Annons:
Etikettövrigt
Läst 1331 ggr
emeliiiiieee
2018-06-19 11:04

samsung eller iphone?

Ska köpa mig en ny telefon imorgon men vet inte vad jag vill ha. Är sugen på antingen samsung s9, iphone x eller iphone 8 plus. Vilken är bäst av dessa?

Annons:
Mooniq
2018-06-19 11:32
#1

Sätt dig o googla. Jag tror vi lätt kan se 2 stora favoritgrupper - iphone och samsung. huawei har lanserat ny telefon och deras kamera verkar riktigt najs. 

jag har sportklocka som är kopplad med samsung health - jag har haft samsung i 10 år och gillar de mobilerna - när jag skulle köpa sportklocka så kollade jag först Garmin men föll för Samsung Gear som kopplas ihop med appen. 

Sen kan man ju ha fler grejer att koppla ihop. Tv kanske etc. 

om du googlar test samsung iphone bör du hitta lite läsvärt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
2018-06-19 11:54
#2

Samsung anser jag

Tycker de håller bättre, bättre system osv
Kommer aldrig mer ha iphone :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sattyg
2018-06-19 12:16
#3

Vad är du ute efter för funktioner? Jag menar att alla går ju att sms:a, ringa och surfa med 😊 Jag har haft iPhone sen dom släppte 4s och nu har jag iPhone x och jag har inget att klaga på, kameran är bra, stor och tydlig skärm, enkelt op-system och grafiken är riktigt bra iaf om jag jämför med tidigare modeller.

emeliiiiieee
2018-06-19 12:35
#4

#3 är inte så kräsen, stor skärm är ett måste. Bra kamera ett plus. Sen ska bara vanliga appar funka såsom instagram, facebook osv :)

emeliiiiieee
2018-06-19 14:01
#5

Det enda jag är lite rädd för på x är att jag kommer sakna hemknappen.

Sattyg
2018-06-19 14:06
#6

Jag trodde också att jag skulle sakna hemknappen men jag vande mig jättefort. Den enda nackdelen som jag kom på nu är faceid, ibland misslyckas den med att läsa av ansiktet och då får man knappa in sin kod istället men så blev det ju även med touchid iofs

Annons:
emeliiiiieee
2018-06-19 19:04
#7

#6 Har ingen kod på min nuvarande telefon, är det ett måste att ha faceid? Lutar mer och mer åt iphone x trots att den inte har hemknapp utan bara touch. Är det värt att köpa 256gb? Har 64 gb nu och gör av med ca 50. Känns som om 2000kr extra inte är jättemkt för mer minne men vet inte om jag behöver det.

kissidor
2018-06-20 09:26
#8

Hur kommer det sig att det bara är Samsung och iPhone du överväger 🙂? Det finns enligt min mening åtminstone ett par tre androidtelefoner som slår Samsungs senaste, tex Huawei P20 pro med avseende på kameran och både P20 pro, Asus zenfone 5z och Oneplus 6 med avseende på snabbheten - kanske fler än så också vad gäller just den saken. Asusen och Oneplusen har också bra kameror, lika bra som de iPhones du funderar på men kanske inte bättre än samsungen.

Men android vs iOS är och förblir en smaksak, och en del kan hyfsat obehindrat växla mellan de båda utan att störa ihjäl sig på skillnaderna och andra kan inte. Så vad har du nu och vad tycker du om den känns väl som en relevant fråga 🙂?

Själv har jag lite svårt att ha iPhone, det brukar inte gå i längden (har försökt ett par gånger), men iPad går bra däremot - de används ju till olika saker. 

Men de största fördelarna med S9 plus (S9 med bara 4GB RAM skulle jag aldrig köpa till flaggskeppspris 2018) jämfört med de telefoner du nämner samt de som jag själv tagit upp är väl dels Samsung pay, och dels den helt oförlikneliga skärmen - det finns bara inget bättre i mobilvärlden. men alla de här andra telefonerna har också riktigt nice skärmar, man blir definitivt inte missnöjd med någon av dem heller. Sen ÄR ju kameran BRA, även om jag tycker p20 pro är strået vassare. och så är den överlag kanske den mest kompletta telefonen just nu - den är inte bäst på allt men den är inte dålig på nånting överhuvudtaget heller, och den saknar inget. Alla andra saknar åtminstone nåt av IP-klassning, stereohögtalare, hörlursuttag, trådlös laddning

Värd på Mobiltelefoner och Android

emeliiiiieee
2018-06-20 12:14
#9

#8 Bara iphone och samsung jag har koll på :) Blev en X med tillhörande airpods 😍 nu hem och pilla haha

Fridaaaa
2018-06-20 15:54
#10

Huawei kan jag rekommendera annars :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2018-06-20 16:40
#11

oki, köpte du med 256GB då eller 🙂? jag glömde svara ang den frågan men hade tänkt säga att om du fyllde upp så mycket i din gamla vore det nog bäst. men hoppas verkligen att det inte är dina bilder du hamstrar i telefonen och endast där, har hört för många förtvivlade människor som blivit av med alla sina bilder för att de lagrat dem i telefonen istället för i molnet 😕

vad jag har hört så är det en kanonlur  men att de borde ha satt in en fingeravtrycksläsare också, men det blir säkert bra. 

fast det är synd att så få känner till flera av de allra bästa telefonerna - men samsungs marknadsföringsbudget är nog svår att tävla mot 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: