Annons:
Etikettsäljes-och-köpes
Läst 1234 ggr
Rosen82
7/11/18, 6:13 PM

Samsung s7

Har idag fixat Samsung s8 och försäljaren så att jag säkert lätt kunde sälja s7:än för mellan 1500-2000:- vad tror ni? Behöver jag nämna att sladden börjar bli lite trasig. Enligt försäljaren som jag känner lite så köper dom själva en laddare så tror ni jag kan lägga ut den på 1500:- eller mer?

Annons:
Honestyisdead
7/11/18, 6:36 PM
#1

Ja sladden bör nämnas.

Hur gammal är telefonen?

Rosen82
7/11/18, 6:39 PM
#2

2 år

Honestyisdead
7/11/18, 6:46 PM
#3

Det är ungefär livslängden på dagens telefoner. Du kan ju testa lägga ut den för 1500.

Men med trasig sladd och den åldern kan den bli svårsåld.

Rosen82
7/11/18, 7:01 PM
#4

Men kan jag inte bara sälja telefonen? Måste jag sälja sladden

Honestyisdead
7/11/18, 7:09 PM
#5

Nej su måste inte sälja sladden. Men man brukar ju vilja ha den.

kissidor
7/12/18, 4:51 PM
#6

Det är ju väldigt enkelt och ingen större kostnad att köpa en ny laddkabel, jag tycker det är bättre att du lägger ut den utan kabel än med en trasig eftersom det senare kan vara farligt. Alternativt kan du först köpa en ny kabel och skicka med den isf, men då kan du inte köpa nåt billigt skräp utan köp av nåt känt märke isf.

Var överhuvudtaget noga med att beskriva precis vad som ingår och i vilket skick allt är 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Honestyisdead
7/12/18, 7:52 PM
#7

Just åldern är viktig

kissidor
7/12/18, 8:41 PM
#8

Ja det är ju också en del av beskrivningen som är viktig. Folk kommer att vilja veta var och när den är köpt och att kvitto som visar detta finns, samt om kartongen med allt ursprungligt innehåll finns kvar. Och så får du kolla supernoga efter små repor och jack som ev finns där fast man aldrig tänkt på det, och ta bilder ur alla vinklar. Hade du tänkt sälja på blocket eller tradera?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rosen82
7/12/18, 8:55 PM
#9

Facebook köp och sälj

Rosen82
7/20/18, 12:21 AM
#10

1000:- får jag för den och vi ska träffas vid en affär i närheten av där jag bor har aldrig sålt något så antingen blir det väl kontant eller swish misstänker jag. Något jag ska tänka på?

kissidor
7/20/18, 7:06 AM
#11

Att du har återställt den ordentligt, visserligen självklart men ändå så oerhört vanligt misstag att folk glömmer bort detta 🙂. Själv har jag istället en förmåga att glömma plocka ur minneskort och tom simkort, men det är jag nog ganska ensam om däremot 😃. Och vill du vara lite omtänksam så ladda upp den fullt innan så köparen kan börja använda den på en gång, och putsa så den är ren och fin - det gör väldigt mycket för upplevelsen av telefonen.

Och kolla så att du verkligen fått pengarna om det blir banköverföring eller swish, det har hänt att folk har blivit lurade av att det har sett ut som att köparen har betalat på dennes telefon men det har inte kommit några pengar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rosen82
7/20/18, 2:41 PM
#12

Min mobil är köpt hos Telenor och min köpare undrade om mobilen var operatörs låst. Sökte på nätet om detta och innan 2014 så måste Telenor sina mobiler så eftersom denna är 2 år så är det inte det om jag läst rätt?

Honestyisdead
7/20/18, 3:26 PM
#13

#12 lättast att du frågar telenor

Annons:
kissidor
7/20/18, 4:36 PM
#14

det behövs inte, den är inte operatörslåst 🙂. tre låser dock många av sina telefoner än i denna dag, så det får man se upp med!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: