Annons:
Etikettövrigt
Läst 1739 ggr
[SonjaG]
10/18/18, 5:20 PM

Stegräknare

Hej

Jag hade en jättebra stegräknare på mobilen som bara försvann.  Den visade antal steg, kalorier, sträcka, och tid. Hade ett rött hjärta som symbol.

Sen var den plötsligt borta och jag hittar inte den och ingen annan heller som inte innehåller en väldig massa annat. Jag vill endast ha detta, ingen annat om motionstips o dyl. 

Någon här som kan tipsa mej?'

Tack i så fall.

Annons:
[Tuulikki]
10/18/18, 8:16 PM
#1

Vad har du för telefon?

[SonjaG]
10/18/18, 9:59 PM
#2

Nexus 5

[Tuulikki]
10/18/18, 10:41 PM
#3

Okej, har ingen koll på Nexus så är tyvärr inte till någon hjälp :(

kissidor
10/19/18, 9:20 AM
#4

hmm, om appen hade tagits bort från google play så borde den ändå ha varit kvar i din enhet. däremot skulle man kunnat tänka sig att den fick en uppdatering som gjorde den inkompatibel med din androidversion. 

om du går in på google play datorn och letar bland "mina appar": https://play.google.com/apps - hittar du den då där? och om du gör det, om du då klickar på den appen - står det då att den är installerad, eller finns det en installera-knapp man kan trycka på. och står det att den är kompatibel med alla dina enheter eller med några av dina enheter?

var det en app som fanns med från början i telefonen eller hade du en gång installerat den själv?

och är du helt säker på att det verkligen inte finns någon app som är tillräckligt avskalad för din smak av alla som kommer upp om man söker på stegräknare: 

https://play.google.com/store/search?q=stegr%C3%A4knare&c=apps ?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[SonjaG]
10/19/18, 9:57 AM
#5

Tack för att du tog dej tiden att hjälpa mej.

Fitness hette appen och  den var med från början. Jag hittar den inte på datorn och inte bland alla de  andra du länkade till. Den där sidan kan man bli lite förvirrad av. Så jättemånga olika. Mina krav är synnerligen enkla, kan lägga till att det ska vara gratis.

kissidor
10/19/18, 10:20 AM
#6

då har säkert google lagt ner den appen, och eftersom det är googles egen telefon så har den väl försvunnit också, och det som finns nu från google är en mycket mer komplett hälsoapp eftersom många efterfrågar det - men det är ju precis vad du inte vill ha 🙂.

själv använder jag den hälsoapp som finns i telefonen men jag använder bara stegräknaren precis som du, för närvarande är det ju då samsung health och som sagt vill jag bara att den ska göra det så är det bara det den gör. 

men kan du inte skumma igenom några av beskrivningarna på de apparna som kommer upp när man söker på stegräknare då, och som heter bara nåt med stegräknare? och så testa först den som ser mest lovande ut. förstår att det känns lite bökigt och svåröverskdligt men det är nog bara du själv som kan göra det tyvärr 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[SonjaG]
10/19/18, 11:44 AM
#7

Jo, jag har faktiskt gjort det och inte hittat nån som är någorlunda enkel Dessutom är det ngt irriterande att den där "symbolen" ofta sitter kvar högst upp på skärmen! Kanske ngt jag kan få bort, men inte lyckats. Jag vill bara ha appen på skärmen och så klicka på den när jag vill läsa av. Inte se dom där fötterna hela tiden.🙂

Upp till toppen
Annons: