Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2100 ggr
tirobrise
2018-06-13 23:54

Moto G 4 plus som stänger av sig

Mina två barn har varsin Moto G 4 plus

Nu har den enas telefon börjat att stänga av sig hur som helst. Vilket resulterar i att hon måste knappa in sin pinkod nästan hela tiden.

Den kan stänga av sig vid samtal, SMS, när hon är på youtube etc etc

Vi har återställt mobilen så som den var när den var ny men felet kvarstår.

Har någon något tips på vad felet kan vara?

Annons:
kissidor
2018-06-14 21:34
#1

Det verkar vara ett ganska vanligt och känt problem, och inget som går att göra nåt åt mjukvarumässigt. Den enda lösning jag sett nån hävda att de lyckats med är att öppna den och rengöra batterikontakterna, men då lämnar man väl hellre in den! Har ni garanti kvar på dem? Synd med sånt här på annars bra och prisvärda telefoner 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

tirobrise
2018-06-24 22:23
#2

Vid tredje besöket hos butiken träffade vi en person som flyttade simkortet från simkort1 till simkort2.

Efter detta har mobilen fungerat som den ska.

kissidor
2018-06-24 23:08
#3

ha, vad lustigt - då måste det ha varit nåt kontaktfel där simkort 1 sitter då antar jag 🤔. har aldrig hört om det problemet förut, bra att veta att det kan uppstå!

Värd på Mobiltelefoner och Android

papa-bear
2018-09-02 11:22
#4

har en g5:a som vid nedkoppling från nätverk kan tappa tid och datum och återgå till systemstartdatumet, 19 juni för min del, något som ni läst om? ursäkta om jag kapar tråden.

kissidor
2018-09-02 13:03
#5

vad har du för inställningar under datum och tid, har du så att den hämtar tidszon och tid automatiskt från nätverk?

och varför kopplar den ner sig från nätverket? har du brutalt dålig täckning eller stänger du av själv för att spara data/batteri?

Värd på Mobiltelefoner och Android

papa-bear
2018-09-02 17:15
#6

#5 på fråga 1 svarar jag den hämtar automatiskt, på fråga 2 så använder jag inte nätet så mycket, så jag har det inte på för den delen, utan bara när jag verkligen behöver det, är ingen soc media junkie, så att säga. hemma kör jag på wifi, så jag kanske skall ställa in det på manuellt då kanske, har även en samsung j3, men den klarar av att hålla datum och tid då nätverk inte är påslaget.

Annons:
Upp till toppen
Annons: