Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1456 ggr
[Tuulikki]
2018-04-21 21:38

Bluetooth-hörlurar, vilka?

Jag har en iPhone 8+ och skulle vilja köpa ett par trådlösa hörlurar till dessa. AirPods-liknande vill jag inte ha, de passar inte alls bra i mina öron. Vill hitta med såna där mjuka "pluppar" man stoppar i öronen, till ett bra pris. Har ni några tips?

Önskemål:
- Smidiga att ha i fickan
- Sköna! Inte som Apples original-lurar
- Enkel, snabb laddning
- Rimlig lyssningstid dvs några timmar
- Bra pris. Jag tycker inte jag har höga krav så jag vill inte lägga allt för många hundralappar på dettaLyssnar på musik 

Hittills har jag hittat dessa två, som verkar helt okej
Andersson BTE - 300
Roxcore Flow

Annons:
kissidor
2018-04-22 15:52
#1

det är svårt både att själv hitta och att ge andra råd om hörlurar tycker jag, dels finns det tusentals och dels är det så oerhört individuellt dels vad man kräver och så inte minst den fysiska passformen. så även om man händelsevis råkar ha ett par i den prisklassen som man är supernöjd med är det ju inte säkert att de skulle funka bra för dig.

men i vilka situationer kommer du att använda dem, har du tänkt att träna/springa med dem eller är det bara vid vanliga promenader? 

men det ser lite oroväckande ut på de där anderssonlurarna tycker jag att någon skriver att det är väldigt dålig räckvidd på blåtanden.  och rent allmänt tycker jag kanske att det kan vara bättre att satsa på ett mer känt märke ändå

jag har iaf varit väldigt nöjd med sonys SBH20, som nu har en efterföljare SBH24, och ingen av dem kostar så värst mycket mer än de två du föreslår: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1687341,4490827 . inte minst komforten är det då jag har varit nöjd med, men det bästa är annars att det går att byta själva hörlurarna till dessa och behålla BT-delen - om man skulle ha ett par trådade hörlurar som är jättebekväma.

men ska ändå säga ett varningens ord i och med att du har en iPhone - det ska ju egentligen inte vara ett problem, men jag har ändå upplevt att de BT-enheter som har möjlighet att paras med hjälp  av NFC kan knöla lite med parningen om man inte använder sig av NFC, och om jag inte fått detta om bakfoten så kan NFC-chipet som sitter iPhone 8:orna inte användas på detta sätt. det kan ju också vara problematiskt att få lämna tillbaks inear-lurar av hygienskäl, så det bästa vore om du hade möjlighet att förvissa dig om antingen att det kommer att funka med parningen eller annars att du får lämna tillbaks dem om inte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
2018-04-23 13:08
#2

Hej kissidor och tack för ett som vanligt tydligt och bra svar👍

Jag köpte dem från Kjell & Co. Ska se vad jag tycker om dem. 
Främst ska jag ha dem bara hemma i sängen, ute på hundpromenad och möjligtvis på något gympass.

Upp till toppen
Annons: