Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1363 ggr
Lona
9/15/18, 6:48 PM

Tips på mobiltelefon?

Jag måste skaffa en ny mobil men är helt lost. Den behöver absolut inte vara "senaste nytt" osv utan det viktiga är att den inte kostar jättemycket. Gärna en som är hyfsat tålig vad gäller väta och kyla. Ska användas för vanliga samtal, lite småsurfande (kolla mail, Facebook, snabbläsa på olika forum) och som kamera men korten behöver inte ha så hög kvalité. Helst utan låsning/abonnemang. Tips???


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Sindri
9/15/18, 7:54 PM
#1

Jag har sedan länge bara köpt Sony Xperia,  men det beror mest på att jag vill ha en så liten telefon som möjligt, och de är de enda som gör kompaktversioner.
Annars läser man ju mycket om att "uppstickaren" Huawei tillhör de bästa idag.

kissidor
9/16/18, 9:50 AM
#2

Lonaa jag skulle kunna ge dig minst hundra tips som alla skulle stämma in på det du hittills skrivit 😃. men det blir lättare för både dig och mig om vi kan ringa in det litegrann så jag skulle vilja ha lite mer info från dig 🙂:

  1. "inte kostar jättemycket" betyder väldigt olika saker för olika personer, vilket maxpris har du tänkt dig?
  2. vad har du för telefon nu och vad har du tyckt bra resp mindre bra om med den?
  3. ungefär vilken storlek vill du helst ha? ta nån telefon du känner till och jämför med den. säg gärna också hur stor den MAX får vara, eftersom små telefoner är svårare att hitta än stora

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lona
9/16/18, 8:46 PM
#3

Tack för era svar! Det låg dock en telefon och väntade på mig hos mamma, det är bra att fylla år! Det bidde en Sony Xperia XA2, vi ska nog komma överens - jag har haft Xperia tidigare och varit väldigt nöjd.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

kissidor
9/16/18, 9:43 PM
#4

Men vad roligt att det löste sig så bra, grattis 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lona
9/26/18, 1:22 PM
#5

Tack! Är väldigt nöjd med den, man gillar väl ofta den typ av telefon som man har haft från början. :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

kissidor
9/26/18, 1:46 PM
#6

ja så kan det absolut vara om ens första inte var speciellt dålig på nåt. det är ganska mycket värt att man känner igen sig och vet var man hittar olika saker och hur de funkar. så om två telefoner rent objektivt vore exakt lika bra (inte för att det skulle vara möjligt för någon att göra en sån bedömning men OM 😃) så skulle man troligen tycka att den man var van vid var bättre 🙂.

men många får ju en ultrabudgetlur som sin första som är jättehemsk på alla sätt, och då dömer de den tillverkaren och kanske tom hela det operativsystemet efter den luren sen, så att så kan det också bli.

härligt att du är nöjd med din iaf 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: