Annons:
Etikettmjukvara
Läst 2937 ggr
bkt
3/5/18, 12:03 AM

Tal till text app för iPhone

Är hörselsakdad och letar efter en bra app som kan överföra tal till text. Bör klara svenska och engelska (ingen översättningsfuktion krävs).  Snabbhet viktig.

Annons:
kissidor
3/5/18, 6:43 AM
#1

Osäker på om jag fattat rätt vad du vill åt - söker man på tal till text så är det ju sådana appar som tolkar det du själv säger till text som kommer upp, och själva röstinmatningsfunktionen så att säga ligger ju inbyggd i tangentbordet.  

Men det är förstås när nån annan pratar som du vill få det transkriberat utgår jag från. Så är det när nån annan ringer till dig som du vill ha det de säger utskrivet så simultant som möjligt, eller när du står och pratar med någon fysiskt, eller bådadera?

Förresten har du ställt frågan inne på Hörselskadade än 🙂? Kanske allra bäst chans att få ett bra svar där. Jag kan hjälpa dig att söka om jag vet exakt vad du vill ha, men jag har ju inte testat några själv så jag kan uttala mig om hur bra de funkar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Record
3/5/18, 10:24 PM
#2

Är det tal till text för din fjärr till din TV, verkar vara mycket populär. Kommunikationen sker via Wi-Fi, för min Philips TV, LG med rödpunktsikte.

De flesta Androidplattor/Iphone  fixar detta med att byta kanaler och justera volymen mm. Gå in på din TV's fabrikantsida där finns appar. Men säger TV'n "kanal2" så växlar den till den kanalen . 😃

johan
3/21/18, 12:03 PM
#3

iPhones inbyggda tangentbord har stöd för detta. Tryck på mikrofon-knappen på tangentbordet för att diktera så översätter den till text. 

I annat fall så har appen "Just press record" stöd för transkribering också.  Finns även till Apple Watch.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: