Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 4660 ggr
Cessy
2018-04-09 21:30

PostNord-appen

Jag har PostNord-appen installerad i både min OnePlus3T o nu i min Samsung S9+. Appen fungerar utmärkt i OP3T o uppdaterar sig hela tiden. Jag får aviseringar o jag får även digitala avier i den som jag kan visa o som de scannar av på postutlämningsstället. Men i min S9+ så uppdaterar sig inte appen som den ska o inga digitala avier kommer upp o alla aviseringar syns inte i den. 
Jag har provat att ta bort appen o installerat den på nytt, men det har inte hjälpt. Varför är det så här? Varför visar sig inte infon korrekt i S9+ när den fungerar klockrent i OP3T? Kan jag göra något som får appen att fungera bättre i S9+?

Annons:
kissidor
2018-04-10 07:04
#1

Hmm, ja det var ju problematiskt - och besynnerligt, för jag har inget direkt minne av att jag hade nåt sånt problem med min note 8 🤔. 

Jag funderar på om det möjligen iaf delvis kan vara någon form av aggressiv batterisparfunktion inblandat, har du kollat igenom alla såna grejer? Dvs gå in på appen under enhetsunderhåll/batteri och ta bort ev optimering eller hur det nu var de kallar det i de inställningarna. Gå även in i inställningar/appar och kontrollera så att den har alla tänkbara behörigheter.

Men det beror på om aviseringarna hämtas när du själv öppnar appen, och uppdaterar dem manuellt - gör de det? Om de inte uppdateras då heller är det ju nåt annat fel. Och att du inte får digitala avier i den kan ju inte ha nåt med batterisparfunktioner att göra heller 🤔. Jag vet att en del appar stökar med Oreo, så nåt sånt skulle det kunnat vara, men OP 3T har väl fått oreo va?

Jag får möjlighet att kolla hur postnordappen funkar i en s9+ mot slutet av veckan, så jag får återkomma efter det, men jag ska även tills dess vara lite mer uppmärksam på hur appen funkar i andra telefoner. Har mest haft paket på ingående från andra speditörer på sistone och där uppdateras och aviseras det i alla fall hejvilt. 

Tills vidare skulle du kunna ta och installera appen Mina Paket i din samsung, för den håller koll på bla postnords försändelser och gör det bra, så ta och se om den funkar bättre för dig: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.unifaun.minapaket

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-10 10:00
#2

Nej appen uppdateras inte ens om jag gör det manuellt, för jag kan ju jämföra med OP3T o därför ser jag ju vad som finns i den o det kommer inte in i S9+ hur jag än gör. Aviseringarna är på för appen o jag kan inte se att där är några begränsningar, men å andra sidan så har jag ju ingen aning om var jag mer ska titta än i själva inställningarna för aviseringar från appar😞
Japp OP3T har Oreo o där funkar som sagt var PostNord-appen klockrent. Förvisso kan jag själv behöva ta bort gamla aviseringar ibland, men det är allt som är irriterande med den på OP3T, för den uppdaterar sig snyggt o prydligt o det var ju så jag fick syn på att uppgifterna saknades i S9+ Nu är det inte hela världen för många försändelser går ju via Schenkers o DHL, men det är ändå rätt irriterande när en app fungerar kanon i en enhet men inte i en annan. Om det hade varit tvärtom hade jag lättare haft överseende med det, men den nyaste luren borde ju eg. klara appen bättre än den äldre enheten.

Cessy
2018-04-10 10:05
#3

PostNord-appen hade S9+ satt i batterisparfunktion, men då jag tog bort det o sedan uppdaterade appen så hände ändå ingenting. För jag har några PostNord försändelser på väg o de finns i OP3T men alltså inte i S9+

Cessy
2018-04-10 10:31
#4

o "Mina Paket" säger S9+ att den går inte att ladda ner🤔🤦‍♂️

Men andra gången gick det - så det var antagligen wi-fi:n som krånglade

Cessy
2018-04-10 10:35
#5

o den appen var ju kanon för DHL har jag ju alltid fått förlita mig på SMS, men jättebra att få översikt, så tack för det tipset.😃 Men jag ser ingenting på den appen från PostNord heller o där är paket på väg enligt PostNord-appen i OP3T, men däremot ser jag mina DHL försändelser. Ska bli intressant o se sedan om Schenker visar sig också.

kissidor
2018-04-10 11:34
#6

vad bra att du fick nytta av tipset om mina paket-appen iaf 👍, jag tycker själv den är bra. 

och du har konfigurerat bägge apparna i s9+ också med mail  och tel så att de kan hämta automatiskt, så som du en gång gjorde i OP3T?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2018-04-10 16:24
#7

Ja det var man tvungen o göra med en gång, men inte tusan hjälper det.  PostNord visas inte i någon av apparna i S9+😕 Men DHL visas fint i Mina Paket undrar om Samsung inte heller gillar Postnord😉

kissidor
2018-04-10 16:45
#8

hahaha ja så kan det mycket väl vara cessy 😃! 

jag verkar iaf ha mina postnordspaket i bägge apparna vad det verkar i htc u11+ och i oneplus 5t, men jag har nog när jag tänker på saken upplevt ett tag att det dröjer betydligt längre innan informationen kommer in i postnordsappen än i mina paket, både med att paketet alls läggs till och att dess händelser uppdateras 🤔. det las tex till ett postnordpaket från ellos för ett tag sen i mina paket, men i postnords app finns det inte än

vad händer om du manuellt lägger till ett paket i båda apparna då, hur funkar det sedan med aviseringar och uppdateringar från dem ?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-11 11:22
#9

Kan säga att i S9+ så kommer ingen uppdateringar alls från PostNord o det känns nästan som censur, medans i OP3T tuffar de in snabbare än messen o mejlen gör. Jag får direkt när någon använt skicka lätt eller har lämnat in brev/paket. I mitt paket verkar DHL fungera på samma sätt, men PostNord är helt tom i S9+??? o lägga in spårningsnummer i en app gör jag möjligtvis om jag är av med en förändelse men sådan här info ska liksom bara ticka in annars är det ju liksom enklare att använda spårningstjänster istället via datorn. Tycker mest det är himla mysko att PostNord-appen fungerar jättebra i en äldre enhet än i en ny?

Cessy
2018-04-11 11:55
#10

Åh - Felet var mitt. 😞😞😞 Insåg inte att PostNord-appen inte var inställd, för det kom inte något som indikerade att den inte var inställd. Först kom liksom aviseringar men det var de gamla som jag inte tagit bort då jag flyttade över simkortet från OP3T . Mina paket begärde ju telefonnummer o skickade valideringskod, men det gjorde aldrig PostNord-appen. Råkade nu trycka på min profil i PostNord-appen o såg då plötsligt att telefonnr inte fanns där. La in det o fick en valideringskod o poff så swishade allt in. *puh* Men felet var alltså mitt o inget annat.😞🤪😂

Cessy
2018-04-11 12:15
#11

Men fortfarande inga postnordaviseringar i Mitt paket o där finns mobilnummer inlagt, men huvudsaken att det nu funkar i PostNord-appen o att DHL funkar i Mitt Paket, så får jag hoppas att Schenker funkar i den också sedan.

kissidor
2018-04-11 14:50
#12

aha det var så ändå cessy - jag ville inte propsa på att det var det felet när du sa att det inte var det 😃. 

men ok, men det finns ändå egenheter med dessa appar som är värda att veta om 🙂. som jag sa igår så verkar infon komma tidigare till mina paket märkligt nog. sen är det också så att jag har två paket som kommer med postnord idag och båda har precis kommit fram till servicestället, och det ena vet båda apparna om fast mina paket lite tidigare samt aviserade duktigt - men det andra vet de inte om att det är framme trots att jag fått sms-aviseringen för uthämtning 🤔. tycker faktiskt att det oftare brukar vara tvärtom, att appen vet om det innan man får sms:et 🤔

ang de paket som inte kommit in i mina paket-appen, de skickades innan du installerade appen eller? för då tror jag inte de kommer in av sig själva i den appen vad jag minns, men det som kan hittas automatiskt på mail eller tel från och med nu borde dyka upp även där

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-11 18:17
#13

Japp - du hade alldeles rätt😊 Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är konstigt att appen inte aviserar det när man installera den. Vet inte hur många ggr jag installerat om både PostNord-appen o Mitt Paket o Mitt Paket säger varje gång att den vill ha telefonnr men PostNord säger ingenting o hintar inte var man bör leta upp det. Men nu funkar den som en klocka o appen brukar ligga före SMS-aviseringarna o Mitt Paket fungerar klockrent då det gäller DHL. Det kan dock vara som du säger att aviseringarna redan gått iväg då jag installerat om den. Så det ska bli intressant o se om den visar PostNord senare, men om den inte gör det så hoppas jag åtminstone att den kommer avisera Schenker sedan. Nå hur som helst är det himla skönt att fått igång PostNord-appen igen o kanon att du tipsade om Mitt Paket, för det är mycket lättare att hitta aviseringarna i apparna än stå o leta bland SMS:en.👍😃

Annons:
kissidor
2018-04-12 07:14
#14

Ja visst är det enklare att få aviseringarna samlade i en app cessy 🙂, samt att om man nu händelsevis skulle vara lite nyfiken och otålig av sig 😇 så kan det ju vara trevligt att kunna följa paketets väg och uppdateringar istället för att bara gå och vänta på ett sms som kommer när det kommer 😃.

Ang varför inte postnordappen själv säger till direkt att man ska lägga in mail och nummer så antar jag att det är för att funktionen inte funnits från första början och att de inte tänkt på att det nu är nåt man tar för givet att det är så man ska använda appen. Eller minns jag fel 🤔 ? Har för mig att man bara kunde lägga in manuellt ursprungligen, och då tyckte man ju att redan det var alldeles ypperligt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-12 10:49
#15

Tror ändå att där fanns något som hintade när jag laddade hem den allra första gången, men säker är jag inte. Nå strunt samma - huvudsaken den funkar nu, så återstår det att se om Mitt Paket så småningom även tar in PostNord o Schenker i sina aviseringar. 
Just nu är jag mest sur på Amazon. De påstår att de försökt leverera 7.48, men här var då ingen som ringde på??? (Skalet till S9+)

kissidor
2018-04-12 15:27
#16

hur länge har du använt postnordappen cessy? ser att den kom i oktober 2014, känns ju som att man haft den i evigheters evighet, och det var då inget jag visste nåt om från första början iaf att den kunde söka upp paketen själv 🤔.

ja det där är såååå dåligt, när man betalar extra för att få det snabbare och så skickar de med en idiottjänst som försöker leverera till ens hemadress utan att tala om det i förväg och sen ska paketet ta minst 2 dagar ytterligare på sig att åka tillbaka innan det kan komma till ombud 😡! och som i ditt fall är det ju många som råkat ut för också som faktiskt varit hemma och vet att det är bara skitsnack att de varit där och försökt leverera 😡😡.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-13 10:17
#17

Ärligt talat kommer jag inte ihåg hur länge jag haft PostNord-appen. Knappast sedan 2014, men jag skaffade den till HTC M8 o den kamperade jag ju ihop med i 3 år o sedan har jag ju haft OPT3 i 1 år, så teoretiskt sätt kan jag haft den i 4 år, men kommer inte alls ihåg när under de tre åren med M8:an som jag skaffade PostNord-appen. 

Ja de påstår att de försökt leverera i 2 dagar. Första dagen är det fullt möjligt att jag inte var hemma när de var här eftersom jag inte hade någon aning om att de skulle komma, men igår var jag här o inte tusan ringde det någon på dörrenFunderar Varför gör inte stora Amazon som UK Amazon o låter leveransen gå över till PostNord eller något annat fraktbolag som levererar till direkt till ett utlämningsställe???

kissidor
2018-04-13 10:47
#18

ah javisstja, detta var från amazon.com. när jag har råkat ut för detta från amazon.co.uk eller amazon.de så har det gått med postnord sista biten, men det har varit lika illa ändå att inget får man veta och inget får man välja 😡. 

fast då har det åtminstone efter ett leveransförsök (eller iaf påstått leveransförsök… 😕) sedan styrts om till leverans till ombud. fast då har man som sagt fått vänta minst två ytterligare arbetsdagar på det, något som ju sticker en hel del i ögonen för något som man betalat en extra dyr frakt för att få så snabbt som möjligt 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-14 02:20
#19

Åh hurra - idag hamnade mitt skal äntligen på posten så jag kunde hämta ut det. Fattar inte hur de kan  påstå att de missat mig, för jag har då inte sett dem. Nå nu har jag mitt skal o jag är så nöjd. Jag fixar det andra jag hade någorlunda , men eftersom jag oftast vek frontsidan bakom så är det lite jobbigt att greppa runt telefonen då för det blir en vass sida, men störst problem blev det när man skulle fota, för då var det verkligen problem att samtidigt hålla väck fronten för då blir man ju lite vobblig i handen. Så nu när jag fick på detta ursnygga skalet o plötsligt kände hur lätt det är att hålla den, så fattar jag inte hur jag stod ut. Funderar ju på att köpa ett till, men då får det bli något annat, för detta skalet levereras till S9 från amazon.uk men inte till S9+ . Funderar på att ta detta skalet, men det är för klumpigt för dig kissidor då även detta är dubbelt, men jag tycker det är snyggt - dock inte lika snyggt som det jag köpte.😇

kissidor
2018-04-14 09:07
#20

nej nog blir man misstänksam cessy, menmen - slutet gott allting gott 😃. 

förstår precis hur glad du är att slippa flip-fodralet - jag har aldrig kunnat fatta hur de kan vara så populära för jag tycker att locket är så förgrymmat i vägen 😓. testade faktiskt ett igen nu i veckan för jag köpte en telefon begagnad på swedroidforumets köp och sälj-avdelning  (jo, det är en lila s9+, kunde inte motstå ändå 😊) och fick då med just precis ett sådant clear view stand cover eller vad det heter som du hade och som jag använde i väntan på att det beställda whitestone dome-skärmskyddet skulle dyka upp. så fort jag hade fått på det satte jag med en lättnadens suck på mitt älskade alcantara-skal, och attans vad bra det kändes 😃.

men du har helt rätt i att skalet du länkar till inte är nåt för mig, det ser ut att vara en redig kluns  - det ser nästan ut som 5500 mAh batteriskalet jag hade på note 8 de två dagarna i höstas då vi var ute och seglade med jobbet för att inte få batteritorsk långt från all ära och redlighet 😃. men  bortsett från det var det ju väldigt läckert med  färgen och den där borstade ytan, och ett utmärkt skydd lär det ju vara 🙂.

mitt alcantara ser ju inte mycket ut för världen, utan det är ju känslan jag gillar med det. det finns ju inte i lila dessutom så det är ett svart jag har (men iofs är det riktigt läckert fast på ett väldigt nedtonat vis med det lila som tittar ut lite vid fingeravtrycksläsaren och i nedre änden). men för de dagar jag vill känna mig lite vräkigare så köpte jag faktiskt det slimmade spigen-skalet jag länkade till här. det är ju å andra sidan inte riktigt din kopp te då det går lite mer åt blålila, och nyansen är väl inte helt hundra för mig heller, men jag föll för det ändå då det är precis rätt modell för mig 😍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2018-04-14 11:10
#21

Aha så du kunde inte motstå att få testa S9+ ändå kissidor😃 Nå du kan säkert sälja den igen efter att du fått tillfredsställa ditt lystmäte att testa den några veckor. Jo det lila skalet är skitsnyggt. 😍Visst det är åt blålila hållet, men mer syrenlila o inte den där mörkt blålila nyansen/erna som jag avskyr, utan denna skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Men jag utgår från att du letade upp en annan säljare, för denna levererade ju inte till Sverige.

Förresten - jag fick en Schenkerleverans igår också o nej den dök inte heller upp i Mitt Paket🤪😕 Så för mig verkar bara Mitt paket funka för just DHL o jo både mobilnr o min mejladress är inlagda i appen, så det är inte därför de inte visar sig. Nå nu orkar jag jag inte bråka mer med dessa apparna. PostNord-appen funkar numera som den ska o Mitt paket funkar för DHL, så det är i alla fall ett steg bättre än tidigare😉😃

kissidor
2018-04-14 11:53
#22

Nej jag kunde ju inte det cessy 😊😃. Det är dock inte så säkert att jag säljer den vidare i första taget 😉, för alltid när jag är samsunglös så saknar jag skärmarna så himla mycket, det är en ren njutning att titta på dem 😍. jag sålde min LG V30+ direkt efter att jag köpt denna för att inte det totala innehavet skulle växa iaf 😊. 

P20 pro vet jag inte när jag får, den släpps ju på måndag men inget har hänt med min order och jag misstänker att jag kommer att få vänta extra eftersom jag tog en twilight - men när den väl kommer får jag väl göra mig av med någon av HTC U11+ och Oneplus 5t och det kommer att svida…  "my preciousssssss"… 🧟‍♂️😃

Nej det stämmer, jag köpte skalet från eBay uk istället - fullständigt horribel fraktkostnad var det, men jag ville ha det inom rimlig tid och inte med kamelkaravan i en månad från Kina och sen en månad till hos postnord 🤦‍♂️

Vad synd att du inte fick in schenkerleveransen i mina paket-appen - jag får så himla sällan varor med schenker så jag kan inte på rak arm uttala mig om hur det funkar för mig. DHL däremot och Bring har ju blivit väldigt vanligt - jag antar att företagen går ifrån postnord eftersom de har såpass mycket problem

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-14 22:40
#23

Adlibris växlar ju mellan PostNord o Schenkers o använder nog oftare Schenkers då jag ju tycker att betala för snabbfrakt som sällan går fortare än gratisfrakt, så blir det gratisfrakt o då är det Schenkers. Beställer ju även mycket från Apotea o då går det i regel fortare att välja Schenkers än PostNord. Att Schenkers är ett alternativ för mina val när jag kan välja det är för att både PostNord o Schenkers finns hos lilla Servusbutiken som ligger 5 min. från oss o har öppet alla dagar i veckar 08-21 o har bra parkering utanför.
DHL:s huvudombud i Karlshamn är en liten tobakshandel som ligger vid gågata o har ingen nära parkering. Öppet till 18 på vardagar. Några timmar på lördagar o helstängt söndagar. Det enda + med det DHL-huvudombudet är att det paret som har denna lilla tobakshandeln är supertrevliga att ha o göra, men det kompenserar inte läget o de usla öppettiderna. Jag har hittat ett annat DHL-ombud på andra sidan stan, som är öppet till 19 o som är öppet 10-16 på helgerna o som har parkering utanför butiken, så om jag kan välja PostNord eller Schenkers så gör jag faktiskt det, men scrapbutiker o konstnärsbutiker har sällan de båda alternativen. Någon enstaka har PostNord som dyralternativ o DHL som gratisalternativ om man handlat runt 600-1000kr, så därför blir det ändå rätt ofta DHL.

Sökte på ditt skal från amazon.de o fick då denna träffen - är detta samma skal som det du köpte? Ser i alla fall ut som samma produktbilder. För de jag hittade på amazon.uk leverarade inte heller till Sverige.
https://www.phonelife.se/galaxy-s9-plus-skal/samsung-galaxy-s9-plus-case-thin-fit-lilac-purple?gclid=Cj0KCQjwzcbWBRDmARIsAM6uChXyrl0HbXSbs-WbP8GFE7oWNpPn1gf7buIVORth9tJGwwkEPVu9C-8aAm52EALw_wcB

Cessy
2018-04-14 23:10
#24

Ja jag tror det är samma o det ska ju komma in på nytt den 16 o eftersom jag blev så sugen på det skalet o glad att jag hittade här hemma till ett ok pris så slog jag till. Spelar ju inte någon roll om det inte är exakt samma, men jag är också lite nyfiken på vad jag tycker om så tunt skal kontra mina tjockare skal som jag även haft till OP3T o vill se vad jag tycker om skillnaden o skalet är ju himla snyggt😉så testa måste jag ju.😇

o btw - jag som aldrig trodde jag skulle sitta med två mobiler är jättenöjd med att ha både OP3T o S9+ nu o vill definitivt inte bli av med någon av dem o familjen verkar konstigt nog ha accepterat denna extravagans utan några större åthäver vilket förvånar mig. Kanske Göran trots allt tagit in hur mycket både mobilerna o paddorna betyder för mig - till slut även om det känns lite skumt.🤔 Har förresten plötsligt fått en S5 i mina ägor av en granne för att ha den till radiomobil men den fick Göran ett gott öga till. Den kan jag ju ha som min väckarmobil o surfa från då jag lägger mig. Tänkte först att nej då kan han ta S4:an, men sedan slog det mig - jag har ju faktiskt kontantkort till den o SIM-kort o har ställt in den till mig o nu har den ju nytt batteri o skulle den lägga av så kan jag ju ta till OP3T, så jag ska fabriksåterställa S5:an så får han väl få den då. Idag har han min mams gamla usla Samsung till väckarmobil o envisas med att surfa från det skrället. Om jag kan njuta av den lyxen jag har nu med mina mobiler så får jag väl vara generös nog att låta honom få en bättre väckarmobil för jag har ju trots allt backup om S4:an lägger av igen o han har ingen sådan backup. Bara jag som först kände - men den fick ju jag - men ärligt talat - hur många mobiler behöver jag😞 så blir han glad över den så är det väl vinkat o det tilltalar ju dessutom hans snåla sinne gott att slippa o betala o att man återanvänder o sliter ut varje enhet enda tills de är bortom all räddning. 😉😃

kissidor
2018-04-15 13:02
#25

ja visst är det det skalet cessy 👍, kalas att du hittade det till så jämförelsevis bra totalpris (om än man får vänta lite, men nu är det ju inte så långt kvar 🙂). är tämligen säker på att jag utan resultat scannade av hela den svenska marknaden när jag beställde mitt (vilket jag alltså inte gjorde efter att jag köpte samsungen, utan jag beställde både skal och whitestone dome för ett tag sen för att jag då var så säker på att jag skulle köpa en förr eller senare 😊). 

menmen, ska man vara otålig så får man betala för det, så är det 🤓. men däremot förbokade jag skal till p20 pro hos phonelife, som också ska komma in nästa vecka - så vi får hoppas leveranstiderna stämmer hyfsat iaf 🙂

hahaha, ja det kanske är lite i lyxigaste laget enligt mångas mening, men visst är det rätt praktiskt att ha mer än en mobil 😃. en streamingmobil och en reservmobil är ju självskrivna anser jag, och jag behöver även en vattentålig badmobil (sen behöver detta ju inte nödvändigtvis vara tre olika mobiler, det skulle ju tex kunna vara en och samma som är vattentålig och streamingmobil, alternativt att den man använder dagligdags är den vattentåliga. och streamingmobilen kan förstås också vara reservmobil - ivf tills den dagen då den faktiskt behöver rycka in som reserv) 

men en separat "väckarmobil" hade jag faktiskt inte kommit på att man kunde ha ☝️. dvs jag använder ju mobil precis som ni till väckarklocka och till en stunds surfning före insomnandet respektive uppstigningen, men det har jag hittills inte använt en separat mobil till - men det kanske man kan hävda att man behöver… 😈😃

hursomhelst var det ju ypperligt att göran fick chansen att byta upp sig  till något vettigare utan att plånboken fick lida för det. inte för att jag vet exakt vad det var för en samsung din mams hade som han tidigare använt, men jag kan tänka mig ungefär🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-16 01:31
#26

Åh min mams samsung var ju någon väldig billighetsvariant för typ 900 kr hos telia o det är den värsta mobil jag någonsin råkat ut för. Skitsvår o navigera runt o hitta i o dessutom eländigt liten skärm. Hon ville promt ha en mobil men ville inte betala mer tyvärr. Göran är ju som han är o kan inte slänga något som ff. fungerar även om han också tycker den är eländig. Så när han fick syn på att grannen gett mig sin S5:a o att han skaffat batteri till den gamla S4:an - då kunde han ju få större skärm o bättre mobil att kvällssurfa ifrån o ha till väckarmobil, då lös hans ögon.

Så jag fabriksåterställde den o den låg färdig till honom när han kom hem från 4-dagars repövning o se att han blev glad var ju ändå en bra sak. 😉Jag har ju alltid min mobil på laddning bredvid sängen o så hade han också tidigare, men då hans sista arbetsmobil plötsligt hade C-laddare så hamnade den på laddning i köket istället o mamsen mobil fick ha hans gamla laddare bredvid sängen istället. 

Nu köpte jag ju en extra c-laddare när jag köpte S9+ o den fick han också ett gott öga till för den kunde han ju låna för jag hade ju två c-laddare bredvid sängen, men den vägrade jag släppa. Jag ville ha en reservladdare o att den satt i min kökshörna där jag numera har de tre olika laddarna (c, gamla sorten o till paddorna) o det  han väl eg. mest muttrade över var väl att jag tog bästa uttaget, men där har jag ju även laddaren till min ena Bluetooth högtalare så den hörnan är ju liksom min😇- det är väl mest det att där får han inte längre plats, men jag har lyckats ändra om hur saker sitter i uttagen så numera har han det uttaget som är närmast där han sitter när vi äter o det är ju inte helt fel för då kan han ladda sin mobil direkt när han kommer hem om han behöver det o ändå ha sin mobil till hands, så det var väl mest att han också ville ha en reservladdare, men då kan han ju köpa sig en då 😉 o nu fick han ändå en bättre väckare/kvällssurfmobil så jag tror ändå han är rätt nöjd nu.😃

Ja när jag sökte på amazon.uk så hittade jag inte det tunna lila skalet hos någon säljare som levererade till sverige, för det där varierar ju hela tiden. För plötsligt kan någon säljare leverera en tid o så plötsligt är det borta igen. Så jag kopierade beteckningen o googlesökte o då kom phonelife upp i en annons o det priset kändes helt ok o i o med att den ska komma in in idag (mån 16 april) så borde den ju kunna skickas i veckan. Men det är ju lite stundomsinnat hur man ibland kan hitta saker o så plötsligt är de borta igen, så det var ren tur att jag råkade hitta den.

Nå hoppas du blir nöjd med S9+ men nu har du ju redan 2 bra kameramobiler så för din del är det ju inte lika big deal som det var för mig. Jag är ff. lika nöjd med min S9+ men jag gillar ff. min OP3T också - det är bara kameran i den som jag inte är nöjd med o skulle den gamla S4:an gå helt i pension så får den ju bli min räddningsplanka i så fall till streamingmobil, för S9+ blir ju ändå den mobilen jag alltid har på fickan tack vare kameran o att den trots allt tål lite vatten i alla fall. Du får gärna berätta sedan vad du tycker om S9+ för du kan ju bättre jämföra o vet bättre vad som är bra o vad som är dåligt. Jag är hur som helst jättenöjd med den men det är ju inte säkert att du blir det.

kissidor
2018-04-16 07:15
#27

Jo jag misstänkte att mamsens gamla mobil var något i den stilen cessy, äldre brukar oftast inte vara kräsna med mobiler på det viset 🙂. Men för oss som är minsta lilla kräsna är den sortens extrema budgetmobiler ganska olidliga att hantera 😓. Det händer typ ingenting när man petar på dem osv 😕

Men jisses vilket ståhej kring laddarna 😃! Varför kan han inte bara köpa sig ett par usb c-kablar till sina gamla laddare 🙂? Eller är det en onödig lyx 😉?

Nå OP 5T har en tillräckligt bra kamera för mig, men den spelar ju inte i samma liga som s9+ 🙂. HTC U11+ har en riktigt bra kamera, men den har betydligt färre funktioner än s9+. Och skärmen på s9+ är ju som sagt outstanding och kan inte jämföras med nånting annat. Däremot tror jag de båda andra tar hem det i grenarna batteritid och snabbhet, men samsungen levererar fullt tillräckligt även här.

Sen gillar jag faktiskt gränssnittet i alla tre trots att det skiljer rätt mycket. Oneplus mjukvara tycker jag oerhört mycket om - den är blixtsnabb, ren och logisk, men ändå ganska välfylld med anpassningsmöjligheter och funktioner som man faktiskt vill ha. Och samsung har ju alltid fått stryk för sin mjukvara, men den är ändå rätt lättnavigerad numera tycker jag, och många extrafunktioner som finns i den är riktigt smarta och användbara. Det är nog HTC:n som halkar efter de båda andra där i såfall, då deras mjukvara är väldigt nära originalandroid vilket gör den snabb och enkel men kanske lite tråkig 🤓

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2018-04-16 09:36
#28

ang skalet förresten, jo så gör alltid jag också när jag hittar nåt lite väl långväga ifrån, att jag kopierar benämningen och söker på närmare håll. och sen har jag vissa butiker som jag vet är välsorterade där jag alltid gör en noggrannare koll (ibland kan det ju kallas helt olika av olika butiker) och just phonelife är ju en av dessa som jag går in och manuellt söker igenom den kategorin. men inget napp då när jag sökte, alltså inte på förhandsbokning heller.  

men nu blev jag hursomhelst så taggad på att använda det där skalet så nu ska jag byta till det direkt efter kaffet 😍

och det ska bli väldigt intressant att höra vad du tycker om ett mer slimmat skal, och du fastnar för den upplevelsen eller om du inte tycker den riktigt är värd att ha ett mindre gediget skydd 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-16 18:18
#29

Kan säga att jag fått mess om att Phonelife har skickat skalet idag, så det lär ju dyka upp i veckan. Sedan är det alltid lite stundomsinnat hur man hittar saker man söker o just de olika amazonsajterna är det ju ofta man hittar gång på gång en artikel man söker men den levereras inte till Sverige o så plötsligt för under loppet av en kort tid så kan det dyka upp en säljare som skickar till Sverige o så *poof* är det borta igen. 

Det jättesnygga skalet spm jag köpte från stora amazon finns ju på amazon.uk o till S9 leveraras den till sverige i lila/svart men inte till S9+🤔 o det är just den lila varaianten som jag aldrig hittat med leverans till Sverige, medans de andra färgerna skickas o vad är logiken i det? Nå nu har jag ju inte sökt så noggrant efter jag beställde det från stora amazon, men ett par ggr har jag sökt o med samma nedslående resultat.

När det gäller Phonelife så hade de säkert inte fått in ditt tunna skal när du sökte efter men fick in det eller la upp att de skulle få in det idag o då hade du ju redan hunnit köpa det, så det fanns säkert inte när du sökte.

Jag har ju aldrig haft en samsung för egen del - alltså som min huvudmobil tidigare o kontakten med S3, S4 o S5:an har inte gjort mig så vänligt inställd till Samsung. De är väl helt ok så länge man inte ska leta upp inställningar o göra förändringar i inställningarna, men senast S5:an igår höll på att driva mig till vansinne innan jag hittade var tusan fabriksåterställningen fanns.

Så innan jag köpte S9+ så hade jag tittat på ett par You Tube videos som visade lite hur man ställde in en del funktioner så när jag väl fick hem den så tyckte jag inte det var så speciellt svårt att navigera runt i den. Men jag insåg som sagt var igår att S9+ är långt bättre i sin uppbyggnad bland inställningar än t.ex S5:an är som är långt rörigare. Jämför jag med hur lätt jag snabbt navigerade runt i både mina HTC o OP3T så är de ju långt långt mer logiska i sina uppbyggnader än vad de äldre Samsungarna är men S9+ kommer jag oväntat väl överrens med. 

Om det är för att jag såg videosen eller för att det är att programvaran är mer logiskt uppbyggd i S9+ - det kan jag ju inte riktigt uttala mig om, men det bör ändå vara att logiken är klart förbättrad i S9+ jämfört med de äldre modellerna (pratar alltså om S5, S4 o S3). Min mams lilla billighets samsung anser jag dock inte vara reprensentativ för Samsung i sig utan den är helt enkelt en eländig lågbudgetmodell vars ända fördel är att den var  billig o visst gick det att ringa från den, men det var också ungefär allt den dög till.

Men min S9+ kommer jag väl överrens med även om jag ff. håller på att försöka lära mig mer om kameran när man vill fota med annat än auto o jag gillar skarpt de redigeringsmöjligheter den har inbyggt - men där hade faktiskt OP3T också riktigt vettigt inbyggt redigeringsprogram, men kameran i sig var ju inte bättre än att den var ok. Kameran i S9+ är någonting helt annat o jag älskar att ha en så pass bra kamera i min mobil o att den alltid finns med i fickan.

Cessy
2018-04-17 14:18
#30

Hm ….. fick precis ett mejl om ett schenkerpaket som är på väg till mig. Fanns inte i "mitt paket" så jag la till det o det bara försvann🤔 Så det verkar inte som Mitt paket alls fungerar med Schenker, för jag har även ett annat paket på väg sedan igår med Schenker från apotea o det finns inte heller där. Så mitt paket verkar funka utmärkt med DHL men thats it.

kissidor
2018-04-17 14:47
#31

he, vad skumt cessy 🤦‍♂️! jag måste verkligen hålla stenkoll på vad som händer nästa gång jag får nåt med schenker - synd att det är så attans sällan bara 🤪. man kanske får beställa nåt enkom för att få en schenkerleverans  😃. annars funkar den ju utmärkt med postnord och bring också som sagt, så det är ju inte endast DHL 🙂

har du fått ditt lila spigen-skal än förresten - jag använder mitt sen igår och det är attans pråligt - och attans läckert 😃

jomen samsungs programvara har helt klart blivit bättre och bättre. jag hade iofs inte så värst svårt för den ens i s4 på den tiden jag hade en sån. det är väl mest när man haft annat att jämföra med som man reagerat på det, samt att man vet att de än idag tar fruktansvärt lång tid på sig att uppdatera till nyare androidversioner eftersom deras anpassningar gör att de behöver lägga så mycket tid och arbete på det. 

men det där med att ha googles helt rena android utan några som helst tillverkaranpassningar har jag inte heller mycket till övers för numera, det blir för tråkigt och funktionsfattigt. väldigt många av de viktiga förbättringar av originalandroid som kommit genom åren "uppfanns" och tillämpades dessutom först av någon tillverkare, så tillverkarnas anpassningar är viktiga för utvecklingen - och det gäller inte minst samsung med sin oförtröttliga idéspruta av både tokigt och slugt 😃. och låt oss inte glömma konkurrensen och idéstölderna mellan apple och androidtillverkarna, den driver verkligen utvecklingen till konsumenternas bästa 👍! nå, det var lite OT - speciellt om man tänker på trådens titel 😉

hur var det med göran och usb c förresten, kunde han inte överväga att köpa nya kablar med usb c till sina gamla laddare 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-17 18:29
#32

Har ju inte fått något från PostNord ännu för det som kom samtidigt med jag la in "Mitt paket" det kom ju inte in i appen, så jag vet ännu inte hur PostNord aviseringarna funkar i mitt paket, men de känns inte lika viktiga för där funkar ju PostNord appen, men det hade varit käckt om Schenker visade sig, men tyvärr verkar det ju inte så.

Ja jag har fått Spigenskalet idag o wow så snyggt det är😍 Jag trodde ju det var metallic o därför skulle vara halt, men det bara ser ut som metallic o är lent o skönt o hålla i o i o med att det är tunnare så är det ju lättare att greppa runt än med mitt Ringkeskal, men däremot tycker jag ff. att det också är riktigt snyggt när man ser baksidan men inte från framsidan då den svarta listen fördärvar smäckerheten, men å andra sidan lär det skydda mobilen bättre. Men spiegenskalet var så läckert i färgen, så det lär nog få stanna på nu tills det börjar se slitet ut. 😇😃

Nä inte köper han extra c-kablar. Han var mest ute efter att gratis är gott o att inte kunde jag väl behöva 3 sådana kablar, men si det gör jag så vill han ha fler så får han skaffa. Skulle tippa på att så småningom köper han fler, men inte just nu. 😉

kissidor
2018-04-19 13:04
#33

jag vet cessy, jag är ganska förälskad i mitt också 😍. har faktiskt använt det på heltid sen jag satte på det, trots att jag var inställd på att använda det svarta alcantaraskalet för lite mer diskretion 😃. så nu är vi tvillingar 😃

nåt har stökat med mina paket senaste veckan typ, jag får inte heller in mina postnordpaket automatiskt, det har funkat som en klocka förut - det har både gått in och uppdaterats och aviserats tidigare från den än från postnordappen 🤔. vi får hoppas det löser sig så den blir lika bra som den varit 🙂. och att inte dhl och bring också börjar krångla i appen 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-20 00:16
#34

Ja inget av 3 Schenkers har kommit in i Mitt paket o idag kom inte heller ett PostNord in i Mitt paket o dessutom kom messet före om att ett DHL paket kommit med 2 timmar innan det syntes i appen. Men paketet i PostNord syntes innan i appen (alltså innan jag fått messet) Så mitt paket verkar strula en hel del just nu.

Ja du det där spigenskalet är så himla snyggt att jag faktiskt funderar på att köpa mig ett till så jag säkert har ett fräscht när detta börjar bli slitet😇😊🤪

Annons:
kissidor
2018-04-21 07:25
#35

hahaha, det där är du i ett nötskal cessy 😃! "jag måste ha två, för tänk om jag använder ett 😮!" mest van vid att du resonerat så om hobbymaterial förstås, men jag kände igen det direkt när det nu också tillämpas på mobiltillbehör 😉. (vore ju iofs orättvist att inte nämna att jag själv tänker i samma banor ibland… 😊)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-21 10:14
#36

Jo men så har jag alltid gjort med mina favoritskal till mina mobiler. Att det av dem som blir "woow så snyggt" - det måste jag ha fler av. Dropparna som du nog minns till HTC M8 - det slet jag nog ut 3 av o OP3T är också redan inne på nummer 3 av min favorit. Sedan har jag en rad andra också som jag skiftar med, men favoriten måste jag alltså ha fler av för det är ju mest det som är på😃

Cessy
2018-04-21 11:27
#37

Fast det blev denna istället. Nyfiken på om det är en annan lila färg (tror det) o det är ju inte helt fel o ha det att skifta med o detta är också slimfit.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07BFNZSWN/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

kissidor
2018-04-22 15:59
#38

har du månne fastnat för charmen med ett slimfit skal cessy 🙂? ja och det där ser ju ännu slimmare ut - men ev lite för rosa för min smak 🤔. det vore alla tiders om du kunde meddela sen när du fått det cessy hur färgen stämde överens med verkligheten, för jag kan ev också tänka mig detta skal. det går bra om färgen är som den visas, men är den mer rosa än så tror jag det blir lite över gränsen för mig 😃. men formen ser ju verkligen kanonfin ut 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-22 22:19
#39

Jo framifrån gör ju slimfit ett betydligt elegantare intryck o så blir mobilen lite lättare att hålla längre stunder då den ju blir några mm. smalare. Så den eleganta looken, men framförallt färgen har ju fått mig på knä😉 Men det konstiga är med det skalet jag beställde i #37 - på datorn ser färgen lila ut, men på mobilen ser det rosa ut🤔 Ja hur som helst har jag nog inget problem med någon av färgerna, men  visst ska jag rapportera sedan vilken färg jag tycker det är på skalet sedan IRL 😃

Cessy
2018-04-23 15:12
#40

Nej det skalet är ingenting för dig kissidor. Inte för färgen, för i verkligheten är det eg. ett steg mörkare nyans av det vi redan har, så färgmässigt hade det varit ok. Men det är inte alls slimfit utan det sitter fast på ett svart innerfodral. Anatagligen kan man dra loss det från det svarta innerfodralet, men då lär det ju inte passa på mobilen. Jag fixar ju o använda sådant skal, men inte du. Jag kommer alltså kunna använda det även om jag tycker det slimfit fodralet vi båda har är mycket snyggare. Sedan måste jag säga att wow vad snabbt jag fick det. Jag köpte det i lördags o tog normalfrakt o hade det i brevlådan idag måndag o det har skickats från tyskland.😮
Edit: Försökt lägga till bild från mobilen, men hur jag än gör så kommer den inte in o jag har ju lagt in flera bilder härinne från S9+ tidigare, så det måste vara iFokus som krånglar. Så tyvärr kan jag inte visa dig hur skalet ser ut. Och det hjälper inte om jag försöker med ett nytt inlägg för bilden kommer helt enkelt inte in o den är inte för stor.

Cessy
2018-04-23 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#41

Nu efter försökt o försökt så kom plötsligt bilderna med. Nå så här ser alltså skalet ut. 

Edit: Jag tror jag dör🤪 När jag väl fick in båda bilderna så la sig den ena bilden ner.😕*suckar* Nåja nu ser du i alla fall det.

Annons:
kissidor
2018-04-23 16:08
#42

men vad konstigt cessy, det såg ju inte alls ut sådär i beskrivningen på amazon, det är ju inte ens likt 😃! och obliq står det på det också 🤪. det skalet ser ju ut som det härhttps://www.amazon.co.uk/Obliq-Layered-Metallic-Anti-Shock-Technology-Lilac-Purple/dp/B07B3KCWW1/ref=sr_1_9?s=electronics&ie=UTF8&qid=1524492405&sr=1-9&keywords=obliq+case+for+galaxy+s9

det är inte möjligen så att du har beställt ett sådant också 🤔?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-23 16:37
#43

Skulle precis skriva - det är jag som är lika rörig som iFokus är idag med att ladda upp bilder😊 - att detta inte är det skalet som jag köpte i lördags utan ett skal som jag köpte den 14 april o har glömt bort att jag köpte😞🤪o ja det är det skalet du länkar till Kissidor. För jag gick o kollade min orderhistorik för jag kände att det kan inte stämma att något jag köpte i lördags skulle komma idag. Vad då noll koll badboll🤦‍♂️
Nå det är i alla fall himla snyggt i färgen😂 o jag får återkomma om färgen på slimfit-skalet sedan när det väl kommer😊

kissidor
2018-04-23 16:48
#44

Puh, ordningen är återställd 🥵 - det går ju inte för sig att beställa slimfitskal som visserligen kommer i nästan samma ögonblick som man beställt dem men som i själva verket är ganska tjocka 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-23 17:03
#45

Nääää - det går verkligen inte för sig😞 Fattade ju absolut ingenting heller eftersom jag glömt bort att jag beställt det😊 Tänkte bara - ja men det liknar verkligen inte det som jag trodde mig ha beställt - även om färgen var snygg. Så jag fotade o sedan ville iFokus inte lägga upp bilderna. Åkte iväg en runda o då slog det mig, men det kan inte kommit från i lördags till idag, så när jag kom hem kollade jag min orderhistorik på amazon o jisses där låg ju skalet som jag fått idag o som skulle ha anlänt senast 19 april. PostNord borde verkligen bytas ut nu, för nu leverar de snart ingenting som de ska längre. Men att jag glömt bort att jag köpt något - det har faktiskt inte hänt förut? Jag brukar ha koll vad jag väntar på men detta skalet fanns inte med någonstans i mitt minne alls🤔

kissidor
2018-04-23 21:14
#46

Du funderade i alla fall på det i #19 i denna tråden cessy 🙂. Men det har allt hänt mig också att jag viftar runt och letar grejer så jag blir helt snurrig till slut och sen vet jag inte riktigt om jag beställt dem eller inte 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-24 01:24
#47

Ja det var den jag tittade på o så pratade du om spiegen thinfit o så började jag söka efter det o tydligen klickade jag ändå igenom köpet  förbifarten utan att lägga det på minnet. Nåja - färgen är åtminstone snygg på det 😉

Cessy
2018-04-26 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ja det gick trots allt väldigt snabbt. Färgen på skalet är som en ljuslila bondsyren. I vissa ljus kan man se en rosa ton, men grundfärgen är metallic ljuslila. Har fotat det bredvid vårt spiegenskal, så kan du jämföra det mot Torras-skalet.

Annons:
kissidor
2018-04-26 19:16
#49

kanon cessy, då vet jag 👍! är det ännu slimmare förresten eller är de ungefär lika på den punkten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-04-26 20:23
#50

De är ganska lika i slimhetsfaktorn.

Cessy
2018-04-27 01:47
#51

Phonelife kom ju med 15% (GREENFRIDAY) så jag klapp ett spigen till🤪 

Tror nog att jag klarar mig ett tag nu med skal till S9+ nu😊

Cessy
2018-04-30 12:47
#52

Wow😮 Undrens tid är inte förbi😉 Idag fick jag den första aviseringen i "mitt paket" från Schenker!😃

Cessy
2018-04-30 16:14
#53

Ännu mer wow😉 Nu dök t.o.m. postnordaviseringar upp i Mitt paket. Det artar sig riktigt bra. 😁

kissidor
2018-05-01 08:20
#54

härligt cessy 👍, undrar om det är en uppdatering med buggfix eller om de har haft nåt tillfälligt serverproblem eller så, för jag hade ju också plötsligt problem med den under samma period 🤔. det är ju en väldigt behändig app när den funkar 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-01 12:14
#55

Ja verkligen o det är ju underbart om man får alla 3 samlade i en app, så man lättare får översikt o koll o inte behöver hålla på o fibbla mellan messen o ett par olika appar när man ska hämta ut. Trodde ju att jag skulle få nöja mig med DHL i "Mina paket", PostNord-appen för posten o så mess för Schenker, men så här att få översikt i en o samma app o att man snabbt ser de 4 siffrorna man behöver är ju kanonbra.😍

Annons:
kissidor
2018-05-01 17:35
#56

Jamen precis cessy 🙂

La märke till en sak idag, mitt lila spigenskal flagnar. Bara lite lite kantnött än så länge, men jag hade inte tänkt på att det kanske inte var genomfärgat utan bara påmålat 🤔. Så det var nog klokt att du köpte en reserv till rabatterat pris cessy 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-02 00:17
#57

Hehe - tja kanske gjorde jag något klokt för en gångs skull😉😃 Jo flera skal jag har köpt genom åren har snabbt blivit lite nötta eller avskavda. Speciellt de som haft metalliclyster på bitar av (t.ex. kanten/ramen) eller hela skalet. De håller i varje fall inte så länge. I o för sig har jag nog också trott att det berott på att jag köpt billiga kinakopior o att de därför har sämre kvalité. Trodde nog inte att dyrare orginalskal skulle vara så känsliga, men å andra sidan då får jag kanske nytta av flera av mina skal efterhand som de blir slitna😇🤪

Cessy
2018-05-06 22:52
#58

Hm tja helt kurant är inte "Mitt paket" ännu när det gäller PostNord o Schenkers, men den visade i alla fall hälften av försändelserna. Antar att det är bättre än ingen alls😇🤪 

Lite nyfiken kissidor - tänker du köpa den nya OnePlus6 som är på ingång? O visst var det så att OP5T som du ju har hade riktigt bra kamera till skillnad från min OP3T? Hur tycker du den är jämfört med S9+? o ska kameran i OP6 vara ännu ett steg bättre? Nej jag ska inte ha den , men är ju nyfiken på den, för jag gillar ff. min OP3T i allt utom själva kameran.

kissidor
2018-05-07 14:51
#59

Cessy jag kommer inte att köpa oneplus 6 med detsamma iaf, men har de fått till den så kommer jag säkert att frestas så småningom. tänkte vänta tills avengers edition kommer iaf… 😊. men om den skulle råka vara riktigt snygg blir det svårt att hålla sig 😃. 

ja 5T har en riktigt anständig kamera tycker jag, men missförstå mig inte - den är ju inte med i toppstriden. men jag skulle egentligen inte behöva välja bort den pga kameran för lite vardaglig dokumentation av katter och ölburkspyramider samt en och annan vacker utsikt, även om jag förstås gläds och tycker det är oerhört roligt när jag ser vad s9+ och p20 pro levererar 🙂. men jag har iaf hittills inte tyckt att 5T inte duger åt mig, och jag gjorde det tex inte när jag hade note 8 samtidigt - fast det är klart, kanske har jag skämt bort mig så till den grad att jag skulle tycka annorlunda nu… 🤔🤔

däremot skulle det kännas tryggare med IP-klassning, och det säger de ju att OP6 kommer att ha. men jag har svårt att föreställa mig hur den skulle kunna kännas som en jättestor uppgradering från 5T, för den är ju som en oljad iller 🙂. så därför sitter jag lite lugnt i båten när det gäller OP6 och kastar mig inte över köpknappen direkt efter presentationen. om nu inte avengers edition presenteras redan då förstås 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-07 19:01
#60

Var ju tvungen o kolla avengers edition. Vi var ju o såg Infinity war i lördags. Har du Star Wars edition i OP5T  då?

kissidor
2018-05-07 20:44
#61

Men hittade du några tydliga bilder på hur den kommer att se ut cessy? Och tyckte du om infinity war 🙂? Snackade med en kille jag känner och han hade redan sett den två gånger och tyckte det var den bästa av alla avengersfilmerna. Jag skulle nog få lov att gå ensam om jag ville se den på bio 😓, så planen är väl att vänta tills jag kan köpa den och titta hemma, även om det vore maffigt att se den på bio och i 3D förstås 😍.

Nope, star wars edition köpte jag inte - hade förstås tyckt det varit kul med en star wars themed telefon också, men jag kan ju tyvärr inte med vita telefoner 😛. Min 5T är lava red 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-07 22:11
#62

Tja jo bilderna var väl tydliga, men det är ju en helt annan sak om de stämmer o om allt är att det står Avengers längst ner på baksidan, så vet i tusan om det är värt det. Visst den förutspås få en häftigt röd (Iron Man), En grön (Hulken) o en lila eller om den är mer blå än lila - var svårt o se o den skulle vara Thor. Men vad som stämmer lär väl visa sig då de officiellt introducerar dem. Men jag hade nog velat ha någon mer häftig detalj än bara namnet. Så Star Wars var vit - o jo det är ju i o för sig logiskt, men nej vit är definitivt inte my cup of tea heller o Lavaröd lät ju klart häftigare. 

Tja nu är ju Joakim färdig  civilare så antagligen flyttar han ju under sommaren eller början på hösten o då blir det ju inte några fler filmer för min del.  För gå själv är ju som sagt var inte så kul. Fast han planerar ju att ändå hålla kvar vissa aktiviteter han har i Karlshamn så vem vet kanske det blir någon enstaka film ändå. Tja Infinity war är ju del 1 o det behövs ju en del 2 för man ska veta vad vissa saker faktiskt betyder. Vill inte säga mer än så för då spoilar jag filmen för dig. Vi såg den i 3D o faktum är att den faktiskt var en någorlunda  vettig 3D, men givetvís når den inte upp till Avatar - för där var ju 3D verkligen 3D, men Infinity War var ändå en ok 3D. Vissa av filmerna vi har sett i 3D är ju nästan rena skämtet o det märks ju att det blir allt mindre förställningar som är i 3D så  det känns som det är på väg bort tills det kommer en ny Avatar som skapar en ny  3D-hype.😇😃

Annons:
kissidor
2018-05-08 09:23
#63

de bilder och youtubeklipp som finns har jag utgått från att det är spekulationer bara 🤔. fast iofs blir det nog inte märkvärdigare än just så, dvs enfärgat med en logga och sen lite speciella teman för den med framförallt bakgrundsbilder förstås. för det var ju så star wars-upplagan såg ut. men det vi ändå kan hoppas på är ju då en lite extra läcker färg 🤤😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-08 18:49
#64

Mm men där kunde väl ändå vara en häftig linje eller detalj som återfinns i Avengernas dräkter som eller ansiktet på avengern som färgern ska återspegla. Bara namnet tycker jag nog är lite för tamt för jag ska gå igång på det.😇

kissidor
2018-05-08 19:27
#65

och väl är väl det cessy,  för inte ska du väl byta ut din s9+ ändå 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-08 19:44
#66

Nä men om den kommit i en snygg blå färg med någon snygg avengersdetalj så kunde sonen fått den i examenspresent, för det är väl på tiden att han byter ut sin S7:a.

kissidor
2018-05-08 22:03
#67

aha du tänker så ☝️! ja det vore min själ ingen dålig present! har han testat din 3T och har nån uppfattning om oneplus i allmänhet?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2018-05-08 22:41
#68

Tja han vill inte ha civilingenjörsringen o önskar sig inget speciellt o eftersom han behöver en ny mobil så vore ju en sådan en kul detalj med Avengers på om den har rätt färg- S9 o S9+ där finns det ju en ganska mesigt  blå o den vet jag att han inte skulle vilja ha. Så nej jag vet inte om han gillar OnePlus, men jag vet att han inte gillar färgen på den nya samsungen 😇😉😃 Men vad vi jag i slutändan ska ge honom har jag ingen aning om.

kissidor
2018-05-09 08:55
#69

kanske P20 pro kan vara ett alternativ också då om en telefon är på tapeten? tycker man twilight är för tjejig eller nåt så finns ju även en rätt snygg blå 🙂. jag tycker ju att oneplus har den för min smak allra trivsammaste mjukvaran av alla märken, men är man så van med samsung som joakim kanske man inte är så pigg på att byta märke. 

synd isf att det bara är s9+-modellen som nu också släppts i titangrått, för gillar man grått är det en riktigt snygg färg. iofs får man då dessutom punga ut med ännu en tusing för den eftersom den också kommer med 256GB lagring - vilket kan kännas drygt om man inte behöver mer än 64GB utan bara tycker det är en snygg färg 😓

hursomhelst, tänk att "lille" joakim tar civilingenjörsexamen nu, det är otroligt vad tiden går! och ändå har ju inte vi blivit äldre 😃. men du är väl en ganska stolt mamma nu förstår jag 🙂, och jag ber att få gratulera! hoppas och tror dock att du kommer att få gå på bio ibland ändå 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2018-05-09 12:15
#70

Mm Göran menar ju mer traditionell present - minnessak o jo för all del är ju det mer rätt. Bara att jag själv känner att vårt hus vimlar över av minnessaker. Både de vi själva fått o köpt o så allt vi ärvt o detta kommer ju tillfalla Joakim så småningom o jag är inte så säker att han uppskattar alla dessa minnessaker. 🤔 Mycket kommer nog skänkas bort eller slängas en dag o om han orkar så kanske han säljer. Frågan är om han verkligen behöver mer minnessaker än så. 🤔

Idag ger man ju knappt ens minnessaker längre vid dop, konfirmationer, student m.m. utan det är ju mer praktiska saker eller sådant som mottagaren behöver som är gåvorna idag. Nå jag har hittat att det finns olika drakar hos Swarovski,  för en drake tror jag han skulle uppskatta, men jag är inte helt övertygad.  Tror ärligt talat att en ny mobil mer motsvarar vad han behöver eller en ny padda, men de är ju "förgängliga". Nå vi har några veckor på oss att bestämma oss o jo jag är stolt över att han fullföljde sin utbildning.  Av 65 som kom in så är de 12 kvar, men framförallt med tanke på hur utdömd han en gång i tiden blev av montessori  som du ju vet, så då blir jag jättestolt.😍😃

Upp till toppen
Annons: