Annons:
Etikettövrigt
Läst 1413 ggr
ilenna90
2018-06-21 13:42

tangentbord samsung

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har bytt ut min samsung galaxy s5 mot en s7:a nu. vad jag däremot inte alls gillar med den nya är att tangentbordet är så annorlunda. jag har samsung-tangentbord inställd på båda. så jag antar att ´problemet´ bara är att jag har en nyare version nu? 
men finns det något sätt man kan ändra det på så att jag kan få det att se ut som det på s5:an igen? tidigare kunde jag skriva utan att titta ens, och nu blir det fel exakt hela tiden; vilket blir väldigt omständigt -.- 
jag vet att man med kugghjulet kan dra och ändra i tangentbordet på s7:an, men det verkar inte gå att göra något åt själva utformningen på själva tangentena. 

som ni ser på bilden över s5:an så är dom tangenterna mer kvadratiska istället för avlånga, och så är det lite större mellanrum mellan tangenterna tror jag. 

skulle verkligen uppskatta om nån kunde hjälpa mig :/ (om det ens finns nån hjälp haha.)

Annons:
kissidor
2018-06-21 16:54
#1

kan du titta i din s5:a och ta reda på vilket versionsnummer det är på tangentbordsappen i den? kolla sen om du hittar den versionen här: https://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=samsung+keyboard

och om det i såfall möjligen funkar att installera den och använda istället. inte alls säker på att det går med en systemapp som inte går att avinstallera, i och med att du i såfall vill ersätta en nyare med en äldre version. det beror väl på om den känner igen den som samma app eller om det blir som en annan app. men det kan ju vara värt ett försök i alla fall 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2018-06-21 22:57
#2

Jag försökte göra det, men om-kategorin(där versionen står) som finns när jag kollar på 7an verkar inte finnas på 5an… Tack för länken! Jag ska försöka lista ut vilken version jag har ändå och se om jag kan ladda ner. Har laddat ner andra appar på det sättet, men har inte heller nån aning om hur det funkar när det som sagt är en systemapp… Synd att dom, åtminstone i mitt tycke, skulle försämra designen haha.

Upp till toppen
Annons: