Annons:
Etikettövrigt
Läst 923 ggr
Surpan
2018-10-30 06:58

Oneplus 6 eller nått annat?

Jag behöver verkligen en ny telefon, just  nu har jag en gammal Samsung S5 som verkligen sjunger på sista versen. 

Det jag letar efter är:
Prisklass: ca 5000-6000
Kamera: Jag använder inte kameran till coola bilder för sociala medier/blogg/företag, men jag vill ändå att kameran ska vara så pass bra att man kan fota semestrar och barn och sätta in i ett fotoalbum utan att skämmas.
Pålitlig: Hade problem med iphone när jag använde det att den dog i minusgrader och var tvungen att bo i BH:n när jag tog vinterpromenader.. Slipper helst sånt.
Inga krusiduller: Slipper helst telefoner med en massa egna krångliga system/appar. Jag är inte tekniskt intresserad och vill ha det enkelt.

Det jag oftast använder telefonen till är samtal, sms, spotify,  youtube och forum.

Stort plus är om telefonen har dual sim, då jag har en separat jobbtelefon och helst skulle vilja slippa bära omkring på bägge.

Funderat på Oneplus 6, vad tror ni om den?

/Surpan

Annons:
kissidor
2018-11-01 00:08
#1

Det låter som att den vore ett mycket bra val för dig med tanke på de behov du beskriver 🙂! Jag har haft denna telefon och den är kanon. Jag skulle säga att kameran är riktigt bra och bör absolut vara tillräckligt bra för dig. Sen är det den snabbaste telefonen som går att uppbringa, och den har en ganska ren mjukvara som uppdateras ofta och länge, men ändå finns det samtidigt en hel del smarta och användbara extrafunktioner i den jämfört med en 100% ren android.

Nu på måndag tror jag det är släpps ju visserligen efterföljaren oneplus 6T, men jag är allt annat än säker på att den vore ett bättre val än OP6. 6T har inget hörlursuttag och fingeravtrycksläsaren är inbyggd i skärmen vilket gör att den inte är lika sanslöst snabb och träffsäker som den traditionella läsaren i tidigare modeller - och processorn är samma så det är ingen uppgradering med avseende på det. Men eftersom oneplus slutar tillverka föregående modell direkt när de är i faggorna med att lansera nästa så kan det vara bra att slå till på en oneplus 6 innan den tar slut i lager hos återförsäljarna isf.

jag rekommenderar den definitivt, men om du också vill ha iaf något alternativ att fundera på så är asus zenfone 5z också en väldigt trevlig och prisvärd telefon som också passar bra in på din kravlista. jag länkar till versionen med 6/64GB eftersom den har funnits längre och har en hel del omdömen som kan vara intressanta att läsa, men den finns också i version med 8/256GB som du också kan få för precis under 6000: 

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4703960,4758382

Värd på Mobiltelefoner och Android

Surpan
2018-11-01 07:25
#2

Det blev en oneplus 6! Väldigt nöjd än så länge. Jag tycker om enkelheten och att den kommer nästan helt utan egna appar. 🙂 Kameran verkar bra, i alla fall mycket bättre än min S5a jag hade innan. Dock tycker jag att bilderna ofta blir suddiga om det är det minsta fart i bilden? Jag kanske lär mig att använda den bättre senare.

/Surpan

kissidor
2018-11-01 10:45
#3

Jaha ojdå, där var man på tok för sent ute med sina råd, ber om ursäkt för sent svar 😞. Brukar kolla av efter nya inlägg minst en gång om dan här annars, men jobbade som en gnu inför en deadline mån-ons och glömde bort. Men det blev ju bra ändå 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Surpan
2018-11-01 11:52
#4

#3 Ingen fara! Hade tänt att avvakta lite men sen blev jag för sur på min gamla telefon. 😂

/Surpan

Upp till toppen
Annons: