Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1488 ggr
Arrowhead
9/20/18, 12:27 AM

S6 lever sitt eget liv

Min kära s6 håller på att ge upp nu är jag rädd..
Tänkte bara kolla ifall ngon annan haft samma problem eller vet nåt sätt att få den att hålla lite längre.

Egentligen är det mest batteriet som spökar annars verkar den funka utmärkt.
För den laddar ur jäkligt fort och senast idag så dog den helt plötsligt ute fast den hade runt 70% och när man startar upp den igen är den nere på 0.. 

Är det kört för den nu? Sambon föreslog att jag skulle fabriksåterställa den o se om det hjälper men jag tvivlar på det🤔

Annons:
Tjeja
9/20/18, 1:13 AM
#1

Låter som om du råkat bränna ur batteriet genom överlappning. Brukar du låta luren ladda till 100% och sedan fortsätta ladda ett tag till? Hur som låter det som att du 1: Behöver ett nytt batteri som ej blivit överladdat nån gång. Och 2: luren behöver nog rensas både massa blootware och andra program/appar som ligger i bakgrunden och drar batteri. 3: stäng av blue tooth när du inte aktivt behöver använda den. Samma med 3G/mobildata för dessa funktioner sugen batteri. Samma sak med widget. De ligger i bakgrunden och drar batteri.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kissidor
9/20/18, 11:38 AM
#2

känns förvisso ganska troligt att batteriet börjar ge upp, du får väl kolla lite på nätet vad du skulle få ge för ett batteribyte, om det kan vara värt att överväga.

men din sambo har iofs rätt i att många konstigheter kan lösas genom en fabriksåterställning, och om man överväger att skicka in den så ska man veta att det är det första de kommer att göra på verkstaden i vilket fall, så därför kan man lika gärna testa det själv först under kontrollerade former. värt ett försök iaf alltså 🙂

hur länge har du haft telefonen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Arrowhead
9/20/18, 12:03 PM
#3

#1 Ja jo, jag har en dålig vana att låta mobilen ladda medan jag sover, hur stänger man av såna grejer då? O är det såna grejer jag behöver??  Är så oteknisk😊

#2 -den är runt två år så jag ska skaffa ny mobil ändå men kan prova fabriksåterställa o se om den vill sammarbeta tills jag kan köpa ny 🙂

Tjeja
9/20/18, 5:10 PM
#4

Laddar du hela nätterna är det inte konstigt att batteriet är utbränt och slut nu. Det är viktigt att stoppa laddningen så fort eller helst strax innan det är helt full laddat. Jag brukar försöka stoppa runt 97% men min tekniska mor envisas med att man skall stoppa redan vid 90 % om man skall varar rädd om batteriet. 

Blootware är en mass extraprogam/appar som försäljaren/leverantören har installerat från början för reklam och annat t e x. De drar alltid en massa extra energi. Samma med appar som brukar hålla igång i bakgrunden i väntan på att man använder dem. Tex messengerappar. Musikappar som tex Spotify, appar som använder blue tooth, gps osv drar också massor med energi. Att ha mobildata igång drar också energi och är smart att stänga av helt när man har wifi i närheten istället.  o s v..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: