Annons:
Etikettövrigt
Läst 1529 ggr
strobii
2019-01-03 23:11

chromecast

jag har problem med att starta chromecast genom min mobil så tänkte höra om någon här kanske har någon idé om vad det kan bero på. oavsett vilken app jag använder så syns (oftast) chromecastsymbolen, vilken jag kan klicka på och starta chromecast genom. klickar jag igen står det 'sluta casta.' (så enligt min telefon castar jag programmet.) problemet är att det inte alls castas någonting till tv:n, utan där är det fortfarande den vanliga chromecastbakgrunden. så min mobil har alltså inga problem med att hitta chromecasten, utan det är där efter det händer något. jag har tidigare kunnat chromecasta utan problem, och jag har inte gjort några ändringar/uppdateringar efter det, men dom senaste veckorna har det krånglat jättemycket med att det ibland fungerar, och oftare att det inte gör det. jag har startat om chromecasten, mobilen och routern. på min gamla mobil funkar det. och även för andra som startar chromecast från sina telefoner här. jag har en samsung galaxy s7 ifall det har nån betydelse. är det nån som vet vad felet kan vara och hur jag kan fixa det? för det är väldigt irriterande.

Annons:
kissidor
2019-01-05 11:34
#1

du skulle ju kunna testa att omkonfigurera chromecasten, men egentligen tror jag att du skulle behöva fabriksåterställa din telefon - vilket naturligtvis är lite jobbigt samt förstås inte garanterat att det hjälper heller. 

en light-variant av det som är mycket mindre besvärlig eftersom ingen data raderas är att rensa cache i telefonens recoveryläge. här är en instruktion till hur du gör det: 

https://support.t-mobile.com/docs/DOC-30240

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: