att jag nu först måste logga in med Pinkod för kortet och sedan logga in med en annan kod för skärmlåset. Jag vill bara ha en kod! Hur gör man?

Annons:
Carmarino
2018-01-12 14:03
#1

Byt kod för skärmlåset så att det blir samma som för kortet. Vet inte om det funkar på samma sätt som på en Galaxy A5, men där går man in på Inställningar -> Låsskärm och säkerhet -> Skärmlåstyp.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kissidor
2018-01-12 14:27
#2

jag tolkar det som att du menar att ni bara vill behöva logga in en gång (kan ni tänka er att logga in dubbelt bara det är med samma kod så är det ju bara att byta den ena av koderna så de blir lika). 

lätthanterligaste alternativet är väl att ni gör likadant som jag - gå in i inställningarna och stäng av simkortslåset, så har ni bara själva telefonens lås att låsa upp sen. 

det som kan hända då är förstås att om nån kommer åt att sno simkortet så är det oskyddat. men eftersom det är ett kontantkort så ska det väl inte vara nån risk att ni blir av med en massa pengar. jag föredrar iaf att ha simkortet oskyddat framför att ha telefonen oskyddad 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: