Annons:
Etikettteknik
Läst 2136 ggr
Pooka
1/15/18, 10:24 PM

huawei mate, samsung s8 eller s7

hej måste snart byta telefon då min nuvarande tle hsr fått tuppjuck… Velar mellan S7,S8 och Huawei mate 10 pro/10 lite. har såklart googlat osv men skulle gärna vilja höra lite mer personliga erfarenheter & rekommendationer. Har hört att S8an löper stor risk att gå sönder redan första gången man tappar den…är det sant? Är S7an/mate 10 i så fall tåligare ? har inga tidogare huawei erfarenheter så om någon kan dela med sig om det vore det schysst. nuvarande tele är en iphone s6 plus (ville testa att ha iphone ett tag men är ej intresserad av att skaffa en till)

Annons:
kissidor
1/16/18, 4:59 PM
#1

jo men det kan nog stämma att s8:an - liksom andra telefoner med det här moderna nästan kantfria designen och dessutom gjorda av glas - är ömtåligare. och ska man ha ska ha en sån är det egentligen bara ett skärmskydd som funkar riktigt bra pga de böjda kanterna, och det kostar en femhundring.

s7:an är ju om inte annat billigare att byta skärm på iaf, 

huawei gör bra telefoner, men de har lite speciell programvara - man brukar säga att för de som kommer från iPhone kan det vara lättare att känna igen sig. på gott och ont har de många egna funktioner, jag tycker nog att det går att stänga av eller gömma undan de som man mest retar sig på och vissa andra är riktigt bra. men det är nog en smaksak, det är svårt att veta vad nån annan tycker om det. men folk brukar ju för det mesta vara väldigt nöjda med sina huaweitelefoner iaf 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Pooka
1/16/18, 5:15 PM
#2

#1 Okej men om man bara smackar på ett skärmskydd och ett skal på s8an borde det vara lugnt va? har fått en noja att det inte skulle hjälpa tillräckligt mycket om telefonen e så pass bräcklig…🤔

kissidor
1/16/18, 6:57 PM
#3

javisst, jag har själv en note8 som ju har mycket gemensamt med s8 - och den har jag ju tappat ett antal gånger och den har klarat sig. då har jag ändå inget sånt där superskal som ser ut som en bandvagn, utan samsungs alcantara som ju är ganska tunt. 

men det enda hårda skärmskyddet jag som sagt kan rekommendera är detta: http://se.mobilefun.com/63746-whitestone-dome-glass-samsung-galaxy-s8-fullt-skarmskydd.htm . jo jag vet, det är svindyrt - men tro mig, det blir dyrare att köpa ett helt gäng andra skärmskydd och kassera ett efter ett för att man blir galen på dom. men det är jätteviktigt att man läser på instruktionerna ordentligt så man inte sumpar sin femhundring. man bör se videon minst två gånger innan man tar sig an installationen, och gärna ha den tillhands medans man installerar också.

viktigt också att man inte köper ett skal som går in för långt över kanterna om man vill använda detta (och många andra skärmskydd), då kan skal och skärmskydd krocka med varann med resultatet att skärmskyddet lyfts loss. whitestone dome funkar med väldigt många skal, men inte alla. vissa UAG-skal tex vet jag inte funkar, och en del  visserligen tunna TPU-skal kan ju vara gjorda så de går in ganska rejält över kanterna också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: