Annons:
Etikettövrigt
Läst 1840 ggr
JoannaLi
8/3/18, 4:03 PM

Mobilrekommendation sökes

Förlåt, ni blir kanske överösta med såna här, men jag känner mig lite lost 🤐

Jag har dragit ut på det, men sanningen är den att min telefon håller på att ge upp, och särskilt sentimental är jag inte heller, har inte riktigt varit nöjd, så nu är det dags för en ny. 

Mina kriterier är, från viktigast;

Billig, helst under 4000. 

Bra kamera (!) för både bilder och videor. 

Pålitlig, jobbar som personlig assistent och kan inte stå utan telefon i krissituation. (Tänker på mina vänners iPhone som inte klarade vintern, och med tanke på att en bor i Västerbotten…)

Helst tålig. Drömmen är alltid stöt- och vattentålig

I övrigt har jag väl inte så många krav. Jag använder telefonen rätt sällan, utöver samtal, Spotify, Instagram och kameran. 

Någon rekommendation?  Något jag har missat som en bör ha en åsikt om, kriteriemässigt?

Annons:
kissidor
8/4/18, 9:33 AM
#1

nej men snälla nån be inte om ursäkt för det - det är ju bland det roligaste som finns att hjälpa till med sånt och det är därför den här sajten finns 😃

jag ska börja med att säga att två av dina krav går inte riktgt ihop tyvärr, och det är "billig" och "bra kamera" - den kombon finns helt enkelt inte därför att det är så tillverkarna motiverar folk att betala fantasisummor för sina toppmodeller, genom att kamerorna i dem är bättre än i billigare mobiler. så där måste man välja antingen eller, men självklart kan kameran var mer eller mindre ok för priset. man kan möjligtvis titta på några år gamla flaggskeppsmodeller vars kameror fortfarande är dugliga.