Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1449 ggr
emeliiiiieee
2018-08-20 19:45

OT - hjälp med hörlurar

Köpte ett par airpods i samband med min iphone X för ville ha dom till denna. Köpte även extra försäkring för säljaren sa att om jag tappar bort dom eller dom går sönder så kan jag hämta ett par nya utan kostnad. Enbart därför jag köpte till extra försäkring för jag är en drullnisse som tappar bort eller har sönder grejer. Nu har jag ju såklart tappat bort mina airpods och var till media markt idag och sa att jag tappat bort dom osv. Han i kassan sa ju såklart att försäkringen inte hjälpte då utan fick glatt köpa ett par nya. Har inte råd med ett par nya för dom går ju ändå på 1790kr vilket är för mycket för mig i dagsläget. Vad tusan gör jag nu då? Köpte dom enbart för försäkringen som skulle täcka allt. Annars hade jag inte köpt dom. Kunde reklamera(men då behövde dom varan) och det går ju inte när jag inte hittar dom?! Vadtusan ska jag göra nu då? Visste inte vart jag skulle lägga inlägget på för sida så ta bort det om det ligger fel.

Annons:
Calcifer
2018-08-20 19:56
#1

Det bör ju finnas något kvitto på vad för försäkring du köpt och vad som ingår i den och då bör det ju rimligtvis också stå om den alltså täcker t:ex om du tappat bort dem eller tagit sönder dem. Om det inte gör det så har ju försäljaren uppgett information som inte stämde men det lär inte finnas mycket du kan göra åt det då tyvärr. Du kan ju prova att ringa kundtjänst för att få prata med någon annan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

emeliiiiieee
2018-08-20 20:03
#2

#1 Lusläste det nu och det står att jag får nya om dom blir stulna eller om dom går sönder. Men då uppgav ju säljaren fel information till mig vilket jag tycker är bedrövligt. Får ringa till kundtjänst imorgon och fråga.

kissidor
2018-08-20 20:08
#3

Tråkigt 😕! Du borde ju åtminstone få tillbaka det du betalade för försäkringen som du därmed blev pålurad kan man tycka, men där kommer givetvis ord att stå mot ord så det hänger på deras goda vilja om du får något

Värd på Mobiltelefoner och Android

Pia-69
2018-08-20 21:04
#4

Jag tycker du ska kontakta konsumentverket och allmänna reklammations nämnden, där får du garanterat hjälp!Googla på ovanstående nämnder i din kommun för kontaktuppgifter. Lycka till! ☺


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Upp till toppen
Annons: