Annons:
Etikettmjukvara
Läst 1983 ggr
Sindri
2/17/18, 12:34 AM

Emojis i Sony Xperia

I min Sony Xperia finns miljoner emojis och en del symboler gillar jag, men jag tycker gubbarna med ansiktsuttryck är så gräsligt plumpa! Har också svårt att se exakt vad de gör för miner. Kan man ladda ned några andra, och blandar de sig i så fall med de som redan finns eller måste man gå till en annan app för att använda dem till sms och mail?
Jag vill ha vanliga, typ de som finns här på iFokus.

Annons:
kissidor
2/17/18, 3:19 PM
#1

De som finns på iFokus kan du ju definitivt inte få tag i till telefonen, men jag förstår absolut att du inte är nöjd med android ”blobsen”. Antar att du kanske menar typ iOS, facebook, twitter - och även androids för övrigt så som de ser ut numera. 

Tyvärr är det rätt knepigt att ändra emojistil, de flesta metoderna kräver att man har rootat sin telefon - och det kan jag väl i stort sett säga att behöver man fråga vad det betyder så är det säkrast att man låter bli att försöka sig på det 😃. Även de andra metoder som finns är ganska meckiga, man får googla på det så kan man hitta lite olika guider. 

Men enklast är om det bara är i sms-appen du skulle behöva byta emojis, då kan du använda en sms-app som har stöd för det. I såfall kan jag rekommendera textra son jag själv använder 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2/17/18, 5:13 PM
#2

Jag vet tillräckligt om att roota för att veta tat jag inte skall ge mig in på det…😃Men en app till sms:en låter trevligt. Skall kolla på den. Tack!

Oj, det fanns många som heter Textra. Är det Textra sms du menar? Skall man skicka sms:en från den appen?

kissidor
2/17/18, 9:37 PM
#3

Sindri en av apparna är själva sms-appen, och de andra är tillägg för respektive emoji-system 🙂. Så ladda ner den som bara heter textra, och sen de av emojitilläggen som du är intresserad av

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2/17/18, 11:06 PM
#4

Ok, tack!

Sindri
3/10/18, 2:28 PM
#5

Haha, innan jag hann bestämma mig har Xperia bytt ut sina fula emojis mot finare och lagt till en massa i.o.m. sin senaste uppdatering. YES!!

kissidor
3/10/18, 3:02 PM
#6

Ja det är som jag skrev i #1 att androids standardemojis numera ser helt ok ut, så då är det nog dessa du har fått nu 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Sindri
3/10/18, 4:25 PM
#7

Ja, hur kunde de få för sig att lägga in de där groteska ansiktena? Påminde lite om Humle och Dumle, men de var åtminstone roliga.

kissidor
3/11/18, 8:16 AM
#8

Haha, ja jag tror ingen i hela världen var nöjd med blob-emojierna sindri 😃. Jag tyckte faktiskt när jag hade vant mig att de ändå var ganska söta - fulsöta liksom. Men det gick ju inte att se vad de föreställde 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: