Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1580 ggr
Arrowhead
2018-09-20 00:19

Problemet med att välja ny mobil

Min kära galaxy s6  håller på att ge upp nu så måste börja tänka på ny telefon.. 
Problemet är bara att jag verkligen inte vet vad nästa ska bli.
Såg reklamen på tv angående huawei p20 och den lät ju intressant men jag är så samsungfrälst så vet inte om jag skulle ångra mig om jag skaffade något annat??

Det jag gör med mobilen nu är:
Fotar (väldigt mycket)
spelar jurassic world alive (ganska krävande spel antar jag)
Kollar sociala medier(fb, ig, tumblr osv..)
Använder alla bankappar
Lyssnar poddar

Någon som kan komma med lite tips och råd ?

Annons:
HopeForTheo
2018-09-20 03:01
#1

OnePlus 6! Väldigt prisvärd och har allt du söker och lite till! Deras telefoner blir inte "gamla", som med andra märken. Dom fortsätter uppdatera deras äldre modeller till skillnad från många andra märken, som endast fokuserar på deras nyare modeller. Dom kostar runt 5000 från OnePlus egna hemsida, så det är en väldigt "billig" telefon för så pass mycket kraft. Kolla lite olika recensioner på nätet vetja :)

kissidor
2018-09-20 11:34
#2

håller absolut med hopefortheo om att oneplus 6 är en kanonmobil och mycket prisvärd! och huawei p20 pro framförallt har verkligen en fantastisk kamera samt mycket bra prestanda. 

men när du nu trivs så bra med samsung så är det också nåt att lägga i vågskålen tycker jag absolut. vad har du för budget för köpet och är det nånting du inte varit så nöjd med i din s6?

hur ser du på storleken? kan du tänka dig att gå upp en del i storlek? de flesta riktigt bra telefonerna är en del större än s6, här är en jämförelse med den, p20 pro, oneplus 6 och galaxy s9: https://androidenheter.se/storleksjamforelser/?samsung-galaxy-s6&huawei-p20-pro&oneplus-6&samsung-galaxy-s9

Värd på Mobiltelefoner och Android

Arrowhead
2018-09-20 12:08
#3

#1 Oki ska kolla lite på den🙂
#2 Vet inte riktigt budget ännu, beror lite på hur länge min gamla mobil vill hänga med men jag har ju ingen lust att lägga ut några iphonesummor.
Det enda jag kan komma på som jag vart missnöjd med är just batteriet o där kanske jag får skylla mig själv lite 🤔
Storlek är inga problem, har visserligen små händer men ändå😂

HopeForTheo
2018-09-20 12:35
#4

Kan även rekommendera dig som spelar & fotar mycket, oavsett vilken telefon du köper, att köpa en telefon som laddas snabbt, nu kan jag inte så mycket om just andra telefoners varianter men min OnePlus har s.k Dash Charge, telefonen laddas fullt på ca 30 minuter. Väldigt behändigt, speciellt när man använder appar som suger mycket batteri, bara att ta en 10 minuters paus som laddar upp batterierna rätt mycket, och sedan fortsätta med det man höll på med. Oerhört smidigt om man har bråttom iväg och missat att ladda telefonen också!

kissidor
2018-09-21 11:14
#5

äsch, skrev ett långt svar igår och sen hände nåt med sidan eller min uppkoppling och allt försvann, sen var jag tvungen att åka och hann inte skriva om det då.

ang batteritid så anses både oneplus 6 och p20 pro ha bra batteritid, jag har haft bägge och för mig var p20 pro klart uthålligast - men det kan variera mellan olika personer på hur man använder telefonen. båda är väsentligt uthålligare än galaxy s9, men även den har ju dock klart bättre batteritid än din s6, som ju faktiskt var lite ökänd för sin rätt usla batteritid.

snabbladdning som nämns i #4 har ju alla nyare telefoner utom de i ren budgetklass, och din s6 har det ju också. det stämmer att oneplus dash charge är den snabbaste varianten av snabbladdning, men det myntet har en baksida också som är att den funkar bara med oneplus egna laddare och kablar - medans de flesta andra telefoner stöder en gemensam standard för det. dvs du kan låna nån annans snabbladdare och ladda en stund, har du en oneplus måste du ha just den laddaren med dig. den laddar ju från andra laddare också, men den snabbladdar inte.

ett billigare alternativ till galaxy s8 eller s9 för din del om vi nu ska gå på att du trivs med samsung skulle eventuellt kunna vara galaxy a8. den har bättre batteritid men sämre kamera - frågan är dock hur mycket sämre. din s6 har ju några år på nacken, det är inte säkert att den är sämre än den. och den lite sämre prestandan i a8 än i s8 och s9 är nog mest på papperet, jag tror inte du märker av det till vardags, och jag tror snarare den är lite vassare än din s6 än tvärtom iaf.  men angående kameran om den är bra nog så måste du försöka kolla upp det själv, googla recensioner och exempelbilder.

men kan du tänka dig att byta märke och vill ha en telefon som trots ett överkomligt pris är löjligt snabb och stark (kan vara trevligt med tanke på spel) så är oneplus 6 onekligen det första man tänker på. det som inte är riktigt i absoluta toppklass på den är väl kameran. det råder lite delade meningar om den - en del menar att den är riktigt bra, och andra att den bara är ok för priset. jag trivdes ganska bra med den och var nöjd med dess bilder, men den är inte i närheten av huawei p20 pro. 

en annan telefon med bra kamera och väldigt bra prestanda men till förvånansvärt bra pris är asus zenfone 5z, den är kanske ännu mer prisvärd än oneplus 6.

här har du en sammanställning av de telefoner som nämnts i tråden:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4652628,4722332,4199926,4758382,4630715,4703960

Värd på Mobiltelefoner och Android

Arrowhead
2018-09-21 11:56
#6

#5 Tack för ett väldigt utförligt svar! Ska läsa igenom ordentligt och kolla upp dom du tipsat om! 🙂

Annons:
Arrowhead
2018-09-24 20:13
#8

#7 Åh, så krångligt det ska vara o bestämma sig 😮

kissidor
2018-09-25 10:14
#9

#8, haha ja det är inte så lätt - själv eftersom jag har det som ett stort intresse som nästan kan betraktas som en hobby så har jag bytt ofta, och alla är bra men ingen är perfekt 😃. men det positiva är ju att det finns så många riktigt bra telefoner även för ganska vettiga pengar - så man riskerar inte på samma sätt som förr att göra ett totalt felköp om man inte är väldigt kräsen 🙂.

men är det nåt särskilt du funderar över så fråga gärna om du vill - ibland kan man behöva bolla saker bara för att komma fram till vad det är man själv egentligen vill 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: