Annons:
Etikettövrigt
Läst 1261 ggr
Maria
11/21/18, 7:38 AM

Visste ni detta?

Det här var smart när man ska redigera text.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/271938

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
11/21/18, 10:43 PM
#1

Smart men det funkar inte på min mobil.

Maria
11/22/18, 6:13 AM
#2

På min funkade det precis som i exemplet. Jag har en Samsung.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
11/22/18, 8:30 AM
#3

Tja, Motorola har då inte fixat den funktionen. 😡

Cessy
11/24/18, 1:37 AM
#4

Jag får inte det att funka på min Samsung (Har S9+)

kissidor
12/20/18, 9:20 AM
#5

det är ju en iPhone i videon och därför kunde man ha tänkt sig att det var i iOS originaltangentbord som just den här funktionen fanns. 

men det finns ju liknande funktioner i vissa tangentbordsappar till android. tex om man använder googles egen tangentbordsapp gboard så trycker man på googlesymbolen, väljer 3 prickar och sen textredigering så kommer man in i motsvarande läge. det beror alltså inte på vilken telefon utan på vilket tangentbord man använder, och sen gäller det då dessutom att hitta hur man kommer åt det här läget om det finns 🙂. 

i swype som jag själv använder så drar man från swypeknappen till ?123-knappen för att få fram redigeringsläget. och i samsungs eget tangentbord kan man i inställningarna välja att det hela tangentbordsytan kan användas för att svepa och därigenom flytta markören. så gå in och botanisera i inställningarna på era tangentbord och se vad ni hittar för möjligheter, och är ni inte nöjda så fundera på att ladda ner ett annat tangentbord och testa 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: