Annons:
Etikettövrigt
Läst 1222 ggr
Anonymamej
11/4/18, 1:51 PM

IPhone 8+ högtalare trasig?

Jag har en iPhone 8+ ca 5/6månader gammal. Jag har aldrig tappat den förrens igår.. tappa den i stengolv, inga sprickor skulle just pusta ut när jag insåg att ramen (eller va det heter det som är i metall) hade fått sig en skrapa. Inte alls stort men ändå! Inget blev fel på den va jag kunde se, kameran funka, ladda funka, hörlurar funka, ljudet funka. Trodde jag! Men nej. Märkte nu imorse att ena högtalaren har pajat! Jag tror det iallfall.. råka ha fingret på högra hägtaleran av misstag, och märkte ljudet blev lägre? Den låter inte alls, eller jo lite lite men det är knappt hörbart. Jag kolla om det fanns någon smuts men det fanns det inte. Kan det varit för jag tappa mobilen? Men smällen blev på andra sidan högtalaren så då borde det väl inte bli så? Asså får panik om jag haft sönder min mobil redan, har ju inte direkt råd att laga den just nu. Kan dock tilllägga att mobilen varit skum sen jag fick den, typ frusit, hackat/buggat, blivit överhettat fort osv. Men det borde inte heller ha nåt med saken att göra

Annons:
kissidor
11/4/18, 6:14 PM
#1

jo det kan nog ha med tappet att göra tyvärr. och det värsta är väl att om det syns tydligt att du har tappat den så kan de hävda att garantin inte gäller eftersom felet kan ha uppstått i samband med tappskadan. men hur ser din hemförsäkring ut då, vad har du för självrisk på den?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anonymamej
11/4/18, 6:27 PM
#2

Ingen anning! Fick den av pappa, så ja.. men pappa sa nu att det var en mikrofon? Men om det är en mikrofon borde väl man inte kunna ställa om ljudet osv? Och smällen, hur kan den gått sönder på andra sidan? Alltså smällen hamna på den högra högtalaren men den vänstra högtalaren funkar ej? Det borde ju va tvärt om isåfall.

kissidor
11/5/18, 1:40 PM
#3

alltså har den fått en smäll så har ju hela telefonen ruskats om och då kan ju vad som helst var som helst i telefonen lossna. 

tyvärr fattar jag inte riktigt hur du menar med högtalare/mikrofon/ställa om ljudet osv. men om det är så att den ena högtalaren har låtit normalt förut innan du tappade telefonen och nu nästan inte hörs alls så skulle jag förmoda att det kan ha med tappet att göra.

bor du hos din pappa? isf kan du väl fråga honom hur det ser ut med hemförsäkringen. eller om du bor själv och inte riktigt vet vad du har för villkor på din hemförsäkring så kan du väl ringa försäkringsbolaget och fråga om du har nån form av otursförsäkring som täcker tapp av telefoner och dylikt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anonymamej
11/5/18, 10:05 PM
#4

Jag bor hos min mamma, o det var där jag tappa den. Men har för mig dom sagt det inte täcker eftersom det är jag som tappa. Det jag mena med ställa om ljudet är att man kan balansera ljudet. Alltså om jag vill att ljudet ska komma mest från högra eller väntar. Men pappa sa att det va en mic o ingen högtalare. Dåligt förklarat jag vet! Ska höra med pappa igen, för även om jag inte bryr mig om skrapet vill jag ju fortfarande ha ljud

kissidor
11/6/18, 8:59 AM
#5

om din mamma har någon form av drulleförsäkring i sin hemförsäkring så gäller den givetvis. det är ju inte säkert att  hon har det eller att det är så bra villkor isf, men det är ju något ni måste kolla åtminstone 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: